مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

خودروی تارا با پیشرانه TU5 پلاس تا ۹۰ درصد در داخل تولید می شود

خودروی تارا | پیشرانه تارا TU5 پلاس | تولید انبوه خودروی تارا | خودروی تارا با کیفیت | تولید داخلی خودروی تارا 

۱۳۹/۱۰/۱۰ ساعت ۱۵:۲۸

پیشرانه جدید خودروی تارا TU5 پلاس و تولید ۹۰ آن در داخل کشور

خودروی تارا در داخل به تولید انبوه می رسد و بر اساس گفته مدیر سالن موتورسازی شماره سه ایران، علی اکبر تبریزی این خودرو در سال جدید باهمکاری معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو و با مشارکت شرکت ساپکو و ایپکو به تولید رسیده است که در داخل تولید انبوه آن انجام می شود.

در طول یک هفته شش دستگاه تارا با پیشرانه TU5 پلاس تولید می شود…

علی اکبر تبریزی با اشاره به اینکه این خودرو در یک هفته به تعداد ۶ دستگاه تولید خواهد شد و موتور آن تا ۹۰ درصد ساخت داخل می باشد که تمامی موارد برای محیط زیست نیز رعایت شده است که این موتور استاندارد آلایندگی یورو پنج را گذرانده است و برای محیط زیست نیز مشکلی به وجود نمی آورد.

در فرآیند ساخت قطعات پیشرفته این موتور دقت بسیار بالایی انجام گرفته که در نهایت قدرت و گشتاور موتور TU5پلاس به مقدار هفت درصد نسبت به موتور TU5 فعلی افزایش داشته است و این موتور در شرایط مختلف آب و هوایی متفاوت سربلند شده است.

مشخصات فنی خودرو تارا

این موتور با حجم ۱٫۶ لیتری و نهایت قدرت ۱۱۵ اسب بخار و با نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر می باشد که مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه بر روی خودروی تارا با کاهش ۷ درصدی به نسبت TU5 در حدود ۶٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مطالعه بیشتر  معرفی خودروهای سال | اشکودا انیاک کوپه iV مدل 2022

مدیر موتورسازی ایران خودرو همچنین در این باره اضافه کرد که:

در این موتور جدید با استفاده از تکنولوژیهای جدید و زمانبندی هوشمند سوپاپ ها CVVT و پمپ روغن با خروجی های متغیر و همچنین کاهش شاخص NOx در همه دور موتور کمک بسیار زیادی به کاهش آلودگی هوا کنیم که یکی از نقاط مثبت برای در نظر گرفتن شرایط محیط زیست می باشد.

خودروی تارا | پیشرانه تارا TU5 پلاس | تولید انبوه خودروی تارا | خودروی تارا با کیفیت | تولید داخلی خودروی تارا 
 پیشرانه تارا TU5 پلاس  با کیفیت | تولید داخلی خودروی تارا 

این موتور ضمن اینکه بر روی خودروی تارا نصب شده است و به تولید می رسد تا مدتی دیگر نیز بر روی خودروی رانا پلاس هم نصب خواهد شد.

ضمن اینکه خودروسازان داخلی به تولید و پیشرفت در حوزه خودرو به دستاوردهای جدیدی رسیده اند و این طور به نظر می رسد که می توانند خودروهایی تولید کنند که با یک محصول خارجی هم سو باشد، جای امیدواری بسیاری است اما در این گیر و دار تولیدات داخلی خودرو هنوز تکلیف خودروهای دپو شده گمرک مشخص نشده است؟؟!!

محصولات کرمان موتور که به تازگی مدل های جدید از آنها رونمایی شده است و البته با تغییرات کدگذاری نام ها و این بار نیز۷ KMC K قیمت قطعی آن نیز مشخص شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودرو و قیمت های تازه امروز (۲۶ اسفندماه)

mortazavi

طرح ویژه مادران محصولات بهمن موتور ۱۴۰۱

mortazavi

مشخصات کلی خودروی برقی دانگ فنگ E70 EV از ایران خودرو رونمایی در نمایشگاه بهمن ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.