مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تلخی گرانی خودرو بعد از نوروز هم ادامه دارد!

تلخی گرانی خودرو بعد از نوروز هم ادامه دارد! درباره وضعیت بازار خودرو و تأثیر آن در شب عید، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران بیان کردند که کمبود نقدینگی در دست مردم از مواردی است که باعث کسادی بازار خودروی شب عید امسال شده است. او تصریح کرد که به نظر می‌رسد تداوم این وضعیت ممکن است منجر به افزایش قیمت‌ها در انواع خودروها در سال ۱۴۰۳ شود.

تلخی گرانی خودرو بعد از نوروز هم ادامه دارد!

درباره وضعیت بازار خودرو و تأثیر آن در شب عید، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران بیان کردند که کمبود نقدینگی در دست مردم از مواردی است که باعث کسادی بازار خودروی شب عید امسال شده است. او تصریح کرد که به نظر می‌رسد تداوم این وضعیت ممکن است منجر به افزایش قیمت‌ها در انواع خودروها در سال ۱۴۰۳ شود. با این حال، تلخی گرانی خودرو بعد از نوروز هم ادامه دارد!

همچنین، اسد کرمی افزود که بازار خودرو این روزها تحت تأثیر نوسانات قیمت ارز قرار دارد و در کل سال ۱۴۰۲ رکود سنگینی بر بازار حاکم بوده است. وی اظهار کرد که در شرایط کنونی، بازار کساد بوده و فعالیت معمولی و معاملات روزمره دیده نمی‌شود.

به علاوه، رئیس اتحادیه بیان کرد که پس از گذشت از شب‌های عید در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که به دلیل شیوع کرونا فعالیتی در بازار نبود، امیدواری برای جبران ضررهای این دوره‌ها وجود داشت. اما اکنون، در سال ۱۴۰۱ و بعد از آن، هنوز ضررهای این دوره‌ها به طور کامل جبران نشده است.

ادامه داده و با اشاره به نوسانات قیمت ارز، اظهار کرد که این امر موجب می‌شود که مردم اعتماد کافی به خرید خودرو نداشته باشند؛ زیرا قیمت خودرو مستلزم قیمت ارز است و احتمال دارد که با کاهش قیمت ارز پس از خرید، خریداران زیان ببینند، به جز افرادی که زیان‌های نسبتاً کوچک برایشان مهم نیست. اما اکثر مردم در این شرایط، در معاملات خودرویی محافظه‌کارانه عمل می‌کنند.

مطالعه بیشتر  پیش فروش کی ام سی T8 با قیمت جدید

در مورد کمبود نقدینگی در دست مردم نیز اظهاراتی داشته و تأکید کرده که این موضوع نیز به کسادی بازار خودروی شب عید امسال افزوده است. وی از ادامه‌ی این وضعیت و احتمال افزایش قیمت خودروها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.در این رابطه، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه، با ارائه شرحی از قیمت‌های روز انواع خودرو، اطلاعاتی را ارائه داد. او بیان کرد که در حال حاضر:
– پراید ۱۳۱ با قیمت حدود ۳۴۰ میلیون تومان
– کوییک آر با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان
– کوییک معمولی با قیمت ۳۹۷ میلیون تومان
– تارای دنده‌ای با قیمت ۷۷۰ میلیون تومان
– تارای اتوماتیک با قیمت ۸۹۳ میلیون تومان
– سمند سورن با قیمت حدود ۷۴۰ میلیون تومان
– دنای اتوماتیک نیز در حدود یک میلیارد تومان عرضه می‌شود.

وی همچنین در توضیح قیمت خودروهای مونتاژی اطلاعات زیر را ارائه داد:
– جک S۵: حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
– هایما S۷: حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
– هایما S۸: حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
– دیگنیتی پرستیژ: حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
– فیدلیتی: حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر جدید امروز خودرو: قیمت این خودرو به پایین تر از قیمت کارخانه رسید.

mortazavi

قیمت تمام شده ۲۰۷ در بورس کالا

mortazavi

تجربه رانندگی ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر

سردبیر

نظر دهید.