مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

اولین بار صادراتی خودرو از سایپا به ونزوئلا رسید!

اولین بار صادراتی خودرو از سایپا به ونزوئلا رسید! اولین محموله خودروهای ارسالی گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای کوئیک و ساینا اس که به ونزوئلا سفارش و ارسال شده بود به بندر مقصد رسید و کانتینرها زودتر از موعد در حال تخلیه هستند.

اولین بار صادراتی خودرو از سایپا به ونزوئلا رسید!

اولین محموله خودروهای ارسالی گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای کوئیک و ساینا اس که به ونزوئلا سفارش و ارسال شده بود به بندر مقصد رسید و کانتینرها زودتر از موعد در حال تخلیه هستند.
به گزارش خبر خودرویی، اولین محموله صادراتی خودروهای ارسالی گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای کوئیک و ساینا اس که توسط یک کشتی ونزوئلا بارگیری و ارسال شده بود، با حضور وزیر حمل و نقل این کشور وارد بندر مقصد شد و کانتینر تخلیه شد. این محموله شامل ۱۰۰۰ دستگاه خودروی کوئیک و ساینا اس است که پس از بارگیری در اواسط آبان، طی قراردادی بین سایپا و ونزوئلا به کشور ارسال شد. بر اساس این گزارش، محموله دیگری شامل ۲۰۰۰ محصول گروه خودروسازی سایپا نیز برای کشور آماده می شود. قابل ذکر است، به دلیل تقاضای زیاد برای ۲۰۰۰۰۰ دستگاه از محصولات Cypa از ونزوئلا، هر دو طرف خواهان راه اندازی مجدد خط تولید خودرو سایپا در آن کشور هستند، در حالی که خط تولید خودرو ونیراتو در آن کشور به زودی راه اندازی مجدد خواهد شد.
ارسال ۲۰۰ هزار خودرو به ونزوئلا در دستور کار است….
مدیر صادرات و امور بین الملل گروه سایپا در این خصوص به برپایی نمایشگاه محصولات ایرانی در ونزوئلا اشاره کرد و گفت: حدود ۳۵ هزار متقاضی محصولات سایپا اولین ثبت نام محصولات سایپا را در این نمایشگاه انجام داده اند و در این مورد توافق حاصل شد. با وزیر راه ونزوئلا و نماینده کمیسیون مشترک دو کشور در ونزوئلا تفاهم نامه ای به امضا رسید و توافق نامه ای از سوی دو طرف به صورت ۵ ساله به امضا رسید که بر اساس آن تحویل ۲۰۰ هزار خودرو در دستور کار قرار گرفته و اکنون ۱۰۰۰ دستگاه خودروهای تیز و ساینا. آنها CBU هستند. تا پایان سال ۲۰۰۰ دستگاه دیگر تحویل خواهد شد. البته در سال آینده محصولات شاهین و آریا بنا به درخواست به این کشور ارسال خواهد شد. علی کریمی تاکید کرد: خرید محصولات سایپا از ونزوئلا منوط به دریافت وجه و معامله کامل است که ادامه دارد و در چارچوب توافق مقرر شد گام به گام ادعاهای قبلی تایید شود و همچنین گفت: : علاوه بر این، ارسال محصولات به ونیراتو در ونزوئلا که مدتی متوقف شده بود، از سال آینده پس از بازسازی خط تولید آغاز می شود.

