مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

خریداران خودرو از بورس خسارت دریافت خواهند کرد…

خریداران خودرو از بورس خسارت دریافت خواهند کرد.. با اعتراض و درخواست‌های کتبی، خریداران خودرو در بورس کالای ایران می‌توانند جبران ۴۱ میلیارد تومان خسارت ناشی از تأخیر در تحویل دریافت کنند.

خریداران خودرو از بورس خسارت دریافت خواهند کرد..

با اعتراض و درخواست‌های کتبی، خریداران خودرو در بورس کالای ایران می‌توانند جبران ۴۱ میلیارد تومان خسارت ناشی از تأخیر در تحویل دریافت کنند.

تازگی‌ها، شرکت بورس کالای ایران اعلام کرده است که برخی از خودروهایی که در این بورس طی ماه‌های گذشته فروخته شده بودند، دچار تاخیر در تحویل شده‌اند. زهرا حسین زاده، رئیس اداره نظارت بر تحویل این شرکت، بخش مهمی از فرآیند کنترل قبل از عرضه محصولات در صرافی بورس کالا را مربوط به کنترل ضمانتنامه‌ها و اوراق عرضه دانسته و این را به عنوان شرط ضروری برای عرضه محصولات تلقی می‌کند که نقش بسیار ارزشمندی در کنترل ریسک و پیشگیری از عدم انجام تعهدات دارد.

حسین زاده در ادامه افزود: “عرضه کنندگان خودرو نیز در چارچوب دستورالعمل تسویه و تسویه، تضمینات لازم را قبل از فروش محصولاتشان در بورس کالا ارائه می‌دهند و از آنها اقتصاد می‌شود. به گفته وی، مشتریانی که موفق به تحویل خودرو در مهلت مقرر نشدند، اعتراضات خود را از طریق نماینده خریدار کتباً به بورس کالا اعلام کردند و این امکان فراهم شد تا خسارات جبران شوند.”

رئیس اداره نظارت بر تحویل شرکت بورس کالای ایران افزود: “تاکنون بررسی‌ها در این زمینه صورت گرفته و بر اساس ۰.۲۵ درصد ارزش هر قرارداد، تعداد ۱۱۸۵ اعتراض مورد بررسی قرار گرفته و خسارت‌های محاسبه شده تاکنون به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده یا در حال پرداخت است.”

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  قیمت خودروهای داخلی امروز 6 آذرماه

مطالب مرتبط

ورود ۳ خودروی جدید روسی در ایران

سجاد ناجی

عدم دریافت درامد مالیاتی خودروهای لوکس در بازه زمانی مشخص شده

سجاد ناجی

سامانه هوشمند سوخت اکنون در تمام جایگاه‌ها فعال است

سجاد ناجی

نظر دهید.