مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

تصمیم برای واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا

تصمیم برای واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا براساس تصمیم گیری که در مورد واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا اتخاذ شده است، خبرگزاری ایرانی 22 شرقی

خبرگزاری ایرانی ۲۲ شرقی | تصمیم برای واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا

براساس تصمیم گیری که در مورد واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا اتخاذ شده است، قرار بر این است که این سهام ها تا پایان سال جاری واگذار شوند و الزامات واگذاری در ایران خودرو و سایپا در تاریخ ۱۴ آذرماه تعیین شده است. خبرگزاری ایرانی ۲۲ شرقی شرح این تصمیم گیری ها را در ادامه توضیح خواهد داد.

در این صورت جلسه امضای رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت انجام شده است که با هدف واگذاری در شرکت های ایران خودرو و سایپا می باشد. به همین منظور، هدف بالا بردن سطح کارایی، بهره وری و نوآوری در خودروسازی کشور و علاوه براین، رعایت الزامات سند نهایی خروج دولت از تصدی گری صنعت خودرو می باشد که به توافق طرفین رسیده است.

همچنین اعلام شده است که وزارت صنعت، معدن و تجارت سند استراتژی صنعتی بلند مدت و با ثبات صنعت خودرو که به صورت ده ساله تنظیم شده است تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برای سازمان خصوصی سازی ارسال خواهد کرد.

خبر جدید از بهمن موتور: شروع فروش اعتباری محصولات بهمن موتور

نکته مدنظر دیگر این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا از قیمت گذاری دستوری خارج خواهند شد. چگونگی اجرای این توافق تا پایان اذرماه ۱۴۰۱ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می شود.

علاوه براین، تکالیف عرضه و فروش محصول خارج از قواعد بازار نیز روشن خواهد شد که باعث شده کاهش درآمد و به همان نسبت افزایش هزینه ها برای خودروسازها اتفاق بیفتد. البته این اتفاق به شرط این است که جبران منابع آن قبل از اینکه اجرای تکالیف صورت بگیرد، انجام شود.

مطالعه بیشتر  بازار خودرو امروز (5 شهریورماه 1402)

مسئله مهم دیگری که باید به آن رسیدگی شود، سهام تودلی ایران خودرو و سایپا تا انتهای سال جاری است که واگذار خواهد شد و در صورت عدم واگذاری سهام تودلی در شرکت های سایپا و ایران خودرو از سال ۱۴۰۱ به بعد حق رای برای این سهام در مجمع این شرکت ها گرفته خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت کارخانه‌ای خودروسازان پایین نخواهد آمد

سجاد ناجی

دور جدید فروش سامانه خودرو با ۱۱ مدل چینی !

mortazavi

فیدلیتی پرایم و پرستیژ در شرایط فروش ویژه (فروردین ماه ۱۴۰۳)

mortazavi

نظر دهید.