مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تغییر قیمت دنا پلاس و عرضه با موتور EF۷ P

تغییر قیمت دنا پلاس و عرضه با موتور EF۷ P از این به بعد، ایران خودرو قصد دارد دنا پلاس را با موتور EF۷ P به مشتریان عرضه کند و تولید دنا پلاس با موتور EF۷ را متوقف کند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که آبی‌های جاده مخصوص برنامه‌هایشان را برای قطع تولید دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی تغییر داده‌اند. در اولین دور از فروش خودرو با مکانیزم نوبت‌دهی در سال جاری، دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی و گیربکس دستی را به متقاضیان ارائه دادند.

تغییر قیمت دنا پلاس و عرضه با موتور EF۷ P

از این به بعد، ایران خودرو قصد دارد دنا پلاس را با موتور EF۷ P به مشتریان عرضه کند و تولید دنا پلاس با موتور EF۷ را متوقف کند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که آبی‌های جاده مخصوص برنامه‌هایشان را برای قطع تولید دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی تغییر داده‌اند. در اولین دور از فروش خودرو با مکانیزم نوبت‌دهی در سال جاری، دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی و گیربکس دستی را به متقاضیان ارائه دادند.

در سال جاری، این شرکت خودروساز تا تابستان و بخش‌هایی از پاییز ۱۴۰۲ بخشی از سفارشات خود ارائه داد. باقی‌مانده سفارش‌های پاییز و زمستان امسال را نگه‌داشتند تا زمانی که تغییرات جدید را در دنا پلاس اعمال کنند و به ثبت‌نام کنندگان ارائه دهند.

تغییرات اعمال شده بر روی دنا پلاس با گیربکس دستی به قیمت آن افزوده است، که این موضوع باعث نارضایتی برخی از ثبت‌نام کنندگان شده است. آبی‌های جاده مخصوص اعلام کرده‌اند که فاصله قیمت بین دنا پلاس با موتور EF۷ P و گیربکس دستی و دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی حدود ۷۰ میلیون تومان است.

این افزایش قیمت کارخانه‌ای، در مقایسه با رشد تارا V۱ با گیربکس دستی که تنها حدود ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر است، به نظر زیاد می‌رسد. با این حال، متقاضیان بیشتر ترجیح می‌دهند همان خودرویی که ابتدا نام نویسی کرده‌اند را دریافت کنند.

اقدامات ایران خودرو در جایگزین کردن محصولات نسبت به محصولات اولیه، باعث شوک و نارضایتی مشتریانی می‌شود که در دور اول فروش از سامانه یکپارچه نام نویسی کرده‌اند.

مطالعه بیشتر  شرایط ویژه برای خرید هایما S7 و S5 (به مدت 10 روز)

به نظر می‌رسد آبی‌های جاده مخصوص در حال برنامه‌ریزی برای جداکردن خود از گیربکس پنج سرعته دستی هم هستند، در حالی که گیربکس دنا پلاس با موتور EF۷ P از نوع ۶ سرعته دستی است.

این تغییرات احتمالاً ناشی از ارتقای استانداردهای خودرویی است. اما باید به یاد داشت که بخشی از اقدامات خودروسازان، به دلیل زیان انباشته و تلاش برای اجتناب از ادامه زیان دهی است.

در صورتی که سیاست‌گذاران خودروسازی اقدام به کنار گذاشتن سیاست‌های قیمت‌گذاری دستوری یا تعیین شرایط قیمت کارخانه‌ای کنند، احتمالاً ایران خودرو و سایپا قادر به اجتناب از زیان و رسیدن به سود در صورت‌های مالی خود خواهند بود.

این اقدام ممکن است باعث ایجاد تنوع در سبد محصولات شود و تنوع قیمت را برای متقاضیان فراهم کند.

با این حال، باید منتظر واکنش ثبت‌نام کنندگان و بازار در برابر تصمیمات نهایی ایران خودرو باشیم، به‌ویژه در خصوص افزایش قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس با موتور EF۷ P و گیربکس دستی نیز باشیم.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

عبور ایران خودرو از رکورد تولید موتور ملی

سجاد ناجی

قیمت ۲۰۷ در تیپ های مختلف امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه

mortazavi

قیمت تارا درب کارخانه جدید ۱ تیرماه ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.