مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

۵ مدل خودرو برای ادامه تولید به مشکل خوردند!

5 مدل خودرو برای ادامه تولید به مشکل خوردند! مهدی شعبانی، مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، اعلام کرد که بازتعریف معیارهای شناسایی محصولات غیراستاندارد و افزایش نظارت‌ها منجر به توقف تولید پنج خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروساز شده است. وی اظهار داشت که آخرین نمونه از این خودروها، پژو پارس است که تولید آن متوقف و تعطیلی خط تولید این خودرو به تصویب رسیده است.

۵ مدل خودرو برای ادامه تولید به مشکل خوردند!

مهدی شعبانی، مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، اعلام کرد که بازتعریف معیارهای شناسایی محصولات غیراستاندارد و افزایش نظارت‌ها منجر به توقف تولید پنج خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروساز شده است. وی اظهار داشت که آخرین نمونه از این خودروها، پژو پارس است که تولید آن متوقف و تعطیلی خط تولید این خودرو به تصویب رسیده است.

شعبانی افزود: تاکنون در رسیدگی به مسائل استاندارد چالش‌هایی، به‌ویژه در نبود بازدارندگی برای آراء صادره، وجود داشته که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش این بازدارندگی انجام شده است. وی به‌طور خاص به جریمه ۲ میلیارد ریالی برای یک شرکت خودروساز اشاره کرد که به‌گفته او، این رای بدون تردید کمیسیون مربوطه را به سخره گرفته است.

شعبانی تصریح کرد که دستورالعمل‌های متعددی که باید از سال ۹۷ به بعد نوشته می‌شد، ظرف ۶ ماه اخیر تهیه و تدوین شده است. او ادامه داد که مجازات‌های مقرر در این دستورالعمل‌ها بازدارنده‌تر و افزایش یافته‌اند تا ساماندهی موردنیاز در این حوزه تحقق یابد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد که این سازمان با رویکردی جدی و به عنوان مدعی‌العموم کیفیت، تلاش‌های فراوانی برای بهبود امور انجام داده است.

شعبانی بیان کرد که برای مسائل تخصصی و فنی حوزه استاندارد، باید کمیسیون‌های بیشتری برگزار شود تا آراء صادره از دقت و ظرافت لازم برخوردار باشند.

مدیرکل دادگستری استان بوشهر نیز اظهار داشت که پرونده‌های مرتبط با استاندارد به دلیل ارتباط مستقیم با جان مردم از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند.

مهدی مهرانگیز افزود که با توجه به اهمیت حوزه استاندارد، نیاز است تا قضات با حضور استادان مجرب آموزش‌های لازم و تخصصی را دریافت کنند. وی ادامه داد که دستگاه قضایی استان بوشهر آماده هر گونه تعامل و همکاری با سازمان ملی استاندارد است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

مطالعه بیشتر  تعیین سقف قیمت باید در بورس کالا مشخص باشد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز گفت که این اداره کل در حال حاضر چهار پرونده قضایی را در دست بررسی دارد که به کمیسیون ماده ۴۲ منتقل شده و بزودی با برگزاری نشست کمیسیون مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

محسن مشتاقی افزود که امیدوار است با کمک مجموعه دادگستری استان، اجرای قانون تقویت و توسعه استاندارد در استان با کیفیت و سرعت بیشتری دنبال شود. وی بیان کرد که برای تسریع در قرار دادن کالاها در اختیار حوزه سازندگی کشور، صدور تاییدیه استاندارد به‌ویژه برای خودروهای سنگین در اولویت قرار گرفته است. مشتاقی افزود که برای رسیدن به وضعیت مطلوب، تسریع در فرایندهای حوزه استاندارد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خارج شدن دولت از صنعت خودرو

سجاد ناجی

خودرو و قیمت در روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

mortazavi

طرح فروش خودروی EJ7 کرمان موتور به صورت نقد و اقساط

mortazavi

نظر دهید.