مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تکلیف ۸۵۰۰ خودرو وارداتی به کشور چه شد! تاکنون تحویل ۶۰۰ مدل !

تکلیف 8500 خودرو وارداتی به کشور چه شد! تاکنون تحویل 600 مدل ! با اشاره به شروع فرآیند سومین عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو از روز گذشته دوم آبان، رییس‌ کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که واردات و عرضه خودرو به طور مداوم ادامه خواهد داشت و تاکنون ۶۰۰ دستگاه خودروی وارداتی به متقاضیان تحویل داده شده است.

تکلیف ۸۵۰۰ خودرو وارداتی به کشور چه شد! تاکنون تحویل ۶۰۰ مدل !

با اشاره به شروع فرآیند سومین عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو از روز گذشته دوم آبان، رییس‌ کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که واردات و عرضه خودرو به طور مداوم ادامه خواهد داشت و تاکنون ۶۰۰ دستگاه خودروی وارداتی به متقاضیان تحویل داده شده است.

در جلسه‌ای با خبرنگاران، مهدی ضیغمی اعلام کرد: “از هفته آینده، به‌روزرسانی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در دستور کار ماست و فرآیند عرضه این خودروها ادامه خواهد داشت.”

در جلسه با خبرنگاران، مهدی ضیغمی اظهار داشت: “در حال حاضر، فرآیند عرضه خودرو محدود به خودروهای وارداتی موجود در ایران است. همچنین، خودروهایی که به زودی از طریق شرکت‌های معتبر به کشور وارد می‌شوند نیز در حالت رزرو قرار دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق این شرکت‌ها اقدام به خرید نمایند.”

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: “در خصوص ارسال دعوتنامه به متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق پیامک، باید توجه داشت که از بین گزینه‌هایی که مشتریان ثبت کرده‌اند، اولین انتخاب در اولویت قرار دارد. اگر متقاضیان وارد چرخه خرید شوند اما اقدام به پرداخت هزینه خرید ننمایند یا در مراحل حضور نیابند، اسامی آنان برای استفاده از این شرایط به‌طور دائمی حذف خواهد شد.”

درباره اینکه بسیاری از متقاضیان بخشی از مبلغ را به صورت علی‌الحساب برای خرید خودرو پرداخت کرده‌اند، ضیاغمی تاکید کرد: “شرکت پارس خودرو قیمت نهایی برخی محصولات خود را با هماهنگی شورای رقابت اعلام کرده و به زودی قیمت نهایی سایر خودروها نیز اعلام می‌شود.”

مطالعه بیشتر  خبر جدید از خودرو : موتور جدید بر روی 4 مدل سایپا

خبر امروز از خودرو و حواشی آن: وظیفه قیمت گذاری خودرو بر عهده چه سازمانی گذاشته شد!

به نقل از ضیغمی، بانک مرکزی همکاری لازم برای تامین ارز خودروهای وارداتی را انجام می‌دهد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. او افزود: “تا کنون، هشت هزار و پانصد خودرو به کشور وارد شده یا در کشتی‌های نزدیک ایران قرار دارد و ۶۰۰ خودرو نیز از طریق شرکت سایپا پلاک گرفته و به متقاضیان تحویل داده شده است.”

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت در خصوص تعیین قیمت نهایی خودروها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به نرخ ارز خریداری شده، سود و تعرفه خودرو، قیمت نهایی را اعلام می‌کند. پس از صدور پلاک، نرخ مالیات، حقوق و عوارض قانونی ترخیص مشخص می‌شود.

ضیغمی اظهار داشت که در حال حاضر تنها راه خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه موجود است. وی افزود: تصمیماتی در خصوص واگذاری اختیارات به شرکت‌ها به همراه اعطای مجوز برای پیش‌ثبت‌نام در دستور کار قرار دارد، اما هنوز به مرحله قطعی نرسیده است.

مهدی ضیغمی با تأکید بر اینکه دولت به عنوان واردکننده خودروها به میان نمی‌آید، اظهار کرد: وظیفه فراهم‌کردن زیرساخت‌ها، تسهیل شرایط واردات، و تأمین ارز بر عهده دولت است. این کارها بدون هیچ مشکلی انجام شده و واردات بیش از ۶۰ هزار خودرو تا پایان امسال به توان شرکت‌ها بستگی دارد. او افزود: از یک میلیارد یورو بودجه تعیین شده برای این منظور، شرکت‌ها می‌توانند استفاده کنند.

در سال جاری خودروهای برقی وارد خواهند شد….

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت، اعلام کرد: ما در حال حاضر به ۳۷ شرکت مجوز واردات خودرو داده‌ایم. از این تعداد، ۲۰ شرکت اقدام به ثبت سفارشات برای واردات خودروها کرده‌اند و برای ۱۵ شرکت نیز ارز تامین شده است. اما باید توجه داشت که کمبود در واردات خودرو بر عهده وزارت صمت نیست.

مطالعه بیشتر  خبر خودرو جدید با قیمت پژو پارس صفر و کارخانه امروز 28 آبان ماه

مهدی ضیاغمی اعلام کرد: امسال تصمیم داریم به واردات خودروهای برقی، و این امر نشانگر جدیت ما در این زمینه است. برخی شرکت‌ها از خرید خودروهای برقی به جای مدل‌های بنزینی جدیدترین و برترین پشتیبانی را می‌کنند. در نتیجه، واردات این خودروها با تمرکز بیشتری آغاز شده و در ماه آبان امسال، حدود دو هزار خودروی برقی به کشور وارد خواهد شد که در اولویت اول برای تاکسیرانی‌ها قرار دارند.

وی همچنین ادامه داد: کاتالوگ ها بر روی سایت قرار خواهند گرفت تا مردم بتوانند برای خرید خودروهای برقی اقدام کنند که البته تعرفه پایین تری نیز دارد و اقتصادی تر نیز می باشد.

براساس گفته های رئیس یازمان توسعه تجارت ایران، ۵ شرکت داخلی درخواست واردات خودروی برقی داشته اند که مورد تایید است و قرار شده تا بعضی از محصولات چینی و شرکت های خارجی دیگر را نیز وارد کنند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

علت کاهش پیدا نکردن قیمت خودرو فرمول نادرست شورای رقابت است!

mortazavi

دستاوردهای سند ۲۵ ساله برای صنعت خودرو

سجاد ناجی

امکان مداخله در قرعه‌کشی خودروها وجود ندارد

سجاد ناجی

نظر دهید.