مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

وزیر صمت : صبر کنید تا خودروی ارزان قیمت بخرید!

وزیر صمت : صبر کنید تا خودروی ارزان قیمت بخرید! با توجه به بهبود وضعیت بازار خودرو، وزیر صمت به مردم توصیه کرد که برای خرید خودرو صبر کنند. در حال حاضر واردات خودروهای نو آغاز شده است و آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

وزیر صمت : صبر کنید تا خودروی ارزان قیمت بخرید!

با توجه به بهبود وضعیت بازار خودرو، وزیر صمت به مردم توصیه کرد که برای خرید خودرو صبر کنند. در حال حاضر واردات خودروهای نو آغاز شده است و آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز گذشته در حاشیه جلسه هیات نظارت بر اتاق بازرگانی در ساختمان ریاست جمهوری، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بازار خودرو و قیمت‌گذاری دستوری گفت: وضعیت بازار خودرو در حال بهبود است و پیشنهاد می‌کنم مردم برای خرید خودرو صبر کنند.

وی افزود: در حال حاضر واردات خودروهای نو آغاز شده و آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نیز به زودی ابلاغ خواهد شد. همچنین واردات خودروهای برقی آزاد است و سیاست دولت، اصلاح هوای شهرهای آلوده است.

وزیر صمت گفت: تامین ارز خودروهای برقی در حال انجام است. قرار است ابتدا این خودروها در اختیار تاکسی‌ها قرار گیرند و سپس به مردم عادی عرضه شوند. همچنین امکان انتقال خودروهای شماره گذاری شده در مناطق آزاد به سایر استان‌ها فراهم شده است. پیش بینی می‌شود امسال تولید خودروهای داخلی نیز ۱۴ تا ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مشکلات پیش‌خرید خودرو از شرکت سیف خودرو در سال ۱۳۹۷ گفت: این موضوع در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و تلاش می‌کنیم تا حقوق مردم تضییع نشود.

وی افزود: با استفاده از سامانه عرضه خودرو، این اتفاقات دیگر تکرار نخواهد شد. این سامانه شفافیت و رقابت را در بازار خودرو افزایش می‌دهد و امکان خرید خودرو برای همه مردم فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر  سایپا ایران خودرو قیمت در روز شنبه 11 آذرماه

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده گفت: این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسیده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه واردات خودروی کارکرده در ایران رایج نیست، برگزاری نشست‌های کارشناسی در این زمینه طبیعی است.

وزیر صمت همچنین گفت: در حوزه واردات خودروی کارکرده، امکان واردات برای مردم فراهم می‌شود. بنابراین دولت کمیته‌ای را به عنوان ناظر تعیین کرده است تا از زیان مردم جلوگیری کند.

وزیر صمت: احتکار خودرو توسط خودروسازان تایید نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: اگر تعزیرات حکومتی احتکار را تایید کرده باشد، باید با آن برخورد قضایی کند.

وی افزود: روزانه عدد قابل توجهی خودرو در کشور تولید می‌شود. تنها دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ۴۰۰۰ خودرو تولید می‌کنند.

وزیر صمت همچنین گفت: ممکن است خودروسازان گاهی با مشکلاتی مانند تاییدیه‌های استاندارد یا کسری‌های قطعه مواجه شوند. اما از نظر من در حال حاضر احتکاری در کار نیست و خودروها در حال تحویل به مردم است.

وزیر صمت: نیازی به قیمت‌گذاری دستوری نیست، اما دولت دخالت هایش را باید کاهش دهد…

وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات نظارت بر اتاق بازرگانی در ساختمان ریاست جمهوری، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره قیمت‌گذاری دستوری گفت: معتقدم میزان دخالت دولت در بازار باید کاهش یابد و بیشتر به سمت حکمرانی و اعمال نظارت برویم.

وی افزود: این سیاستی است که در وزارت صمت دنبال می‌کنم و تا شکسته شدن انحصار زمانی طول خواهد کشید.

مطالعه بیشتر  امروز کاهش شدید قیمت خودروها در بازار آزاد (18 شهریور 1402)

وزیر صمت همچنین گفت: در مجموع معتقدم نیازی به قیمت‌گذاری دستوری نیست.

با این حال، وزارت صمت تحت اختیار وزیر صمت، بیشترین دخالت را در تعیین قیمت کالاها در بازار دارد.

انتخابات اتاق بازرگانی ایران که از پنج ماه پیش برگزار شده، همچنان بلاتکلیف است. وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این موضوع گفت که تصمیم گیری در این زمینه با هیئت عالی نظارت است و وزیر صمت به تنهایی مسئول این موضوع نیست.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروهای خارجی قیمت در ۸ شهریور

mortazavi

تازه های قیمتی از خودروها با دو خودروساز ایرانی (سایپا و ایران خودرو در ۳۰ دی ماه)

mortazavi

مشخصات فنی KMC J7 جدید

mortazavi

نظر دهید.