مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

شورای رقابت در تصمیم گیری قیمت خودرو دست به کار شده است!

شورای رقابت در تصمیم گیری قیمت خودرو دست به کار شده است! به گزارش خبرگزاری های رسانه ای در خصوص قیمت خودرو، شورای رقابت در جلسه 594 که در 21 مرداد 1402 برگزار شد. در مورد زمان لازم الاجرا بودن قیمت خودروهای سواری مونتاژی و غیر مونتاژی تصمیم گیری های انجام شده است و شورای رقابت با اشاره به برگزاری این جلسه و قیمت خودروهای مونتاژی و غیر مونتاژی که با نظر اکثریت اعضا تصمیم گیری و مصوبه ای نیز صادر شده است. 

شورای رقابت در تصمیم گیری قیمت خودرو دست به کار شده است!

به گزارش خبرگزاری های بازار خودرو در خصوص قیمت خودرو، شورای رقابت در جلسه ۵۹۴ که در ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد. در مورد زمان لازم الاجرا بودن قیمت خودروهای سواری مونتاژی و غیر مونتاژی تصمیم گیری های انجام شده است و شورای رقابت با اشاره به برگزاری این جلسه و قیمت خودروهای مونتاژی و غیر مونتاژی که با نظر اکثریت اعضا تصمیم گیری و مصوبه ای نیز صادر شده است. جزئیات بیشتر در مورد ” شورای رقابت در تصمیم گیری قیمت خودرو ” ارائه شده است.

طبق ماده ۲ مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت به تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ تحت عنوان “دستور العمل تنظیم بازار خودروهای سواری” که “بازار تمامی خودروهای سواری که خودروهای تولیدی، مونتاژ و خودروهای وارداتی انحصاری تشخیص و از این به بعد ۱۴۰۱٫۱۱٫۱۱ شامل این دستور العمل هستند وبراساس بند ۱-۳ ماده ۳ دستور العمل ذکر شده “اساس تنظیم قیمت خودرو طبق ضوابط قیمت گذاری تصویب هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها می باشد که توسط ساطمان حمایت محاسبه می شود.

نتایج محاسبات در کارگروه خودرو ارائه و به تصویب شورای رقابت می رسد که توسط عرضه کننده خودرو لازم الاجرا می باشد و همچنین به استناد مصوبه جلسه ۵۵۷ به تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در خصوص قیمت خودروهای غیر مونتاژی و مصوبات جلسه ۵۶۶ به تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ و جلسه ۵۷۲ به تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۲ و جلسه ۵۸۴ به تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ که در مورد قیمت خودروهای سواری مونتاژی به تصویب شورای رقابت رسیده و ملاک عمل قیمت خودرو که توسط عرضه کنندگان خودرو از تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ که زمان تصویب دستورالعمل یاد شده به شرح موارد زیر است که ذکر شده است:

  1. همه خودروهای سواری غیر مونتاژی طبق مصوبه ۵۵۷ شورای رقابت به تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲٫
  2. همه خودروهای سواری مونتاژی که برای بار اول در مصوبه ۵۶۶ شورای رقابت به تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت آنها اعلام شده و طبق مصوبه مذکور.
  3. دو خودروی سواری مونتاژی که برای اولین بار در مصوبه ۵۷۲ شورای رقابت به تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۲ قیمت آنها اعلام شده و طبق مصوبه ذکر شده.
  4. همه خودروهای سواری مونتاژی که برای بار اول در مصوبه ۵۸۴ شورای رقابت به تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ اعلام قیمت شده است و طبق مصوبه مذکور.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  بالا بردن کیفیت خدمات در نمایندگی ها از جمله اقدامات مدیران خودرو

مطالب مرتبط

فروش ۲ مدل از خودروی سایپا ویژه آذرماه ۱۴۰۲

mortazavi

۲۰ اسفند شروع ثبت نام بدون قرعه کشی خودرو

mortazavi

جدیدترین فرمول تعیین قیمت خودرو

mortazavi

نظر دهید.