مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

روغن موتور با محدودیت عرضه روبه رو شد…

روغن موتور با محدودیت عرضه روبه رو شد... قیمت روغن موتور را به صورت دستوری تعیین می کنند. اکنون به نظر می رسد تولیدکنندگان عرضه روغن موتور را کاهش داده اند تا قیمت روغن موتور در بازار واقعی باشد.

روغن موتور با محدودیت عرضه روبه رو شد…

قیمت روغن موتور را به صورت دستوری تعیین می کنند. اکنون به نظر می رسد تولیدکنندگان عرضه روغن موتور را کاهش داده اند تا قیمت روغن موتور در بازار واقعی باشد.
به گزارش اخبار خودرو از سایت ۲۲ شرقی ایران، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور گفت: قیمت روغن موتور را به شکل دستوری ثابت نگه داشته است. اکنون به نظر می رسد که تولیدکنندگان عرضه را محدود می کنند تا قیمت روغن موتور در بازار را واقعی کنند. در عین حال، تولیدکنندگان می گویند که توزیع و عرضه روغن موتور افزایش هم داشته و با کاهش در این مدت اخیر روبه رو نشده است.
محمدرضا ال سرا، در خصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت روغن موتور در بازار، اظهار داشت: صنعت روغن موتور تغییر قیمتی نداشته و افزایش قیمت رسمی نیز وجود نداشته است. اگرچه پس از تغییر نرخ ارز در بازار، برخی از دلالان افزایش قیمت روغن موتور را در نظر گرفتند.
خبر جدید از دنیای خودرویی ایران: قرعه کشی خودروها زین پس با شرط و شروط های جدیدی انجام خواهد شد…
وی با بیان اینکه روغن موتور وارداتی نیست، افزود: روغن موتور بیش از نیاز داخلی تولید می شود و در حال حاضر نگرانی برای عرضه وجود ندارد؛ اما گاهی اوقات تنش در بازار به وجود می آید که طبیعی است زیرا این احتمال وجود دارد که در در مقطعی شاهد کاهش تولید و عرضه روغن موتور در بازار خواهیم بود.
هماهنگ کننده صنفی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه روغن تقلبی به بازار را تایید می کند، گفت: روغن تقلبی در واحدهای بازرگانی که پروانه کسب ندارند عرضه می شود، زیرا این واحدها نمی توانند روغن موتور را از کارخانه ها خریداری کنند، بنابراین مجبور به خرید روغن موتور هستند.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور؛ روغن موتور دارای قیمت مصوب بوده و قیمت آنها بر روی درب قوطی درج شده است و مصرف کنندگان می توانند به قیمت های حک شده بر روی درب قوطی توجه کنند.
وی در پاسخ به این سوال که گزارش های میدانی نشان می دهد عرضه روغن موتور در بازار کاهش یافته است، این موضوع را تایید می کند، توضیح داد: تولیدکنندگان می گویند که توزیع و عرضه روغن موتور نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است. السرا ادامه داد: تولیدکنندگان برای ایجاد تعادل در بازار و عرضه روغن موتور از طریق واحدهای خدمات مجاز شبکه توزیع را تقویت کنند تا احتمال تقلب در توزیع روغن موتور کاهش یابد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  لیست خودروهای وارداتی با کارکرد زیر 5 سال

مطالب مرتبط

سایپا گفت: مهلت اضافی برای واریز وجه خودروی شاهین در نظر گرفته ایم

mortazavi

لیست کیفیت خودروهای تولید داخل منتشر شد

سجاد ناجی

زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد

سجاد ناجی

نظر دهید.