مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

حواشی خودروسازان ایرانی | خطای ایران خودرو برای اعلام قیمت هایما ۸S!

کاهش قیمت هایما همه را شوکه کرد! قیمت هایما اس 8 در بازار با کاهش بسیار زیادی روبه رو شد و ریزش 130 میلیون تومانی را تجربه کرد که هایما مدل 1402 با قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومان شد. هایما اس8 مدل 1401 هم با کاهش قیمت در جدول ثبت شد. هایما S7 در بازار نیز با قیمت یک میلیارد و 330 میلیون تومانی ثبت شد و هایما اس 5 مدل 1402 نیز در بازار با قیمت یک میلیارد و 160 میلیون تومان است.

حواشی خودروسازان ایرانی | خطای ایران خودرو برای اعلام قیمت هایما ۸S!

اخیرا،  گروه صنعتی ایران خودرو مبلغی را برای محصولات هایما ۸S به قیمت کارخانه به چند تن از مدیران خود ارائه کرده است. سخنگوی وزارت صمت در واکنش به این اقدام ایران خودرو به صراحت اعلام کرد که تخصیص خودرو به قیمت کارخانه برای مدیران ایران خودرو اشتباه است و باید سریعا لغو شود.

به گزارش سایت ایرانی خبری ۲۲ شرقی، عکس ها و اطلاعاتی منتشر شد که در آن محصولات هایما ۸S به قیمت کارخانه (یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان) به تعدادی از مدیران گروه صنعتی ایران خودرو تخصیص و تحویل این گروه صنعتی شده است.

این موضوع در شرایط تورم بازار مطرح می شود که با وجود کاهش قیمت در هفته گذشته همچنان قیمت با قیمت ثابت درب کارخانه فاصله دارد و با توجه به ارزش کیفی محصول نیز قیمت واقعی است. بر این اساس در شرایط فعلی درست به نظر نمی رسد خودروسازان محصولات خود را با قیمت پایین در بورس کالا به مدیران خودرو عرضه کنند. وزیر صمت نیز به دنبال این موضوع واکنش خود را نشان داد.

خبرهای تازه از خودرو: پلاک سوم خودروها از چه زمانی قطعی خاوهد شد….

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امید قالیباف در این خصوص گفت: امروز (سه شنبه) بر اساس اطلاعات و بررسی های اولیه مشخص شد که شرکت ایران خودرو تعداد مشخصی از خودروهای هایما S8 را به قیمت کارخانه به مدیران خود اختصاص داده است. این قیمت اعلام شده نه تنها در شرایط فعلی بازار خودرو غیرقابل قبول است، بلکه با سیاست ضد مالیاتی دولت و وزارت صمت نیز در تضاد است.

مطالعه بیشتر  عدم فروش خودرو به روش اقساطی توسط ایران خودرو

وی ادامه داد: از این رو از ایران خودرو درخواست شد که در صورت لغو توزیع این خودروها به تبعات این تصمیمات توجه بیشتری داشته باشد. مشاور وزیر صمت همچنین  بر صحت سنجی این خبر تاکید داشت و گفت: پس از تحقیقات مقدماتی و اثبات پرونده اقدامات لازم برای تکمیل منافع عمومی و حذف رانت انجام شده است.

قالیباف همچنین افزود: وزارت صمت هیچ گونه رانتی را در هیچ بخشی نشان نمی دهد و به محض اطلاع اقدامات لازم را انجام خواهد داد…

اما در این میان، ایران خودرو اعلام کرده است که مدیران برای جبران خطای خود از جان مایه خواهند گذاشت و خودرو را خودشان استفاده خواهند کرد…

گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با این مشکل اعلام کرد: با توجه به اینکه این خودروها از نظر موتور، بدنه، رنگ، کابین داخلی و … تفاوت های کیفی داشتند. در طول فرآیند شناسایی عیوب کیفیت و مونتاژ نمی توانند به مشتری ارائه شوند. بر این اساس، با تصمیم و مجوز هیئت مدیره شرکت ایران خودرو، مقرر شد این خودروهای معیوب اولین سری تولید اولیه هایما ۸S در اختیار مدیریت شرکت قرار گیرد. این طرز ارائه خودرو به مدیران خارج از سیستم فروش و بدون اعطای گارانتی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ادامه مذاکرات با روسیه برای همکاری خودرویی

Sajjad Amanian

ارز دیجیتال بهای خودروهای وارداتی

سجاد ناجی

طرح پلاک سوم به زودی اجرایی می شود

سجاد ناجی

نظر دهید.