مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تولید پژو پارس در سال جدید به خاطر مشتریان سامانه ادامه خواهد داشت!

تولید پژو پارس به خاطر مشتریان سامانه در سال جدید ادامه خواهد داشت! اگرچه اولاً برنامه بود که تولید خودروی پژو پارس تا انتهای سال متوقف گردد، اما با انجام توافقاتی در سطح دولت، تصمیم گرفته شده است که تولید این خودرو ادامه یابد و در سال آتی با رعایت استانداردهای 85 گانه به بازار عرضه شود.

تولید پژو پارس در سال جدید به خاطر مشتریان سامانه ادامه خواهد داشت!

اگرچه اولاً برنامه بود که تولید خودروی پژو پارس تا انتهای سال متوقف گردد، اما با انجام توافقاتی در سطح دولت، تصمیم گرفته شده است که تولید این خودرو ادامه یابد و در سال آتی با رعایت استانداردهای ۸۵ گانه به بازار عرضه شود.

با توجه به مشکلاتی که در مورد عدم تحویل به موقع خودروهای پژو پارس به وجود آمده است، مخاطبان خبرگزاری فارس از این موضوع با انتشار یک پویش تحت عنوان «عدم اجرای تعهد سامانه یکپارچه خودرو توسط ایران خودرو» در فارسِ من، گلایه و شکایت کرده‌اند. آنها از عدم تحویل خودروهای پژو پارس با موعد تحویل تا زمستان ۱۴۰۲ به‌طور مستمر شکایت و انتقاد کرده‌اند. این مشکلات رو به روی مخاطبان در شکل یک عدم رسیدن به موعد تحویل از ماه‌ها پیش که در نوبت تحویل خودرو قرار داشتند، قرار گرفته و این موضوع برای آنها منجر به عدم اطمینان و نگرانی شده است.

مخاطبان در این زمینه اظهار کرده‌اند که در ابتدا، در فرایند عرضه خودروها از طریق سامانه یکپارچه خودرو، خودروی پژو پارس را انتخاب کرده‌اند. اما پس از ثبت‌نام و تعیین موعد تحویل، که به زمستان ۱۴۰۲ مصرف‌کنندگان اعلام شده بود، هنوز هیچ فراخوانی برای واریز وجه از سوی شرکت خودروساز به آنها ارائه نشده است. بنابراین، آنها درخواست کرده‌اند تا این مسئله را از طریق پیگیری با مسئولان مربوطه رسیدگی کرده و اطمینان حاصل کند که متقاضیان پس از ماه‌ها انتظار، بتوانند خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

با درخواست مخاطبان موضوع عدم صدور مجوز استاندارد برای هر خودرو توسط ایران خودرو مورد بحث قرار گرفت. ایران خودرو در پاسخ به این مسئله اعلام کرد که در صورت عدم تمدید مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای تولید هر نوع محصول، تصمیم به توقف خط تولید و جایگزینی آن با محصول دیگر گرفته خواهد شد. همچنین، این شرکت خودروساز اعلام کرد که در حال حاضر فراخوان واریز وجه برای خودروهایی که با استانداردهای ۸۵ گانه تولید می‌شوند، در حال انجام است. این پاسخ ایران خودرو صادر شد در حالی که وزیر صمت، علی آبادی، تصریح کرده بود که خودروسازان حق ندارند مشتریان را به خرید اجباری محصولات خود مجاب کنند و باید بر اساس قراردادها عمل کنند.

مطالعه بیشتر  بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی امروز 19 مهرماه

با توجه به اعلام مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروی پژو پارس که از استانداردهای ۸۵ گانه محروم است، تا پایان دی‌ماه امسال تولید می‌شود و پس از آن، بر طبق قوانین عمل خواهد شد. وی بیان کرد که سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال پیش‌فروش‌ها پس از مهلت قانونی توقف تولید ندارد، بنابراین، مجوز تولید صادر شده و در صورتی که تا مهلت قانونی فروش انجام شود، به آن عمل خواهند کرد. همچنین، او اظهار کرد که از سال ۱۴۰۱ به ایران خودرو اعلام شده که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کند، اما به‌جای بررسی این موضوع، فروش این خودرو در سامانه یکپارچه صورت گرفت و این شرکت خودروساز خودرویی را فروخت که قبل از این می‌دانست نمی‌تواند استانداردهای مربوطه را رعایت کند.

با توجه به حاشیه تحویل هزار دستگاه کامیون به وزارت کشور، مدیرعامل ایران خودرو اظهاراتی درباره ادامه تولید پژو پارس داد. او اعتذار کرده و اظهار کرده که با حمایت سازمان ملی استاندارد، تولید پژو پارس تا پایان سال ادامه خواهد داشت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این، اظهاراتی راجع به مذاکرات برای ادامه تولید پژو پارس در سال آینده نیز داشته است. در صورتی که به دلیل مسائل استاندارد نتوانند این خودرو را تولید کنند، این شرکت قصد دارد خودروی جایگزینی را به مشتریان تحویل دهد که قطعاً به لحاظ استاندارد از پژو پارس بهتر خواهد بود. این اظهارات همراه با تأکید بر اینکه هیچ کدام از افرادی که در سامانه یکپارچه برای خرید پژو پارس ثبت‌نام کرده‌اند نوبتشان را حذف نخواهند کرد و اصرار دارند که خودرو به تمام این افراد تحویل داده شود. او امیدوار است که با توافقی که با سازمان ملی استاندارد انجام شده، تعداد تولید پژو پارس در سال آینده به شدت افزایش یابد و به تمام تعهداتش عمل شود، اما در صورتی که این اتفاق نیفتد، خودروی جایگزین دیگری مانند سورن یا دنا به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

مطالعه بیشتر  طرح فروش محصولات سایپا به مناسبت دهه فجر 1401

پس از مذاکرات و توافقات در سطح دولت، منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت، اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس ادامه خواهد یافت و متوقف نمی‌شود. او بیان کرد که براساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، تصمیم گرفته شده که خودروی پژو پارس به همه افرادی که در سامانه یکپارچه برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند، تحویل داده شود. این اظهارات نشان می‌دهند که دولت تصمیم گرفته است تا به تعهداتش عمل کرده و مشتریانی که انتظار تحویل خودروی پژو پارس را داشته‌اند، راضی کند.

با توجه به اظهارات مسئولین، تصمیم گرفته شده است که تولید خودروی پژو پارس با استانداردهای ۸۵ گانه از سال آینده ادامه یابد. مسئولان بیان کرده‌اند که پژو پارس، با قیمت مناسب و پسند مردم، جزء خودروهای محبوب می‌باشد و از این رو به جای توقف تولید، به‌روز‌رسانی و ارتقا یافته خواهد شد. در این راستا، از سال آینده، تولید پژو پارس با استانداردهای ۸۵ گانه آغاز می‌شود. این تصمیم به عنوان پاسخی به مطالبات و نیازهای مردم و همچنین پیگیری‌های خبرنگاران در خصوص ادامه روند تولید و تحویل این خودرو به مشتریان است که در سامانه یکپارچه برای دریافت خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کاهش قیمت شاسی بلند محبوب ایران خودرو (۱ خرداد ۱۴۰۳)

mortazavi

فراز و نشیب‌های صنعت خودرو در سال ۹۸

سجاد ناجی

قیمت خودروی شاهین با مدل و کارکردهای متفاوت (۲۹ شهریورماه)

mortazavi

نظر دهید.