مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

تولید روزانه ۴۵۰۰ خودرو توسط سایپا و ایران خودرو

تولید روزانه خودرو توسط خودروسازان داخلی |  تولید ۴۵۰۰ خودرو در روز | افزایش ۵۰ درصدی خودرو 

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ساعت ۱۳:۴۵

تولیدات روزانه سایپا و ایران خودرو به ۴۵۰۰ دستگاه رسیده است…

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت های خودروسازی داخلی در روز ۴۵۰۰ دستگاه خودرو تولید می کنند که در ادامه این خبر گفته شده است تا پایان امسال ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

با شروع این میزان تولید می توان تا پایان ۹۹ با رشد خیلی خوبی از تولید خودروی داخلی رو به رو شد…

اما آیا واقعا تولید خودرو به رشد ۵۰ درصدی خواهد رسید یا جزء وعده های پوچ می باشد!!!

از آنجائیکه مشخص است امکان تولید خودرو و یا نبود برخی قطعات ممکن است رشد تولید خودرو را با مشکلاتی همراه کند و بر اساس شرایطی که در حال حاضر وجود دارد وعده های ناممکن اعلام می شود که باید نسبت به وجود تحریم ها و شرایطی که برای خودروسازان وجود دارد فاصله زیادی تا تولید خودرو می باشد که با برنامه ریزی های دولتی کمی دور از واقعیت است!

طبق جدیدترین وعده ای که در خصوص افزایش ۵۰ درصدی در ماههای آینده شده است و موضوع مهم اینکه با کدام برنامه ریزی و کدام شرایط پیش رو می توان به این میزان از تولید رسید؛ جای سوال دارد و بسیار مهم است تا بدانیم که تولیدکنندگان بر چه اساسی چنین وعده هایی را می دهند.

تولید روزانه خودرو توسط خودروسازان داخلی |  تولید 4500 خودرو در روز | افزایش 50 درصدی خودرو 
تولید روزانه خودرو توسط خودروسازان داخلی |  تولید ۴۵۰۰ خودرو در روز | افزایش ۵۰ درصدی خودرو 

موضوعی که مشخص است تولید خودرو ضمن اینکه دو سال قبل همخوانی با برنامه ریزی وزارت صمت نداشته است و این وعده های ناممکن آینده کمی غیرواقعی به نظر می رسد.

مطالعه بیشتر  ورود خودروی دیگنیتی دریم به ایران

ضمن اینکه وزارت صمت هر ساله برای تولید خودرو برنامه هایی را اعلام می کند که با چنین شرایطی امکان تحقق یافتن آنها بسیار کم است و که در این دوسال گذشته وزارت صمت تولید ۱ میلیون خودرو و ۱۰۰ هزار دستگاه را به خودروسازان اعلام کرد تا تولید کنند و اما در نهایت ۸۰۰هزار دستگاه به تولید رسید.

رشد ۵۰ درصدی خودرو نیازمند چه شرایطی است؟

حسن کریمی سنجری کارشناس خودرو در مورد تحقق رشد ۵۰ درصدی خودرو گفته است که:
در ابتدا باید مشخص شود که رشد ۵۰ درصدی خودرو نسبت به کدام شرایط و در چه بازه زمانی قرار است اتفاق بیفتد و اگر قرار است که این رشد ۵۰ درصدی مانند عملیات سال قبل باشد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد اما اگر سیاست هایی که خودروسازان در یک بازه زمانی لازم است به کار بگیرند می توان به این تولید خودرو تا ۵۰ درصد رشد امیدوار بود.
ضمن تولید خودروهای داخلی بهتر است بدانیم که نحوه قیمت گذاری خودرو نیز بر چه اساس صورت می گیرد که چنین نوساناتی را نیز در بردارد!؟
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت تیبا امروز ۱۰ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

تصویب مصوبه واردات خودرو در دولت

سجاد ناجی

افزایش قیمت اسقاط خودرو به ۳۱ میلیون

سجاد ناجی

نظر دهید.