مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

خودروهای پرفروش در سال ۱۴۰۱ کدامند؟

خودروهای پرفروش در سال 1401 کدامند؟ براساس آمارهای مالی سه گروه خودرویی بزرگ ایران (پارس خودرو، سایپا و ایران خودرو) در 11 ماه گذشته به طور کلی نزدیک به یک میلیون و 38 دستگاه از انواع خودروها فروخته شد. همچنین در ماه های گذشته مقدار فروش خودرو تقریبا 931 هزار دستگاه بود که امسال شاهد افزایش 12 درصدی فروش خودرو خواهیم بود.

خودروهای پرفروش در سال ۱۴۰۱ کدامند؟

براساس آمارهای مالی سه گروه خودرویی بزرگ ایران (پارس خودرو، سایپا و ایران خودرو) در ۱۱ ماه گذشته به طور کلی نزدیک به یک میلیون و ۳۸ دستگاه از انواع خودروها فروخته شد. همچنین در ماه های گذشته مقدار فروش خودرو تقریبا ۹۳۱ هزار دستگاه بود که امسال شاهد افزایش ۱۲ درصدی فروش خودرو خواهیم بود.

بررسی دقیق میزان فروش خودرو نشان می دهد گروه صنعتی خودرو ایران در این مدت ۵۵۲ هزار و ۷۸۴ دستگاه خودرو (خودرو و وانت) به فروش رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
گروه خودرویی ایران خودرو تاکنون توانتسه ۳۳۷ هزار دستگاه از خانواده پژو را بفروشند و خودروی پرتقاضای ۲۰۷ را جزء مدل های پرفروش سال معرفی کرده که در سال قبل ۲۷۰ هزار دستگاه از خانواده پژو به فروش رسیده و امسال از خانواده پژو ۶۷ هزار دستگاه بیشتر به فروش رسیده است و علاوه بر این نزدیک به ۶۵ هزار دستگاه سمند، ۷۵ هزار دستگاه دنا و ۳۵ هزار دستگاه رانا به فروش رفته است که ۱۹ هزار دستگاه، ۳۴ هزار دستگاه و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مدل بیشتر از سال قبلش بوده است.
تلفن امداد خودرو کرمان موتور در نوروز
در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۴ هزار و ۲۰ هایما فروخته شد و با وجود اینکه فروش این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد، کم فروش ترین محصول ایران خودرو بود.

بررسی جزئیات صورت های مالی سایپا نیز نشان می دهد که در ۱۱ ماهه امسال حدود ۳۵۹ هزار دستگاه خودرو توسط این خودروساز به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد نشان می دهد. این یعنی فروش سایپا ۶۶ هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته بوده است.
در این بین، Cepa با فروش بیش از ۲۸۴ هزار خودرو از خانواده X200 توانسته این محصولات را به خودروهای پرفروش تبدیل کند. همچنین بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو شاهین فروخته شده است که نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته ۳ هزار دستگاه افزایش نشان می دهد.
در یازدهمین ماه سال جاری نزدیک به ۴۴ هزار دستگاه پراید وانت فروخته شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ هزار دستگاه افزایش نشان می دهد.

بررسی وضعیت مالی پارس خودرو حاکی از آن است که این شرکت در ۱۱ ماهه سال جاری حدود ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی بیشتر است.

این گروه در ۱۱ ماه سال جاری موفق به فروش بیش از ۷۰۰۰۰ خودرو در گروه Q200 خود شده است که پرفروش ترین محصول این شرکت است. همچنین در این مدت ۷۰۰ دستگاه خودرو ساینا به فروش رسید.

در این مدت ۱۹۴ دستگاه کوییک اس، ۱۰ دستگاه رنو و پنج دستگاه برلیانس نیز فروخته شد که کمترین فروش را در ۱۱ ماه امسال به خود اختصاص داده است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  محرمانه شدن آمار افراد در دور دوم فروش خودرو

مطالب مرتبط

اشتراک ۱۹ روزه امداد برای خودروهای فاقد گارانتی

سجاد ناجی

عضو شورای رقابت نسبت به حذف این شورا واکنش نشان داد

سجاد ناجی

قوه قضاییه خواستار مزایده خودروهای موجود در انبار گمرک

سجاد ناجی

نظر دهید.