مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

یک راه آسان برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو

یک راه آسان برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو حساب وکالتی یکی از راههای است که برای اینکه بتوانید خرید خودرو را به راحتی انجام دهید، بدین منظور

یک راه آسان برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو

حساب وکالتی یکی از راههای است که برای اینکه بتوانید خرید خودرو را به راحتی انجام دهید، بدین منظور که با وجه موردنظر برای خریدها با این نوع وکالت به طور مستقیم از حساب شما برداشت می شود.

بر اساس این توافقنامه، متقاضیان شرکت در طرح های خرید ایران خودرو و سایپا لازم است قبل از امضا، حساب نمایندگی داشته باشند و مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند تا بتوانند ثبت نام کنند. در همین راستا نحوه افتتاح حساب نمایندگی برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان و بورس کالا را توضیح می دهیم. به همین دلیل وجود وکالت در چنین حالتی کار را بسیار سریع تر کرده و می توان وجه را از این طریق خارج کرد.

چگونه افتتاح حساب وکالتی را باید انجام داد؟

 متقاضیان ابتدا باید به یکی از بانک های تبلیغ شده توسط سایپا و ایران خودرو مراجعه کنند به تازگی شرکت سایپا بانک های تجاری، ملی، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین را معرفی کرده است. اگر شماره حساب کوتاه مدتی دارید که توسط بانک وارد شده است، می توانید همان حساب را به وکالت نامه تبدیل کنید. لطفاً توجه داشته باشید که حساب های وکالتی مشابه حساب های کوتاه مدت هستند همان سودی که به سپرده های کوتاه مدت تعلق می گیرد نیز به این حساب واریز می شود.
بر اساس اطلاعیه سایپا، مشتریان باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک های تجارت، ملت، ملی، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه مراجعه کنند و در صورت وجود حساب بانک تجارت و یا حساب بانک ملی می توانند به شعب بانک تجارت مراجعه کنند. سایت بانک تجارت https://car.farava.ir یا سایت بانک ملی https://firoozeh.bmi.ir/signin به شکل آنلاین اقدام کنند.  در صورتی که در این بانک های معرفی شده حساب بانکی ندارید، باید به بانک مراجعه کرده و حساب کوتاه مدت افتتاح کنید.
حساب بانکی افرادی برنده هستند قرار است از حساب آنها وجه خودرو برداشته شود، مسدود خواهد شد و تا زمانیکه وجه خودرو موردنظر از طریق بانک برای خودروساز واریز نشود این حساب مسدود خواهد ماند و اما برخی مشتریانی که برنده نشده اند هیچ مبلغی برداشت نخواهد شد و می توانند مبلغ موجودی حساب خود را جابجا کنند.

حساب وکالتی بورس کالا به چه صورت است؟

افرادی که قصد خرید یا سرمایه گذاری در بورس کالا را دارند، باید یک حساب وکالتی در بورس باز کنند. برای افتتاح این حساب وکالتی، ابتدا باید از طریق کارگزاری که مجوز فعالیت بورس کالا را دارد، کد معاملاتی بورس را دریافت کنید و سپس نامه اتصال را از کارگزار خود دریافت کنید. از یکی از بانک های ارائه دهنده خدمات حساب وکالتی معرفی نامه بگیرید و پس از افتتاح حساب وکالتی خود به کارگزار ارائه دهید.
در صورتی که شخصی در بورس کالا برنده اعلام شود و مابقی وجه را در مهلت تعیین شده واریز نکند یا به هر دلیلی برداشت کند، خود به خود به پرداخت جریمه از حساب وکالتی او برداشته می شود و باید پنج درصد از ارزش کل معامله را به عنوان کارمزد فسخ به اضافه نیم درصد کارمزد هر دو طرف معامله و جمعاً ۵/۵ درصد از ارزش کل معامله را بپردازد. شما سه روز کاری فرصت دارید تا باقیمانده مبلغ خرید برنده را به حساب وکالتی خود واریز کنید.

هر فرد چقدر می تواند حساب وکالتی داشته باشد؟

شما محدودیتی برای افتتاح حساب نمایندگی ندارید و می توانید در هر تعداد کارگزار و بانکی که این خدمات را ارائه می دهند یک حساب نمایندگی باز کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که شما فقط می توانید یک حساب وکالتی برای هر کارگزار راه اندازی کنید. بهتر است توجه داشته باشید افرادی که چک برگشتی دارند نه امکان افتتاح حساب وکالتی را خواهند داشت و نه امکان افتتاح حساب به صورت مشترک…

همچنین افراد می توانند برای افتتاح حساب وکالتی در بانک های تجارت، سامان، اقتصاد نوین، ملت، کشاورزی، صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و بانک ملی وجود دارد که بعد از افتتاح حساب اطلاعات حساب را باید به کارگزاری اعلام کنند.

مطالعه بیشتر  فروش اقساطی محصولات کرمان موتور
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اختلاف در عرضه خودرو و سوخت یورو۵

سجاد ناجی

تغییر در روند سهمیه بندی بنزین

سجاد ناجی

شرایط ثبت نام خودرو تغییر خواهد کرد؟

سجاد ناجی

نظر دهید.