مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

برنامه ریزی سایپا برای تولید انبوه خودروی اطلس در سال ۱۴۰۲

برنامه ریزی سایپا برای تولید انبوه خودروی اطلس در سال ۱۴۰۲

مدیر پروژه مدل خودروی اطلس از گروه خودروسازی سایپا گفت: در پایان شهریور ماه، بدنه VP اطلس خودرو با رنگ زیبا طبق برنامه ریزی مونتاژ و برای تست های مختلف آماده شده است. علیرضا مصدقی با بیان مطلب فوق گفت: با هماهنگی شرکت های سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، موازی صنعتی و سایپا آذین قطعات این خودرو را آماده می کنند. وی همچنین در ادامه صحبت های خود گفت: یکی از اقدامات ویژه این دستگاه طراحی قالب و تولید کاملا جدید توسط یک شرکت معتبر خارجی است و نمونه قطعات ساخته شده در اواسط آبان وارد کشور شد.

مصدقی تاکید کرد: تولید این خودروهای وی پی VP با استفاده از قطعات اورجینال انجام می شود تا آخرین ایرادات در صورت وجود بررسی و رفع شود.
مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا با بیان اینکه به دلایل مختلف رنگ خودرو در بین مشتریان با درخواست های متفاوتی روبه رو شده و درصد زیادی از محصولات به رنگ های سفید، مشکی، مدادی و نقره ای محدود شده است، گفت: برای تغییر این روند برای رنگ آمیزی این خودروهای VIP از رنگ های مختلفی استفاده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ذهن عموم مردم بیشتر بر روی همین رنگ ها شکل گرفته است، در تولید این خودروها از رنگ های خانواده سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیب های جذابی استفاده شده که تنوع زیادی را ایجاد کرده و مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت.
مصدقی تصریح کرد: کلیه رنگ آمیزی خودرو در سالن های رنگ سایپا و با رنگ آمیزی توسط فرآیندهای تولیدی انجام می شود تا در صورت نیاز در آینده بتوانیم رنگ های مختلفی را در سایپا تولید کنیم که بر اساس فرآیندهای استاندارد و مطابق با استانداردهای موجود است.

وی در ادامه افزود: استانداردهای رنگی برای انواع خودروها در دنیا تعریف شده است، از این رو در تلاش هستیم تا استانداردهای رنگی برای این نوع تولید خودرو تعریف کنیم. بدیهی است رنگ خودروها بنا به درخواست مشتریان تولید و عرضه خواهد شد. خوشبختانه خودروی وی پی با کمترین ایراد تولید شده است.

مطالعه بیشتر  قیمت ها در بازار خودرو افزایش یافت (امروز 26 دی ماه)

مدیر پروژه اطلس ماشین سایپا افزود: بر اساس برنامه تیم طراحی پروژه، ماشین آلات تولید شده در این فاز برای انجام تست های مختلف از جمله تست های مخرب، تست های عملکردی و تست های ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد و این تست ها قرار است تا اواسط زمستان انجام بگیرد.

برنامه ریزی سایپا برای تولید انبوه خودروی اطلس در سال 1402
برنامه ریزی سایپا برای تولید انبوه خودروی اطلس در سال ۱۴۰۲

وی تاکید کرد: تولید انبوه (SOP) این خودرو اردیبهشت سال آینده انجام می شود و امیدوارم با تلاش کل تیم پروژه بتوان تولید را در موعد مقرر به اتمام رساند.
مصدقی بیان کرد: خودروهای وی پی قبل از ورود به بازار برای تست عملکرد به صورت عملی مورد استفاده قرار می گیرند تا در صورت وجود مشکل قابل رفع باشد. با این حال، آزمایش های نظرسنجی نیز در مرحله تولید آزمایشی انجام می شود.

وی افزود: این بررسی ها توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و تیم های معاونت کیفیت و مهندسی انجام می شود تا هر تیمی بتواند از زوایای مختلف به این خودرو نگاه کند.

مدیر پروژه خودروسازی اطلس سایپا گفت: با توجه به اینکه برخی از آزمایشات مخرب در کشور انجام نمی شود، این آزمایشات توسط شرکت های معتبر خارجی انجام می شود و نتایج این آزمایشات به استانداردها و سازمان های زیست محیطی ارائه می شود.

خبر خودرویی تازه از کیلومتر ۲۲ شرقی: از بهمن ماه قرار است ساینا اس دو گانه سوز به تولید انبوه برسد!

وی افزود: در راستای تاکید مدیرعامل گروه در سال گذشته مبنی بر ارتقای سطح کیفی و افزایش رضایت مشتریان و با هدف حرکت در این مسیر، حسابرسی فرآیندهای قطعه سازان را آغاز کرده ایم.

مطالعه بیشتر  برندگان قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد

مصدقی گفت: خودروهای اطلس در سایپا ساخته می شود. در حال حاضر روزانه خودروهای کوئیک معمولی، کوییک اتوماتیک و کوییک اس در سایپا تولید می شود که با افزایش خودروهای اطلس، تقاضای کمتری دارد. خودروها به مرور از خط تولید خارج می شوند و با تولید خودرو اطلس جایگزین می شوند.
وی در خصوص ویژگی های خاص این خودرو به طراحی داخلی برای اولین بار در محصولات سایپا اشاره کرد و گفت: وجود سانروف فضای داخلی بسیار زیبایی را برای این خودرو ایجاد کرده است همچنین برای ارتقای سیستم امنیتی، سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور با هدف افزایش ایمنی و کمک به رانندگی بهتر قرار می گیرد.

خبر خودرویی: فردا موتور قرار است دو محصول خود را به صورت نقدی به فروش برساند.

مدیر پروژه اطلس سایپا افزود: به روز رسانی سیستم های صوتی و تصویری، آنتن کوسه ای شکل، صندلی های برقی، چراغ های جلو LED و طراحی جدید چراغ های عقب منطبق با خودروهای جدید دنیا که از دیگر مشخصات فنی این مدل خودرو از شرکت سایپا است.

وی خاطرنشان کرد: سنسور باران، برقی شدن آینه های جانبی گرم شونده، سیستم روشنایی خودکار، لامپ های FOLLOW ME (لامپ های داخل کابین که چند ثانیه پس از خروج راننده از خودرو روشن می شوند و سپس خاموش می شوند) و مانیتور ۷ اینچی جزئی از امکانات داخلی خودروی اطلس هستند.

مجری طرح اطلس سایبا خاطرنشان کرد: خودروی اطلس در ۴ تیپ تولید می شود که دو نوع آن تک و آپشن با گیربکس دستی و دو نسخه تک و آپشن با گیربکس اتوماتیک خواهد بود.

مصدقی گفت: مشاهدات دقیقی در مورد خودروی اطلس صورت گرفت و با بررسی مدل های نزدیک به این خودرو سعی شد تغییراتی در آن بر اساس کاهش صدای موتور در کابین ایجاد شود که با نصب عایق های مختلف حل شد که به کیفیت هر چه بهتر این مدل خودرو کمک می کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آغاز پیش فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی

سجاد ناجی

نگاهی به عملکرد سایپا در یک سال اخیر

سجاد ناجی

تحویل نخستین‌ سری دایون Y5 زودتر از زمان اعلام شده

سجاد ناجی

نظر دهید.