مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

تکذیب افزایش قیمت خودرو تا ۷۰ درصد!

تکذیب افزایش قیمت خودرو تا 70 درصد! در پی اظهار نظر معاون حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو در سال آینده، وزارت صمت تصریح کرد که انتساب این افزایش قیمت خودرو به وزارت صمت کاملا نادرست و مسئولیت تعیین قیمت خودرو بر عهده شورای رقابت است. در روز گذشته، منوچهر منطقی در نشستی که با خبرنگاران داشت، گفت: در مورد ورود دوباره شورای رقابت به مبحث قیمت گذاری خودروها و تعیین قیمت خودرو در سال 1402، این چنین اظهار نظر کرد و گفت: 

تکذیب افزایش قیمت خودرو تا ۷۰ درصد!

در پی اظهار نظر معاون حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده، وزارت صمت تصریح کرد که انتساب این افزایش قیمت خودرو به وزارت صمت کاملا نادرست و مسئولیت تعیین قیمت خودرو بر عهده شورای رقابت است. در روز گذشته، منوچهر منطقی در نشستی که با خبرنگاران داشت، گفت: در مورد ورود دوباره شورای رقابت به مبحث قیمت گذاری خودروها و تعیین قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲، این چنین اظهار نظر کرد و گفت:
شورای رقابت با توجه به اینکه در شرایط فعلی تقاضا نسبت به عرضه رو به افزایش است و این امر باعث ایجاد انحصار در بازار شده است، موضوع قیمت خودرو مجددا وارد شده و بر این اساس سازمان حمایت وارد خواهد شد.
پیشنهاد قیمت سازمان حمایت (بر اساس صورت های مالی شرکت ها) دریافت و طبق فرمول مصوب قیمت های جدید تعیین و تصویب خواهد شد. بنابراین هرگونه افزایش قیمت خودرو در سال بعد بر اساس گزارش های مالی شرکت های خودروسازی بوده و شورای رقابت قیمت ها را مورد بررسی دقیق قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو بیش از یک سال است که تغییر نکرده است، گفت: با احتساب تورم داخلی ممکن است قیمت خودرو بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یابد. نظرسنجی و محاسبات تا پایان فروردین انجام و قیمت های جدید منتشر خواهد شد.
ایران خودرو دیزل قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرده است…
پس از اظهار نظر این مقام مسئول در وزارت صمت، برخی دیگر تصور می کردند که وزارت صمت قیمت خودرو را مدیریت می کند و افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو برای سال آینده مصوب شد. بنابراین، وزارت صنعت، معدن و تجارت شفافیت بیشتر در این زمینه را ضروری دانست.
همچنین براساس اعلام وزارت صمت، مواردی که معاون وزیر صمت ذکر کرده این است که براساس قانون، شورای رقابت مسئول تعیین قیمت خودروهای داخلی است و این شورا در حال بررسی قیمت ها است که وزارت صمت باید منتظر اعلام نظر از سمت شورای رقابت بماند.
معاون وزیر صمت در این جلسه احتمال تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها را بیان کرد و در پاسخ به خبرنگاران میزان درصد قیمت ها را مثال زد; اما این سوال به معنای تایید چنین ارقامی نیست و اساسا وزارت صمت مسئول تعیین قیمت خودرو نخواهد بود. بلکه قیمت خودرو بر عهده شورای رقابت است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو منتشر شد

مطالب مرتبط

خودرو دنا پلاس اتوماتیک آماده تحویل به مشتریان است

سجاد ناجی

امروز قیمت خودروهای مونتاژ شده مشخص خواهد شد…

mortazavi

آخرین اخبار واردات خودرو | وعده آبکی برای وارد کردن خودرو خارجی

mortazavi

نظر دهید.