مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

رد اعتراض خودروسازان به قیمت ها!

رد اعتراض خودروسازان به قیمت ها! پس از اعتراض شرکت‌های خودروسازی به قیمت‌گذاری محصولات خود، شورای رقابت: این اعتراض را رد کرد و فرآیند تعیین قیمت را به شکل کارشناسی شده انجام داد.

رد اعتراض خودروسازان به قیمت ها!

پس از اعتراض شرکت‌های خودروسازی به قیمت‌گذاری محصولات خود، شورای رقابت: این اعتراض را رد کرد و فرآیند تعیین قیمت را به شکل کارشناسی شده انجام داد.

شورای رقابت با اشاره به مصوبه هیأت تجدید نظر شورا اعلام کرد: اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ شورا رد می شود. هیئت تجدیدنظر شورای رقابت در اعتراض به اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ هیئت رقابت در رای  ۱۲۷/۰۲/ه‌ت اعلام کرد: با توجه به اعتراض ایران خودرو، مدیره خودرو، آتی موتور، بهمن موتور در خصوص دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری به دلایل زیر است که…..

اولا از نظر اقتصادی، شاخص تمرکز بازار خودرو، قدرت انحصاری بالایی در بازار خودرو و همچنین محدودیت های ناشی از اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانان، قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را نشان می دهد. دولت و قانون ساماندهی صنعت خودرو و ممنوعیت ورود خودرو نیز بر انحصار این بازار اثرگذار است.

بنابراین در انحصار در این بازار تردیدی نیست. دوما: بنابر ادعای تجدید نظر خواهان، تعیین شدن شرایط برای متقاضی خرید خودرو، براساس تاکید بر عبارت ” مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری” در بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در حیطه صلاحیت شورای رقابت است.

سوما؛ شورای رقابت مستقیماً قیمت تعیین نکرد، بلکه بر اساس فرمول ارائه شده از سوی کارگروه خودرو، دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری را تصویب و تعیین قیمت بر اساس این فرمول را به سازمان حمایت تحت عنوان نهاد متولی تعیین قیمت ارجاع داده است.

شایان ذکر است هیئت تجدیدنظر شورای رقابت در این رأی تبصره‌ای با مضمون “کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودروی موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند” به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت الحاق داشته است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  امکان خرید مدل خودروهای جدید در سامانه یکپارچه

مطالب مرتبط

خودروهایی با فرمان سمت راست در کدام کشورها وجود دارند؟

mortazavi

قیمت شاسی بلندهای مونتاژی امروز ۱۸ مهرماه

mortazavi

آرام گیری بازار خودرو

mortazavi

نظر دهید.