مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

خودروهای چینی در بازار امروز ۱۶ آبان ماه

خودروهای چینی در بازار امروز 16 آبان ماه شاهد ریزش قیمت خودروهای چینی در بازار ایران هستیم که همچنان ادامه دارد. بر اساس اطلاعات فعلی، خودروی چینی تیگو ۷ IE در حال حاضر به قیمت یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شود که نسبت به ابتدای سال با ۴۷۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده است. همچنین، قیمت ام‌وی‌ام X۲۲ اتوماتیک IE پرو نیز به ۹۲۵ میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با ابتدای سال با ۳۵۵ میلیون تومان کاهش یافته است. به علاوه، بررسی قیمت‌های محصولات شرکت کرمان موتور نشان می‌دهد که خودروی جک S۳ اتوماتیک سال ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۹۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که نسبت به مدت زمان مذکور با ۳۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است. همچنین، قیمت خودروی لاماری نیز از ابتدای سال ارزان‌تر شده و به ۷۹۰ میلیون تومان درآمده است. در نهایت، قیمت فونیکس FX پریمیوم در حال حاضر یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان می‌باشد.

خودروهای چینی در بازار امروز ۱۶ آبان ماه

شاهد ریزش قیمت خودروهای چینی در بازار ایران هستیم که همچنان ادامه دارد. بر اساس اطلاعات فعلی، خودروی چینی تیگو ۷ IE در حال حاضر به قیمت یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شود که نسبت به ابتدای سال با ۴۷۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده است. همچنین، قیمت ام‌وی‌ام X۲۲ اتوماتیک IE پرو نیز به ۹۲۵ میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با ابتدای سال با ۳۵۵ میلیون تومان کاهش یافته است. به علاوه، بررسی قیمت‌های محصولات شرکت کرمان موتور نشان می‌دهد که خودروی جک S۳ اتوماتیک سال ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۹۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که نسبت به مدت زمان مذکور با ۳۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است. همچنین، قیمت خودروی لاماری نیز از ابتدای سال ارزان‌تر شده و به ۷۹۰ میلیون تومان درآمده است. در نهایت، قیمت فونیکس FX پریمیوم در حال حاضر یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان می‌باشد.

چند سالی می‌گذرد که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های واردات خودرو، در بازار خودروی ایران تغییراتی رخ داده است. در گذشته، با حضور برندهای معروفی مانند بنز، پورشه، بی‌ام‌و، هیوندای، نیسان و هوندا، اصلاً به خودروهای چینی توجه نمی‌شد. البته، پیشرفت محدودی در صنعت خودروسازی چین نیز در آن زمان دلیل اصلی بود.

تا سال‌های گذشته، محصولاتی از برندهای معروفی مثل جک، تیگو و چری به عنوان نمایندگان خودروهای چینی در بازار ایران شناخته می‌شدند. اما از سال ۱۴۰۰ به بعد، برندهای جدیدی همچون دیگنیتی پرایم و فونیکس پریمیوم وارد عرصه رقابت شدند. این تغییرات نشان‌دهنده پیشرفت و رشد قابل‌توجه صنعت خودروسازی چین است که اکنون به عنوان عضو مهمی در بازار خودروهای ایران شناخته می‌شود.

مطالعه بیشتر  اولین سری پژو 206 تیپ 3 به مشتریان تحویل داده شد

قیمت خودروهای چینی در بازار ازاد

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
چری تیگو ۷ IE ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر ۱,۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ PRO اتوماتیک IE ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک S۳ اتوماتیک ۱۴۰۲/کرمان موتور صفر ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
لیفان X۷۰ ۱۴۰۱ صفر ۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ ۲۰۲۳ صفر ۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
چری آریزو ۵T IE ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر ۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم هفت نفره ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر ۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند ۲.۸ لیتر ۱۴۰۲ صفر ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S ۱۴۰۲/ ایران خودرو صفر ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX پریمیوم ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر ۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
لاماری ایما ۱۴۰۲ صفر ۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودروهای چینی در نمایندگی

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
ام وی ام X۲۲ PRO دنده ای ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر (قیمت نمایندگی) ۷۰۸,۶۰۰,۰۰۰
جک S۳ اتوماتیک ۱۴۰۲/کرمان موتور صفر (قیمت نمایندگی) ۹۱۰,۴۵۰,۰۰۰
چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ ۲۰۲۳ صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۱۴۳,۴۸۸,۰۰۰
چری آریزو ۵T IE ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۰۵۵,۹۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم هفت نفره ۱۴۰۲ صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۱۴۸,۸۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند ۲.۸ لیتر ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۵۴۰,۶۵۹,۰۰۰
هایما ۸S ۱۴۰۲/ ایران خودرو صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۲۱۲,۴۲۸,۰۰۰
فونیکس FX پریمیوم ۱۴۰۲/مدیران خودرو صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۷۳۰,۴۰۰,۰۰۰
لاماری ایما ۱۴۰۲ صفر (قیمت نمایندگی) ۱,۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده توسط نمایندگی‌های خودروهای چینی، خودروی ام وی ام X۲۲ PRO دنده‌ای سال ۱۴۰۲ به قیمت ۷۰۸ میلیون تومان عرضه می‌شود. همچنین، نمایندگی کرمان موتور برای جک S۳ اتوماتیک حوالی ۹۱۰ میلیون تومان اعلام کرده است. قیمت کارخانه برای چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ نیز یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان است. همچنین، قیمت فوتون تونلند ۲.۸ لیتر نیز به یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین، قیمت لاماری ایما نیز یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان گزارش شده است. در آخرین اعلامات، نمایندگی مدیران خودرو برای فونیکس FX پریمیوم نیز قیمتی معادل یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

مطالعه بیشتر  فروش کشنده فوتون H5 اتومات ایران خودرو دیزل + آذرماه 1401
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت جدید خودرو در بازار اعلام شد

سجاد ناجی

عرضه خودرو ریرا در اردیبهشت ۱۴۰۳

mortazavi

محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد گران شد

سجاد ناجی

نظر دهید.