مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

چرا خودروی صفر در بازار با کسری شدید مواجه است؟

چرا خودروی صفر در بازار با کسری شدید مواجه است؟ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو نسبت به 7 اسفند 5 تا 7 درصد افزایش یافته است، گفت: خودروهای صفر در بازار بسیار کمیاب هستند و در صورت عدم افزایش عرضه، قیمت ها افزایش می یابد. سعید موتمنی در گفتگو با رسانه خبر خودرویی ایران گفت: از اولین روز سال اعلام شد که قیمت کارخانه خودروسازی بعد از تعطیلات نوروزی افزایش می یابد، بازار نیز با این تصمیم ادامه پیدا کرد، و تاثیرات منفی آن نیز مشاهده شد.

چرا خودروی صفر در بازار با کسری شدید مواجه است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو نسبت به ۷ اسفند ۵ تا ۷ درصد افزایش یافته است، گفت: خودروهای صفر در بازار بسیار کمیاب هستند و در صورت عدم افزایش عرضه، قیمت ها افزایش می یابد. سعید موتمنی در گفتگو با رسانه خبر خودرویی ایران گفت: از اولین روز سال اعلام شد که قیمت کارخانه خودروسازی بعد از تعطیلات نوروزی افزایش می یابد، بازار نیز با این تصمیم ادامه پیدا کرد، و تاثیرات منفی آن نیز مشاهده شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران اضافه کرد: اکنون که قیمت کارخانه تعیین شده است، برای کنترل بازار باید عرضه را به میزان قابل توجهی افزایش داد. اگر عرضه خودرو افزایش یابد قیمت ها کاهش می یابد اما اگر افزایش پیدا نکند شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد هستیم.

خبر خودرو امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۲: قیمت های جدید انواع مدل های مختلف کامیون را می توانید مشاهده کنید…

وی ادامه داد: تفاوت نرخ ارز و تورم باعث گران شدن خودروها می شود اما اگر وزارت صمت برای افزایش عرضه تلاش کند التهاب در بازار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

قیمت ها نسبت به ۲۸ اسفند ۵ الی ۷ درصد افزایش داشته است!

وی گفت: قیمت خودرو نسبت به ۷ اسفند ۱۴۰۱ بین ۵ تا ۷ درصد افزایش داشته است. بنابراین راه فعلی ما فقط عرضه خودرو به مقدار کافی است زیرا در حال حاضر خودروهای کمی در بازار وجود دارد.رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران یادآور شد: وزارت صمت باید عرضه را از طرق مختلف افزایش دهد. واردات خودرو می تواند کمک بزرگی باشد. واردات خودروهای دست دوم قطعا می تواند نقش بسیار موثری در کاهش تورم بازار داشته باشد. وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که وزارت صمت و تولیدکنندگان باید با تنظیم بازار و قیمت گذاری آزاد پاسخگوی نیاز بازار باشند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  شکوفایی صنعت خودروسازی ایران به‌رغم رکود جهانی ناشی از کرونا

مطالب مرتبط

ایران خودرو ریرا به زودی رونمایی می شود

سجاد ناجی

عرضه مجدد خودرو از اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱

mortazavi

خودرو خارجی شرکت پارس خودرو ویژه بازار خودرو ایران

mortazavi

نظر دهید.