مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

با رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان پیش بینی تولید خودرو در هر روز چقدر خواهد بود!

با رفع مشکل نقدینگی و تهیه قطعات پیش بینی تولید خودرو در هر روز چقدر خواهد بود!

با رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان پیش بینی تولید خودرو در هر روز چقدر خواهد بود!

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور اظهار داشتند: “با حل مشکلات مرتبط با نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، تولید آنان افزایش خواهد یافت. با این شرایط، پیش‌بینی می‌شود تیراژ تولید خودروسازان تا ۱۵ روز آینده به ۴۵۰۰ دستگاه در روز برسد.”

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور، در ارتباط با برگزاری جلسه هفته گذشته وزیر صمت با قطعه‌سازان، بیان کرد: “در ۳ ماه گذشته، خودروسازان مطالبات سررسید شده قطعه‌سازان را پرداخت نکرده‌اند. بنابراین، مشکلات نقدینگی در این صنعت، قطعه‌سازان را با چالش‌های بسیار زیادی مواجه ساخته و وضعیت تولید آنها را به وضعیت بحرانی می‌کشاند.”

وزیر صمت برای پرداخت مطالبات قطعه سازان دستوری را صادر کرده است….

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور اظهار داشت: “عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به دلیل مشکلات فروش خودروسازان اتفاق افتاده است.” وی افزود: “وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مذکور با مدیران عامل دو شرکت خودروساز بزرگ کشور تماس گرفته و تصمیم گرفته که طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده، خودروسازان مبلغ نقدی که از فروش خودروها به دست می‌آورند و همچنین از طریق منابع بانکی، مطالبات سررسید شده قطعه‌سازان را پرداخت کنند.”

آیا مشکل در ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه برای قطعه سازان حل خواهد شد!؟

مدیر اجرایی انجمن قطعه‌سازان کشور، مازیار بیگلو، در خصوص برخی مشکلات مربوط به ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه قطعه‌سازان از محل آیین‌نامه ارزی اظهار نمود: “حدود ۳ هفته پیش، معاونت بازرگانی وزارت صمت، آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، سقف مشخصی برای ثبت سفارش مواد اولیه تعیین شد. هر وارد کننده حداکثر می‌توانست ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته ثبت سفارش نماید که این موضوع منجر به ابطال تعداد زیادی از سفارش‌ها شد. همچنین، باعث می‌شد که بخشی از کالاها از گمرک قابل ترخیص نباشد. بنابراین، این مساله در جلسه مورد بحث قرار گرفت و با پیگیری‌های وزیر، مساله حل شد. از یکشنبه هفته جاری، مشکلات مربوط به ثبت سفارش و ترخیص کالا و مواد اولیه قطعه‌سازان حل می‌شود.”

مطالعه بیشتر  اقساط 4 ساله برای خرید پیکاپ KMC T8

در ۳ ماه قبل عرضه خودرو با کندی همراه بود، دلیل آن چیست؟

مدیر اجرایی انجمن قطعه‌سازان کشور، مازیار بیگلو، در توضیح دلایل عدم پرداخت خودروسازان به مطالبات قطعه‌سازان، اظهار نمود: “بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده بود، قرار بود که قیمت خودروهای تولیدی خودروسازان هر سه ماه یکبار مورد بررسی قرار گیرد، اما این امر از سوی نهاد مرجع اجرایی نمی‌شد. به همین دلیل، خودروسازان موظف به عرضه خودروهایشان در شرایط نامشخص بودند و این مسئله باعث شده بود که از ماه مرداد سال جاری، فروش خودروسازان متوقف شود یا بسیار کند انجام شود.”

