مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

چه خودروهایی از گمرک ترخیص نخواهند شد؟

تکلیف 8500 خودرو وارداتی به کشور چه شد! تاکنون تحویل 600 مدل ! با اشاره به شروع فرآیند سومین عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو از روز گذشته دوم آبان، رییس‌ کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که واردات و عرضه خودرو به طور مداوم ادامه خواهد داشت و تاکنون ۶۰۰ دستگاه خودروی وارداتی به متقاضیان تحویل داده شده است.

چه خودروهایی از گمرک ترخیص نخواهند شد؟

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تعدادی خودرو وارداتی از گذشته همچنان در گمرکات منتظر رفع ابهامات مالیاتی مانده‌اند و تعدادی دیگر به تازگی وارد شده‌اند. وی بیان کرد: در صورتی که صاحب کالا و گمرک در خصوص ارزش‌گذاری این خودروها به توافق نرسیده باشند، این خودروها به عنوان اموال متروکه اعلام و به مزایده گذاشته می‌شوند.

در پاسخ به سوال مبنی بر تعداد خودروهای وارد شده به گمرکات و تعداد خودروهای ترخیص شده، مهدی اسلام پناه اعلام کرد: تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده‌اند، از این تعداد، برخی هنوز در گمرکات منتظر رفع ابهامات مالیاتی هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به این توضیحات افزود: دلیل نگهداری این خودروها در گمرکات به عدم توافق میان صاحب کالا و گمرک در خصوص ارزش‌گذاری آنها برمی‌گردد. به عبارت دیگر، برای ترخیص این خودروها، ابتدا باید ارزش آنها مشخص شود.

وی با اشاره به وجود ۱۲۱۷ دستگاه خودرو تجاری و سواری وارداتی در گمرک بندر شهید باهنر بیان کرد: تعدادی از این خودروها از گذشته در گمرک موجود بوده و تعدادی نیز اخیراً وارد گمرک شده‌اند. علت تأخیر در ترخیص این خودروها اختلاف صاحب کالا با گمرک در خصوص ارزش‌گذاری آنها است. بنابراین، در جلسه‌ای که اخیراً در استان هرمزگان برگزار شد تا کالاهای رسوب شده در گمرکات روان سازی شوند، تصمیم گرفته شد در صورتی که توافقی درباره ارزش‌گذاری این خودروها میان صاحب کالا و گمرک حاصل نشود، آن‌ها به عنوان اموال متروکه اعلام و به مزایده گذاشته شوند تا شرایط ترخیص آن‌ها از گمرکات فراهم شود.

مطالعه بیشتر  سازمان استاندارد یک بهانه خوب برای خودروسازان شد تا عرضه خودرو را کامل انجام ندهند!

اسلام‌پناه اظهار داشت: “سازمان‌ استاندارد ایران کاملاً موافق واردات خودروهای با کیفیت و رقابتی است، اما برخی افراد مغلطه می‌کنند و ادعا می‌کنند که سازمان استاندارد مخالف واردات خودروهاست.”

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: “طیفی از اشخاص حقیقی و حقوقی حاضر نیستند تا خطاها و مشکلاتی که در زمینه واردات خودرو به آنها تعلق دارد را بپذیرند. بنابراین، نقاط تاریک خود را پشت پرده سازمان ملی استاندارد پنهان می‌سازند.”

همچنین وی تاکید کرد که سازمان ملی استاندارد با واردات میلیون ها خودروی با کیفیت و رقابتی موافقت خود را اعلام کرده است و در مقابل برخی افراد وجود دارند که چون خودشان ظرفیت واردات خودرو را ندارند، سازمان ملی استاندارد مخالفت خود را بیان کرده در صورتیکه این طور نیست!/ چه خودروهایی از گمرک ترخیص نخواهند شد؟

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اختلاف قیمتی خودروهای بنزینی با دوگانه سوز در بازار

سجاد ناجی

مزايده عمومی برای محصولات فاقد گارانتی سایپا

سجاد ناجی

مغایرت در اسناد پورشه های مزایده ای

سجاد ناجی

نظر دهید.