مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

جانبازان از ۶ اسفند برای ثبت نام اولیه خودروهای وارداتی اقدام کنند.

جانبازان از ۶ اسفند برای ثبت نام اولیه خودروهای وارداتی اقدام کنند.

با اعلام مهدی ضیغمی، جانبازان از ۶ اسفند برای ثبت نام اولیه خودروهای وارداتی اقدام کنند.  

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که به دلیل تغییراتی در آیین‌نامه واردات خودرو برای جانبازان، برخی از آنان در گروه خودرویی که می‌خواهند وارد کنند تغییراتی ایجاد شده است. بنابراین، نیاز است که آیین‌نامه مربوطه مجدداً ویرایش شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت که حدود ۳ هزار جانباز واجد شرایط در طرح واردات خودروی جانبازان ثبت‌نام اولیه نکرده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این افراد بتوانند با مراجعه به سامانه، ثبت‌نام اولیه خودروی مورد نظر خود را انجام دهند.

همچنین، برای رفع درخواست‌های مکرر جانبازان برای تغییر خودروی انتخابی و با توجه به افزودن خودروهای جدید، تصمیم گرفته شد که به تمام جانبازان اجازه داده شود یکبار به مراجعه و ویرایش درخواست خودروی خود اقدام کنند.

این امکان بر اساس اطلاعیه‌ای که صادر شده، برای جانبازان ویژه در تاریخ ۶ و ۷ اسفند با ۷۰ درصد تخفیف، برای سایر جانبازان در تاریخ‌های ۸ و ۹ اسفند با همان درصد تخفیف، و برای جانبازان با درصدهای کمتر نیز در تاریخ‌های ۱۰ تا ۱۲ اسفند با اطلاع‌رسانی به سامانه فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به جزئیات تغییرات در آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان اشاره کرد و اعلام کرد که محدودیت قانونی ۵ سال عدم فروش خودرو از آیین‌نامه حذف شده است، بنابراین جانبازان اکنون می‌توانند به‌طور مستقیم به واردات خودروها اقدام کنند.

وی اظهار داشت که طبق آیین‌نامه جدید، در صورت واردات توسط جانباز، تمامی مراحل مربوط به خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، گمرکی و شماره‌گذاری باید توسط خود فرد انجام شود.

مطالعه بیشتر  رئیس مجمع تشخیص مصلحت مخالفت با واردات را تکذیب کرد

البته، در صورتی که خودروی انتخابی قبلاً وارد کشور و مراحل استاندارد و محیط زیست را پشت سر گذاشته باشد، این شرایط تنها برای مراحل استاندارد و محیط زیست مجدداً اعمال می‌شود و دیگر لازم نیست این مراحل را انجام دهد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در انتهای بیانات خود اظهار داشت: تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمت آن است که تمامی جانبازان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
در صورتی که بانک مرکزی توانایی تأمین ارز مورد نیاز برای این خودروها را داشته باشد، می‌توان به سرعت واردات خودروهای جانبازان را آغاز کرد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مدل خودروهای هیوندای جدید | هیوندا سوناتا N Line نایت ادیشن

mortazavi

سبد محصولات سایپا با ۳ خودروی جدید تزئین شد!

mortazavi

دستاوردهای سند ۲۵ ساله برای صنعت خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.