مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

قیمت قطعی برخی از خودروهای وارداتی مشخص شد!

قیمت قطعی برخی از خودروهای وارداتی مشخص شد! مدیر سیستم یکپارچه واردات خودروها اعلام کرد که نتایج آخرین دور واردات خودروها به صورت ۱۲ مورد در مرحله اول آماده عرضه به متقاضیان هستند. این خودروها که در اسفند ماه سال گذشته با واریز وجه مربوطه به حساب وکالتی ثبت‌نام و نوبت‌دهی شده بودند، از شب گذشته (سه‌شنبه شب) در سیستم یکپارچه قابل مشاهده است.

قیمت قطعی برخی از خودروهای وارداتی مشخص شد!

مدیر سیستم یکپارچه واردات خودروها اعلام کرد که نتایج آخرین دور واردات خودروها به صورت ۱۲ مورد در مرحله اول آماده عرضه به متقاضیان هستند. این خودروها که در اسفند ماه سال گذشته با واریز وجه مربوطه به حساب وکالتی ثبت‌نام و نوبت‌دهی شده بودند، از شب گذشته (سه‌شنبه شب) در سیستم یکپارچه قابل مشاهده است.

مهدی تقدسی، در حین اعلام نتایج آخرین دور عرضه برای متقاضیان مرحله اول و اظهار اینکه نتایج تخصیص یا عدم تخصیص مشتریان قابل رویت است، توضیحاتی درباره علت عدم مشخص شدن نتایج دور قبلی داد. او اعلام کرد که به دلیل درخواست تعدادی از شرکت‌های واردکننده برای تسریع در رسیدن خودروهای در حال حمل به کشور، نتایج این دست از مشتریان نیز هفته آینده قابل مشاهده خواهد بود. به علاوه، تقدسی اعلام کرد که نتایج آخرین دور خودروهای وارداتی، که با عرضه ۱۲ محصول برای متقاضیان مرحله اول و توقف وجه در حساب وکالتی خود ثبت‌نام و نوبت‌دهی شده بودند، از شب گذشته بر روی سامانه یکپارچه بارگذاری شده است.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را ادامه داد و اعلام کرد که مشتریانی که در بازه زمانی ۹ تا ۱۲ اسفند ماه از میان ۱۲ خودروی وارداتی عرضه شده، صرفاً ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول بودند، می‌توانند از شب گذشته از طریق حساب کاربری خود در سامانه، وضعیت تخصیص یا عدم تخصیص خود را مشاهده کنند. همچنین، در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، از این ۱۲ خودرو، پنج خودرو (توسط چهار شرکت واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و هفت خودرو (توسط چهار شرکت) دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شدند.پس از اعلام نتایج، شرکت به منتخبان پیامکی برای ارسال دستور واریز ارسال خواهد کرد؛ این پیامک بعد از دریافت، مشتریان مدت پنج روز فرصت دارند تا مبلغ را واریز نمایند؛ در صورتی که در این مدت وجه واریز نشود، به عنوان انصراف از طرح در نظر گرفته خواهد شد و متقاضی از لیست اولویت‌بندی سامانه حذف می‌گردد.
با توجه به اینکه فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده موظفند طبق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، خودروها را با قیمت مشخص شده تحویل دهند؛ این تحویل باید حداکثر ظرف یک ماه پس از دریافت وجه انجام شود؛ همچنین، در صورتی که تحویل تأخیر داشته باشد یا مشتری از خرید منصرف شود، شرکت‌های واردکننده مسئولیت‌های مندرج در آیین‌نامه را بر عهده خواهند گرفت و قراردادها ممکن است مشمول جرائم موجود در آیین‌نامه شود.

مطالعه بیشتر  آخرین توضیحات در مورد تعرفه واردات

اعلام نتایج دور قبلی به دلیل درخواست‌های واردکنندگان برای رسیدن به خودروها، با کمی تأخیر روبرو شد. برخی از متقاضیان خودروهای وارداتی که در دور قبلی عرضه این خودروها آغاز شده بود و متقاضیان جدید هم می‌توانستند با واریز ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کنند، اعلام کردند که هنوز نتایج ثبت‌نام‌هایشان مشخص نشده است.

با گذشت حدود یک ماه از شروع فرآیند ثبت‌نام و اتمام مهلت ثبت‌نام به حدود سه هفته پیش، تقدسی توضیح داد که عدم اعلام نتایج این دوره از ثبت‌نام خودروهای وارداتی به دلیل مسافرت خودروها در راه بر روی کشتی‌ها بود. واردکنندگان این خودروها درخواست کرده‌اند که فرصت بیشتری برای رسیدن آن‌ها به کشور داده شود تا متناسب با تعداد و ظرفیت مورد درخواست ثبت‌نام‌ها، تخصیص صورت گیرد. به همین دلیل، اعلام نتایج با تأخیر انجام شده است تا امکان مشخص شدن ظرفیت و تعداد دقیق خودروهای عرضه‌ای فراهم شود و سپس مشتریان منتخب مشخص شوند.

مدیر سامانه یکپارچه واردات خودروها، تأکید کرد که مراحل نهایی برای تعیین نتایج در حال انجام است و تا آغاز هفته آینده، نتایج بر روی سایت سامانه قرار داده خواهد شد. این اقدام به منظور آگاهی ثبت‌نام‌کنندگان از وضعیت تخصیص یا عدم تخصیص خود انجام می‌شود.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

واردات خودرو پس از کش قوس فراوان نهایی شد

سجاد ناجی

قیمت‌ها آرام آرام به حد معقول در بازار می رسد

سجاد ناجی

قدم های اخر سال ۱۴۰۲ با قیمت جدید خودرو در بازار امروز دوشنبه ۲۸ اسفند

mortazavi

نظر دهید.