مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

قطعی شدن ورود ۵ محصول از برند هیوندای به بازار خودرو ایران!

قطعی شدن ورود 5 محصول از برند هیوندای به بازار خودرو ایران! در تازه ترین خبرهای خودروهای خارجی اطمینان نسبتا قطعی وجود دارد که برخی از مدل های هیوندا

قطعی شدن ورود ۵ محصول از برند هیوندای به بازار خودرو ایران!

در تازه ترین خبرهای خودروهای خارجی اطمینان نسبتا قطعی وجود دارد که برخی از مدل های هیوندا به بازار خودرو ایران وارد شوند و این محصولات قرار است از طریق بورس کالا به فروش برسند. ۵ محصول از برند خودروسازی مشهور دنیا؛ هیوندای قرار است در این به مشتریان فروخته شود و این امر توسط بورس کالا انجام میگیرد.

مدل هایی که قرار است وارد شوند به شرح زیر هستند:

هیوندای i10: 

این مدل از هیوندا دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است که با حجم موتور ۱۲۴۸ سی سی عملکرد خود را نشان می دهد، تنفس این نوع موتور به شکل تنفس طبیعی انتخاب شده است و انتقال نیرو نیز از طریق دیفرانسیل جلو انجام می گیرد. با قدرت ۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه که نهایت گشتاوری که می تواند تولید کند ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده یا گیربکسی که برای این مدل مناسب لحاظ شده از نوع ۴ سرعته خودکار تیپ ترونیک است و در مدت زمان ۱۳٫۸ ثانیه می تواند از سرعت صفر به ۱۰۰ برسد. همچنین حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت است.

هیوندای i20:

مدل i20 از خودروسازی هیوندای که به وسیله کرمان موتور مونتاژ شده است دارای یک موتور با ۴ سیلندر است که از نوع تنفس طبیعی قدرت خود را نشان می دهد و حجم موتور نیز ۱٫۴ لیتر در نظر گرفته شده است. تعداد قدرت اسب بخار در این مدل ۹۹ اسب بخار است که گشتاور آن نیز ۱۳۴ نیوتن متر می باشد و در مدت زمان ۱۳٫۲ ثانیه می تواند از سرعت ۰ تا ۱۰۰ را به راحتی تجربه کند ضمن اینکه این سرعت را یک خودرویی با وزن ۱۰۲۵ کیلوگرمی طی می کند.

مطالعه بیشتر  قیمت جدید پژو 207 با موتور 206

هیوندای اکسنت:

این مدل که به صورت وارداتی و مونتاژ شده قرار است وارد بازار خودرو شوند، دارای یک پیشرانه ۴ سیلندری هستند که در تنفس طبیعی است و ضمن اینکه باید ذکر کنیم تفاوتی بین مدل مونتاژ شده و وارداتی وجود ندارد. مصرف سوخت در این مدل را می توان بهینه نامید چرا که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶٫۴ لیتر بنزین مصرف می کند و یک مدل سدان جمع و جور است که می تواند سلیقه افراد زیادی باشد.

هیوندای النترا:

مشخصات مدل النترا از هیوندا را می توانید در همین مطلب لینک شده بخوانید و اطلاعات دقیق تری راجع به این به دست آورید.

هیوندای کنا:

این مدل که نسخه ۲۰۲۲ آن نیز وارد بازار شده است و پیش تر در مورد مشخصات کامل هیوندای کونا توضیح داده شده است، دارای یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که تعداد ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۲ نیوتن متر را نیز دارا می باشد و با یک جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه انتقال قدرت را انجام می دهد.

ورود این مدل خودروها هرچند که شاید با میزان تقاضا برابری نکند اما می تواند راهی را برای ورود خودروهای وارداتی باز کند و بخشی از نیازهای مردم را برطرف کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

سورپرایز این دو مدل خودروی آلمانی برای بازار ایران

mortazavi

کاهش تولید برخی خودروهای سواری و سنگین !

سجاد ناجی

معرفی خودروی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ جدید (خردادماه ۱۴۰۲)

mortazavi

نظر دهید.