مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

خداحافظی با موتورهای احتراقی

خداحافظی با موتورهای احتراقی دولت آلمان چند هفته است که با پیشنهاد خلاص شدن از شر خودروهای آلاینده مخالفت می کند، اما اتحادیه اروپا تصمیم نهایی را برای ممنوعیت تولید و فروش خودروهای با موتور احتراقی، بنزین و گازوئیل از سال 2035 گرفته است.
خداحافظی با موتورهای احتراقی
دولت آلمان چند هفته است که با پیشنهاد خلاص شدن از شر خودروهای آلاینده مخالفت می کند، اما اتحادیه اروپا تصمیم نهایی را برای ممنوعیت تولید و فروش خودروهای با موتور احتراقی، بنزین و گازوئیل از سال ۲۰۳۵ گرفته است.

از سال ۲۰۳۵، خودروهایی با آلایندگی بالا در اتحادیه اروپا تولید و فروخته نخواهند شد. این تصمیمی است که اعضای اتحادیه روز سه شنبه ۲۸ مارس در بروکسل گرفتند. گامی بزرگ برای خداحافظی با بنزین و گازوئیل، دی اکسید کربن و پروژه ای سازگار با آب و هوای پاک.

مذاکره کنندگان کشورهای عضو در واقع قبل از پایان اکتبر ۲۰۲۲ بر روی این پروژه به توافق رسیدند. فقط دولت فدرال می خواست، در یک رویه غیرمعمول، بتواند برخی از خودروهای الکتریکی با موتورهای احتراقی را پس از این مهلت بفروشد. این درخواست با حمایت صنعت خودروسازی آلمان موضوع ماه ها بحث و مذاکره شد.

یک روز قبل از اعلام تصمیم نهایی اروپا، وزیر حمل و نقل آلمان فولکر ویسینگ از توافق با سایر کشورهای عضو خبر داد و گفت که خودروهای دارای موتور احتراق داخلی در صورتی که سازگار با آب و هوا و تمیز باشند، پس از سال ۲۰۳۵ قابل استفاده هستند. سوخت هنوز در خط تولید است.

وزرای انرژی کشورهای عضو از آینده سبز حذف تدریجی خودروهای سوخت فسیلی استقبال کردند. با این حال، مشخص نیست که معافیت های پیشنهادی آلمان تا چه اندازه با قوانین و مقررات اتحادیه اروپا سازگار خواهد بود. پارلمان اروپا و تک تک کشورهای عضو می توانند اعتراض یا نظرات اضافی را ظرف دو ماه ارائه کنند.
خبر واردات خودرو: سواری های وارداتی ورودشان به کشور لغو شد….

نمایندگان احزاب سبز در پارلمان اروپا گفتند که جنبه های مصالحه و سازش با آلمان را به دقت بررسی خواهند کرد.

سوخت الکتریکی را می توان با استفاده از برق تجدیدپذیر از آب و دی اکسید کربن استخراج شده از هوا تولید کرد. برخلاف بنزین یا گازوئیل، هیچ آلاینده ای منتشر نمی کنند. البته منتقدان شکایت دارند که صنایع کشتیرانی و هوانوردی به این نوع سوخت بیشتر نیاز دارند.

پیشینه این تصمیم به طرح «کربن صفر» برمی گردد که در سال ۲۰۲۱ با هدف جلوگیری از انتشار دی اکسید کربن از سوخت های فسیلی توسط کمیسیون اروپا تصویب شد.

با این حال، بخشی از لابی صنعت خودرو و نمایندگان محافظه کار با حفظ جایگاه موتور احتراقی مخالفت کردند و حتی حد تولید دی اکسید کربن را به جای ۱۰۰ درصد، ۹۰ درصد پیشنهاد کردند.صنعت خودرو، شرکت‌های تابعه آن و کسب‌وکارهای مرتبط به‌ویژه نگران زیان‌های ناشی از حذف خودروهای بنزینی و دیزلی هستند. تغییر خطوط تولید قطعه سازان، نیاز به دوره های آموزشی جدید برای مکانیک، نحوه پرداخت غرامت به صاحبان خودروهای موتور احتراقی غیر برقی از جمله سوالاتی است که سازندگان و صاحبان خودروهای دیزلی و بنزینی با آن مواجه هستند. این طرح بیان می‌کند که مهلت ۱۲ ساله تا سال ۲۰۳۵ برای رسیدگی به چنین چالش‌هایی کافی است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  خودروهای وارداتی آماده انتقال به بازار

مطالب مرتبط

تاریخچه فروش های سرکاری خودروسازان

Sajjad Amanian

قیمت کامیون آمیکو به نرخ امروز

mortazavi

فعالیت نمایندگی‌های سایپا کنترل می شوند

سجاد ناجی

نظر دهید.