مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تمدید تولید پژو پارس تا روزهای پایانی سال جاری

تمدید تولید پژو پارس تا روزهای پایانی سال جاری در حدود دو هفته پیش، رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس تنها تا نیمه اسفند ماه امسال مجوز دارد و پس از آن، بر اساس قوانین و مقررات عمل خواهد شد.

تمدید تولید پژو پارس تا روزهای پایانی سال جاری

در حدود دو هفته پیش، رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس تنها تا نیمه اسفند ماه امسال مجوز دارد و پس از آن، بر اساس قوانین و مقررات عمل خواهد شد.

در پاسخ به این اعلامیه، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که در حال رایزنی با سازمان استاندارد برای تولید تا پایان سال جاری هستند و تأکید داشت که در صورت عدم صدور مجوز تولید بر اساس استانداردهای فعلی برای سال آینده، حتماً خودروی جایگزین با استانداردهای بهتر را برای مشتریان در نظر خواهند گرفت.

در تاریخ ۲۴ دی‌ماه، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تأکید کرد که قوانین مربوط به استانداردهای اجباری در صنعت خودرو قطعاً اجرا خواهد شد و تولیدکنندگان نیز ملزم به انطباق با این قوانین است.

وی اعلام کرد که گروه صنعتی ایران‌خودرو تا نیمه اسفند ماه جاری مجوز تولید برای خودروی پژو پارس را خواهد داشت و پس از آن بر اساس قوانین عمل خواهد شد.

او همچنین بیان کرد که سازمان استاندارد هیچ مسئولیتی در قبال پیش‌فروش‌های پس از مهلت قانونی توقف تولید ندارد و تولیدکنندگان خودرو ملزم به ارائه محصولاتی است که با استانداردهای ملی کشور منطبق باشند و با رعایت مجوزهای لازم، از جمله رعایت استانداردهای ۸۵ گانه، به پیش‌فروش خودروهای خود بپردازند.

در حالی که انتظار می‌رفت تا حدود یک ماه دیگر، خط تولید خودروی پژو پارس فعال باقی بماند، گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که از توافق با سازمان ملی استاندارد برای تمدید این مهلت تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

مطالعه بیشتر  تعطیلی مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز

علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اعلام کرد: با توجه به توافق با سازمان ملی استاندارد و حمایت این سازمان، برنامه ما این است که تولید خودروی پژو پارس را تا پایان سال ادامه داده و به مشتریان تحویل دهیم. با وجود کمی تاخیر در تحویل این خودرو، از مشتریان پوزش می‌طلبیم، اما اطمینان می‌دهیم که به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و هیچ مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

وی افزود: “برای سال آینده نیز در حال رایزنی هستیم تا خودروی پژو پارس را همچنان تولید کنیم؛ اما اگر نتوانیم دیگر این خودرو را با استانداردهای فعلی تولید کنیم، قطعا خودروی جایگزینی که از نظر استاندارد بهتر از خودروی پژو پارس است را برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

لازم به ذکر است که خودروی پژو پارس از سال ۱۳۷۹ به تولید درآمد و در ابتدا با نام تجاری پرشیا و سپس با نام پژو پارس که نسخه فیس‌لیفت شده محصول پژو ۴۰۵ بود، در گروه صنعتی ایران‌خودرو به بازار عرضه شد و طی سال‌های اخیر جزو محصولات پرفروش و محبوب گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گرفت؛ اگر برای سال آینده مجوز تولید این محصول توسط سازمان ملی استاندارد اخذ نشود، پرونده‌ی آن پس از ۲۳ سال بسته خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اعلام قیمت کامیون ام پاور از سوی بهمن دیزل

سجاد ناجی

عرضه ۲۰۰۰ دستگاه ۲۰۷ در بورس کالا

سجاد ناجی

لیست قیمت خودروهای خارجی ۱۹ شهریور

mortazavi

نظر دهید.