مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

۲۰ اسفند شروع ثبت نام بدون قرعه کشی خودرو

20 اسفند شروع ثبت نام بدون قرعه کشی خودرو سخنگوی وزارت امنیت با بیان اینکه برنامه یکپارچه تحویل خودروهای داخلی از روز شنبه 20 اسفندماه آغاز می شود، جزئیات خرید خودرو از این سامانه را نیز اضافه کرد. امید قالیباف ادامه دارد که در مرحله اول متقاضیان خرید خودروی داخلی می توانند از تاریخ 20 اسفند تا سه شنبه 23 اسفند برای حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اقدام کنند و مبلغ 100 میلیون تومان را نیز در این حساب واریز نمایند. همچنین متقاضیان نباید پلاک معتبر به نام خود داشته باشند و در ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو خرید نکرده باشند.

۲۰ اسفند شروع ثبت نام بدون قرعه کشی خودرو

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه برنامه یکپارچه تحویل خودروهای داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفندماه آغاز می شود، جزئیات خرید خودرو از این سامانه را نیز اضافه کرد. امید قالیباف ادامه دارد که در مرحله اول متقاضیان خرید خودروی داخلی می توانند از تاریخ ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند برای حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اقدام کنند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را نیز در این حساب واریز نمایند. همچنین متقاضیان نباید پلاک معتبر به نام خود داشته باشند و در ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو خرید نکرده باشند.
وی با اشاره به اینکه قرعه کشی از طرح یکپارچه خودرو حذف شده است، گفت: پس از احراز حساب وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از ۲۶ تا ۲۸ اسفندماه انجام می شود که در این مرحله متقاضیان می توانند به سایت سامانه esalecar.ir ثبت نام خودرو مورد نظر اقدام کنند.
به گفته مشاور وزیر صمت، بعد از اتمام ثبت نام در ابتدا اولویت بندی متقاضیان انجام خواهد شد و ثانیا بعد از برنامه تولید نسبت به زمانبندی خودروهای درخواستی به متقاضی اقدام خواهد شد که در این مرحله نهایت تا انتهای فروردین ۱۴۰۲ به طول خواهد انجامید که مبلغ مسدود باید در حساب وجود داشته باشد.
خبر پیشنهادی امروز: یک مدل خودروی چینی وارد ایران شده که قیمت بسیار نجومی دارد و یک شرکت تولید کننده خودرو اقدام به وارد کردن این خودرو کرده، باتوجه به اینکه این روزها قیمت خودروها با افزایش شدیدی همراه شده و تاثیرپذیری از نرخ ارز و تورم را دارد، این خودرو اما در بازار جهانی قیمت منصفانه ای دارد… با کلیک بر روی لینک جزئیات این خودرو را بخوانید.
همچنین وی در ادامه صحبت های خود این چنین بیان کرد زمان تحویل خودروی شخص اگر بیشتر از سه ماه باشد باید نسبت به رفع انسداد و البته با حفظ نوبت اقدام کنند که براساس فراخوان خودروساز و مطابق با لیست انتظار هر محصول در جهت قطعی کردن ثبت نام اقدام شود.
سخنگوی وزارت صمت، بانک هایی که برای ایجاد حساب وکالتی مدنظر است شامل: آینده، اقتصاد نوین، رسالت، ایران زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهر ایران، پست بانک، کشاورزی، سرمایه، ملت و تجارت است.
سخنگوی وزارت صمت، در مرحله آخر طرح یکپارچه خودرو را برای تکمیل یا واریز وجه خودرو اشاره کرد و گفت: افراد متقاضی خوردو باید توجه کنند که قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی براساس دستور العمل های شورای رقابت است و افرادی که تنها با هدف کسب درآمد میخواهند ثبت نام کنند باید خطرات آن را نیز در نظر داشته باشند.
قالیباف هدف از اجرای این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری و ثبات جریان تولید و برنامه ریزی دقیق تولید عنوان کرد. تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ گفت: این طرح بر اساس طراحی فرآیند فروش بسیاری از خودروسازان بین المللی برای شفاف سازی عرضه خودروسازان است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  تفاهم نامه شورای رقابت با مونتاژکاران

مطالب مرتبط

قیمت محصولات بهمن دیزل جدید در ۱۷ آبانماه

mortazavi

کاهش خودروهای ناقص باقی‌مانده در کف پارکینگ‌ها

سجاد ناجی

آغاز فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو

نویسنده ارشد

نظر دهید.