مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

نهایی شدن ثبت سفارش واردات خودرو

نهایی شدن ثبت سفارش واردات خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تکمیل ثبت سفارش واردات خودرو خبر داد و گفت: به زودی واردات خودرو آغاز می شود. سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آنچه از کارشناسان دریافتیم این است که با عرضه بیشتر هم از سوی تولید داخل و هم از سوی واردات خودرو، تورم بازار خودرو کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه کار واردات بسیار سریع پیش رفت افزود: در شهریور ماه سال جاری آیین نامه خودرو به تصویب دولت رسید و طبق روال آیین مصوبات دولت به مجلس رفت که با ایراداتی روبه رو شد و به این ترتیب به زودی شاهد خواهیم بود که واردات خودرو انجام شود.

روز گذشته سخنگوی وزارت صمت از برنامه های متعدد وزارت صمت برای کنترل بازار خودرو خبر داد که به زودی اعلام می شود و گفت: در نظر داریم تا ۶ ماه آینده ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنیم.

وانت اریسان؛ فروش نقدی

امید قالیباف افزود: براساس تصمیم گیری هایی که انجام شده، برنامه ریزی شده تا در ۳ ماه باقیمانده سال جاری ۱۰۰ هزار خودرو و در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودرو وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه تحویل خودرو در دو بازه زمانی ۳ و ۶ ماهه انجام می شود، تصریح کرد: متقاضیانی که از طریق بورس خرید می کنند باید پس از ۳ الی ۶ ماه از خرید تحویل داده شوند که این مدت بستگی به برند خودرو دارد.

مشاور وزیر صمت افزود: امسال ۱۰ درصد خودروهای وارداتی به صورت مستقیم به فروش می رسد. سخنگوی وزارت صمت افزود: نحوه تامین ارز به واردکنندگان خودرو، راه‌های مختلف تامین ارز در آیین‌نامه واردات خودرو تعریف شده است، اما نکته اصلی این است که تامین ارز از منابع خارجی خواهد بود.

مطالعه بیشتر  واردات خودرو مساوی با پایان بازی خودروسازان برای افزایش قیمت

قالیباف با تاکید بر تاثیرپذیری قیمت خودرو با نرخ ارز گفت: در بازار آزاد قیمت خودرو افزایش یافته است. وزارت صمت برنامه های متعددی برای تنظیم بازار خودرو دارد که به زودی اعلام می شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت خودرو در پنجشنبه بازار ایران (۱۶ آذر)

mortazavi

جک S3 نقد و اقساط از کرمان موتور در سامانه یکپارچه

mortazavi

دنا پلاس توربو ۶ سرعته دستی ، محصول جدید ایران خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.