مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

شرح توضیحات بورس کالا و عرضه خودروهای وارداتی

خبرهای تازه از خودروهای داخلی | بورس کالا و عرضه خودروهای وارداتی عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا توسط کارگروه اقتصادی واردات خودرو تعیین شد

خبرهای تازه از خودروهای داخلی | شرح توضیحات بورس کالا و عرضه خودروهای وارداتی

عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا توسط کارگروه اقتصادی واردات خودرو تعیین شد و در این کارگروهی متشکل از وزرای صنعت، معدن، تجارت، امور اقتصادی، دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تعیین عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا انجام شد. طی تصمیمات این کارگروه، قیمت پایه عرضه در بورس کالا براساس قیمت تمام شده وارد کننده و سود منصفانه، به وسیله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می شود.

براساس قیمت منصفانه تصمیم گیری بر این شد که ۱۵ درصد قیمت تمام شده خودروها باشند و این ۱۵ درصد سود وارد کننده، هزینه ارائه خدمات گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش، سود عمده و خرده فروشی، توسعه شبکه، توسعه شبکه خدمات را شامل می شود که سود بازرگانی براساس کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ و مابه التفاوت قیمت محاسبه شده در بورس کالا با قیمت تعیین شده سازمان حمایت مصرف کنندگان و برای تولیدکنندگان که قیمت پایه تعیین می شود.

سود بازرگانی و حقوق ورودی براساس کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ و دیگر هزینه های مرتبط در زمان تحویل خودرو به صورت کامل به وسیله وارد کننده پرداخت می شود. مابه التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش در بورس کالا، خدمات پس از فروش به وسیله بورس کالا محاسبه و به خزانه دولت واریز خواهد شد.

خبرهای تازه از خودروهای داخلی: در بورس کالا عرضه ۲۱۰۰ دستگاه تارا و پژو ۲۰۷ عرضه خواهند شد.

همچنین تصویب نامه ای به شماره ۱۳۹۳۷۳٫ت۶۰۴۷۵ هـ مورخ ۰۷/۰۸/۱۴۰۱، توسط هیئت وزیران که در بند دوم تصویب نامه شماره ۹۵۲۴۰٫ت۵۹۸۶۰ هـ مورخ سوم شهریورماه ۱۴۰۱ ذکر شده، اصلاحیاتی را ارائه کرده است که به شرح زیر است:

مطالعه بیشتر  آیا قیمت‌گذاری خودرو آزاد می‌شود؟

قرار براین است که خودروهای وارداتی تنها در بورس کالا عرضه می شوند و نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی براساس ارزش فوب با تصویب وزرای عضو کارگروهی تشکیل شده از وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت ماده ۱۹ آئین نامه داخلی هیات دولت به شکلی تعیین می شود که مابه التفاوت قیمت پایه با قیمت پایانی در بورس کالا برابر با سود عادلانه است، کارگروه ذکر شده مجاز است که سود بازرگانی در زمان تحویل و ترخیص خودرو و تعیین سود بازرگانی قطعی در زمان فروش را به شکل علی الحساب تعیین کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ارز دولتی خودروهای مونتاژی را ارزان کرد

سجاد ناجی

کشف ۵۰۰۰ خودروی بدون پلاک

سجاد ناجی

حواله فروشی خودروها در بازار با چه قیمتی فروخته می شود؟

mortazavi

نظر دهید.