مدل های مختلف کامیون + قیمت 

مدیر اجرایی انجمن قطعه‌سازان کشور، مازیار بیگلو، توضیح داد: “با حل مشکل نقدینگی قطعه‌سازان، تولید آن‌ها افزایش می‌یابد. افزایش تولید قطعات همچنین باعث می‌شود تا قطعات مورد نیاز خودروسازان به موقع تأمین شود. با این شرایط، پیش‌بینی می‌شود که تیراژ تولید خودروسازان به بیش از ۴۵۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد، که افزایش تولید نیز به منزله افزایش عرضه و فروش است.”

مازیار بیگلو، مدیر اجرایی انجمن قطعه‌سازان کشور، توضیح داد: “هدف وزیر صمت از پیگیری مسائل و رفع مشکلات قطعه‌سازان و خودروسازان، افزایش معقول تیراژ تولید است. با اقداماتی که انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۱۵ روز آینده افزایش چشمگیری در خصوص تیراژ تولید داشته باشیم.”

دنا و پارس نیز با قیمت گذاری جدید اعلام خواهند شد …

در پاسخ به سوال درباره مباحث مطرح شده در جلسه قیمت‌گذاری خودرو که ممکن است منجر به افزایش تولید شود، بیگلو اظهار کرد: “در جلسه مذکور، منطقی، معاون حمل‌ونقل وزارت صمت و توکلی، مدیرکل خودرویی وزارت صمت، عنوان کردند که مشکل سایپا در خصوص قیمت خودروها حل شده و به‌زودی قیمت خودروهایی که هنوز تعیین نشده ‌نیز تعیین تکلیف می‌شود.”

مطالعه بیشتر  آغاز مرحله تبدیل تعهدات منقضی به سایر محصولات

وی افزود: “قیمت خودروهای ایران‌خودرو نیز مشخص شده است و تنها محصولات دو خانواده پارس و دنا قیمت‌گذاری نشده‌اند. مقرر شده که ظرف چند روز آینده، قیمت این محصولات نیز از سوی نهاد مرجع اعلام گردد.”

بیگلو اظهار داشت: “شورای رقابت اعلام کرده است که این ۸ مدل جدید از خودروهای ایران‌خودرو، که تشکیل ۲۰ درصد از تولیدات این شرکت را می‌دهند، شامل محصولات پرتقاضا و پرتیراژی مانند ایران خودرو ۲۰۷، پژو ۲۰۶، خانواده پارس، سمند و دنا نمی‌شوند.”

لاماری ایما در قیمت امروز 

بیگلو در پاسخ به سوال درباره افزایش قیمت‌های دنا و پارس در قیمت‌گذاری جدید، اظهار کرد: “نمی‌توانم قطعی بگویم که قیمت خودروها افزایش می‌یابد. باید گفت که برخی از خودروها قیمتی نداشتند و به همین دلیل، خودروسازان برای عرضه آنها دچار بلاتکلیفی بودند. طبق قوانین، قیمت خودروها باید به صورت دوره‌ای بررسی و تعیین شود، اما متاسفانه نهاد مرجع این کار را انجام نمی‌دهد و به نظر می‌رسد خودروسازان قیمت مشخصی برای عرضه ندارند. با این حال، با توجه به مذاکراتی که درباره قیمت‌گذاری خودروها بین وزارت صمت و شورای رقابت انجام شده است، قطعاً امیدوارم که نهاد مرجع به‌زودی قیمت‌ها را اعلام کند و مشکلات عرضه خودروسازان حل شود.”

قطعه سازان طلبی که از خودروسازان دارند نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد است و دبیر انجمن قطعه سازان کشور با بیان اینکه طلب قطعه سازان از خودروسازان با این رقم اعلام شده می باشد و از آن نزدیک به یک سوم مبلغ یعنی ۱۳ هزار میلیارد نیز سر رسید شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

به زودی این مدل های ایران خودرو تحویل خواهد شد.

mortazavi

بازار پرنوسان، خریداران و فروشندگان سردرگم

سجاد ناجی

افزایش مصرف سوخت از سال ۹۳

سجاد ناجی

نظر دهید.