تحویل ۲ هزار دستگاه خودرو به عراق در پایان سال

کریمی با پیش بینی تحویل حداقل ۲ هزار خودرو تا پایان امسال به بازار عراق، گفت: سایپا خط تولید فعالی در عراق دارد که در آن پراید ۱۳۱ تولید می شود و هر هفته بسته های لوازم یدکی برای آن ارسال می شود. بر این اساس در تلاش هستیم تا این میزان را به دو بسته در هفته برسانیم تا تولید را افزایش دهیم.
مدیر صادرات گروه سایپا با بیان اینکه استقبال خوبی از محصول هاچ بک در عراق نشد، گفت: از این رو در نظر داریم سال آینده ساینا، شاهین معمولی و شاهین اتوماتیک تولید کنیم که حدود ۱۵۰۰ دستگاه خودرو ساینا به صورت CBU به کشور ارسال شده است. برنامه امیدوارکننده سایپا آغاز تولید خودروهای شاهین در کشور از سال آینده است.
وی با بیان اینکه قصد داریم به اقلیم کردستان عراق صادرات داشته باشیم، افزود: برنامه هایی برای ارسال خودروهای جدید کوئیک و ساینا و گروه سایپا مانند اطلس و آریا به اقلیم کردستان عراق داریم. تا چند ماه دیگر شروع خواهد شد.
قصد داریم ۲۰۰۰۰ خودرو به روسیه صادر کنیم…
مدیر صادرات گروه سایپا درباره بازار روسیه نیز گفت: بازار خودرو روسیه بسیار بزرگ، رقابتی و استراتژیک است، در نتیجه ما نه تنها این ورود به بازار و عرضه محصول را دنبال نمی کنیم، بلکه هدف این است که خدمات فروش، برندسازی و حضور همیشگی را در این بازار خواستاریم.
با توجه به اینکه چند ماه پیش نمایندگان روسیه زیادی به ایران سفر کردند و مذاکراتی با شرکت های زیادی در این زمینه انجام شد، افزود: در صورتی که همکاری مشترک دو طرف تایید شود، قرارداد نهایی تاسیس دفتر نمایندگی است. و تجهیز ارتباطات فروش و خدمات پس از فروش که در روسیه و کشورهای CIS منعقد خواهد شد و در گام اول انتظار داریم در سال آینده شاهد ۲۰۰۰۰ دستگاه کوئیک، شاهین و چین در این بازار در سطح CBU باشیم.
مطلب خبری پیشنهادی: به زودی محموله جدید خودروهای وارداتی که به بندرعباس رسیده است، وارد کشور خواهد شد…
کریمی در زمینه پلتفرم ها با اعلام اینکه در حال مذاکره با شرکت روسی آوتوواز برای تولید مشترک خودرو هستیم، افزود: به زودی با ورود این تیم جدید از شرکت روسی، مفاد قرارداد را دنبال خواهیم کرد.

برنامه سایپا برای صادرات خودرو به آفریقا

کریمی با بیان اینکه قصد صادرات به بازارهای کشورهای آفریقایی مانند تونس، الجزایر و کنیا را نیز دارد، گفت: پس از مذاکره با وزیر صنعت الجزایر در زمینه همکاری در زمینه توسعه محصول، تصمیم گرفتیم تولید و تحقیقات خودرو را گسترش دهیم. توسعه یک نقشه راه ده ساله برای ایجاد مرکز تدوین شده و نتیجه آن ایجاد بستر مشترک است.
ضمن اینکه در عین حال بحث تولید قطعات در این کشور را دنبال می کنیم به طوری که قطعاتی در این کشور تولید می شود. بر این اساس امیدواریم در فاز اول پس از راه اندازی خط تولیدی که چند سال پیش در این کشور ساختیم بتوانیم قطعات را به صورت SKD به این کشور ارسال کنیم. در آینده بر اساس یک نقشه راه مشخص، خط رنگ و بدنه برای افزایش عمق تولید اضافه می شود و تولید به صورت CKD صورت می گیرد. این بازار برای کویک و ساینا خواهد بود و در آینده خودروی شاهین در دستور کار قرار می گیرد و در نهایت محصول ایرانی الجزایری در این کشور تولید می شود.
وی افزود: علاوه بر بازار الجزایر، خط تولیدی برای بازار تونس برای سرمایه گذاری خصوصی در این کشور آماده شده که محصولات سایپا ۱۱۱ و ۱۵۱ در آن تولید می شود و خودروی تجاری سبک زامیاد محصول بعدی محسوب می شود. ”
مدیر صادرات گروه سایپا ادامه داد: در بازار کنیا با توجه به نیاز کشور به خودروی تجاری قوی، کم استهلاک و تعمیر آسان، ۵۰ هزار دستگاه وانت نیسان برای تولید و تحویل در منطقه برنامه ریزی شده است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  بنزین رکورد صد ساله خود را شکست!

مطالب مرتبط

نبود خدمات پس از فروش در برخی خودروهای چینی

سجاد ناجی

استقبال مردم روسیه از ایران خودرو تارا

سجاد ناجی

آغاز عملیات خروج از ورشکستگی خودروسازان

سجاد ناجی

نظر دهید.