مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

امکان دسترسی هر فرد بالای ۱۸ به یک خودروی وارداتی

امکان دسترسی هر فرد بالای 18 به یک خودروی وارداتی.... یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در تلاش باشیم شرایطی فراهم شود که فرد بالای 18 سال توانایی این را داشته باشد که هر 10 سال یک خودرو نو یا کارکرده کمتر از 5 سال را وارد کند و ضمن اینکه این روش کمک می کند بازار خودرو ظرف 6 ماه ساماندهی می شود. 

تازه ترین خبر از خودروهای وارداتی | امکان دسترسی هر فرد بالای ۱۸ به یک خودروی وارداتی

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در تلاش باشیم شرایطی فراهم شود که فرد بالای ۱۸ سال توانایی این را داشته باشد که هر ۱۰ سال یک خودرو نو یا کارکرده کمتر از ۵ سال را وارد کند و ضمن اینکه این روش کمک می کند بازار خودرو ظرف ۶ ماه ساماندهی می شود.

لطف اله سیاه کلی درباره شرط جدید خودروسازان مبنی بر واریز بخشی از قیمت خودرو برای ثبت نام در طرح های قرعه کشی اینگونه گفت که: در حال حاضر مقدار عرضه و تقاضای خودرو با همدیگر همخوانی ندارد و میزان تولید بسیار کمتر از تقاضا است، از آنجاییکه واردات خودرو را که فعلا نداریم، بازار هم نوسان نیست و برای رفع مشکل به حای اینکه عرضه محور جایگزین شود، نحوه عرضه محور مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد که هر دو روش قرعه کشی و عرضه خودرو در بورس اشتباه می باشد و باید به جای نحوه عرضه به میزان عرضه توجه شود. آقایان مدعی هستند با شرایط جدید می خواهند از نقش سوداگران در بازار خودرو بکاهند. این در صورتی است که تعیین کردن مبلغی پول به عنوان ودیعه برای شرکت در قرعه کشی یک گرفتاری جدید برای مردم ایجاد کرده است و هدف ذکر شده بدین معنی ست که حذف سوداگران و دلالان تحقق پیدا نمی کند به این خاطر که عرضه و تقاضا با هم در یک سو نیستند و واضح است که دلالی وجود دارد.

مطالعه بیشتر  خرید خودرو با کارت ملی اجاره ای 100 میلیونی

وی افزود: آیا واریز ۹۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه به حساب وکالتی برای شرکت در قرعه کشی خودروسازان به معنای حذف دلالی در بازار است؟ خیر؛

دلال پول خود را به مردم می دهد و با استفاده از کارت ملی آنها به راحتی در این قرعه کشی ها شرکت می کند، بنابراین این شرایط تنها باعث رنج و زحمت مردم و درآمدزایی برای بانک ها و خودروسازان می شود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه این شرایط غیرقابل مدیریت و غیر منطقی است، ادامه داد. مشکل اصلی در صنعت خودرو نگاه نکردن به اصل موضوع است تا زمانی که موضوع را درک نکنیم راه را اشتباه می رویم و مردم به دلیل تصمیمات اشتباه مدیران تحت فشار قرار می گیرند.
سیاه کلی: باید از تجربیات دنیا در صنعت خودرو استفاده کنیم، کدام کشورهای دنیا در بورس خودرو می فروشند یا از مکانیزم قرعه کشی برای توزیع خودرو استفاده می کنند؟ برای رفع نیازهای عرضه و تقاضا اگر کمبودی احساس شود، از واردات خودرو استفاده می شود.
وی با بیان اینکه تنها یک نسخه برای ساماندهی صنعت خودرو وجود دارد، باید تیراژ تولید افزایش یابد که در حال حاضر این امکان وجود ندارد، بنابراین باید از واردات برای جبران کسری استفاده شود، ادامه داد: هرکس بر خلاف این نسخه کار کند، کار اشتباهی انجام می دهد و به مردم صدمه میزند.
یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید با کالاهای وارداتی به گونه ای برخورد کنیم که انگار برنج، گوشت، تخم مرغ و سایر مواد غذایی در بازار مصرف می کنیم و این نسخه باید در خودرو نیز کارساز باشد. مافیا در کاری که انجام می دهد آنقدر خوب است که همه ما را ناخواسته وارد بازی کرده است.
سیاه کلی با اشاره به اینکه چاره ای جز افزایش تولید و واردات نداریم، گفت: باید شرایطی فراهم شود که افراد بالای ۱۸ سال بتوانند با استفاده از این روش هر ۱۰ سال یک بار خودروهای نو یا کمتر از ۵ سال را وارد کنند. بازار خودرو ۶ ماهه به ساماندهی مطلوبی خواهد رسید.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اعلام قیمت پایه مصوب شورای رقابت برای محصولات سایپا

سجاد ناجی

خودروسازهای دولتی و شبه دولتی واگذار شوند

سجاد ناجی

توقف موقتی طرح پیش فروش فوق العاده

سجاد ناجی

نظر دهید.