مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

حذف سامانه یکپارچه خودرو در پی آزادسازی قیمت ها

حذف سامانه یکپارچه خودرو در پی آزادسازی قیمت ها وزارت صمت در پی آزادسازی قیمت خودروها است، به‌طوری که در صورت اجرای این برنامه، نحوه فروش خودروها نیز آزاد خواهد شد. در حال حاضر، طبق مصوبه شورای رقابت سال گذشته که به عنوان دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری ابلاغ شده، فروش تمام خودروهای سواری در کشور از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌شود. به این ترتیب، خودروسازان، بخش دولتی و خصوصی، مکلف به ارائه محصولاتشان از طریق این سامانه می‌باشند.

حذف سامانه یکپارچه خودرو در پی آزادسازی قیمت ها

وزارت صمت در پی آزادسازی قیمت خودروها است، به‌طوری که در صورت اجرای این برنامه، نحوه فروش خودروها نیز آزاد خواهد شد. در حال حاضر، طبق مصوبه شورای رقابت سال گذشته که به عنوان دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری ابلاغ شده، فروش تمام خودروهای سواری در کشور از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌شود. به این ترتیب، خودروسازان، بخش دولتی و خصوصی، مکلف به ارائه محصولاتشان از طریق این سامانه می‌باشند.

این سیاست در کنار مدل قیمت‌گذاری دستوری اجرا می‌شود. با حذف این مدل، نحوه فروش خودروها نیز از انحصار سامانه یکپارچه خارج خواهد شد. این تغییرات هدف دارند تا با بازگشت به قوانین بازار آزاد، رقابت در بازار خودرو را تقویت کنند.

با حذف قیمت‌گذاری دستوری، نه تنها مدل فروش خودرو تغییر می‌کند، بلکه به نوعی آزاد می‌شود. در آینده، خودروسازان دارای آزادی خواهند بود که محصولات خود را در چه بستری، با چه شرایطی و به چه قیمتی به بازار عرضه کنند. این تغییر به معنای حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو است که در مدت‌های گذشته به پلتفرم اصلی فروش خودرو در کشور تبدیل شده است.

با اجازه قیمت‌گذاری به خودروسازان، آنها می‌توانند روش‌های متنوعی از جمله لیزینگ یا فروش گروهی را انتخاب کنند. این تغییرات به تأکید معاون حمل‌و‌نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است. وقتی قیمت به دست خودروسازان واگذار می‌شود، آنها می‌توانند به تمایل خود روش فروش مناسب را انتخاب نمایند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  گران تر شدن خودروهای داخلی در بازار آزاد

مطالب مرتبط

طرح ترافیک در روز پنجشنبه اجرا نخواهد شد!

mortazavi

واردات قطعات یدکی قاچاق با ارز سیاه و خانگی

سجاد ناجی

شورای رقابت برای عرضه خودرو تصمیم نمیگیرد!

mortazavi

نظر دهید.