مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

ترخیص ۴۰۰۰ خودرو از گمرک

ترخیص 4000 خودرو از گمرک رئیس سازمان توسعه تجارت از ترخیص 4000 خودروی ثبت نامی وارداتی خبر داد. دیغمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بخش مهمی از این خودروها از خانواده چانگان است. با توجه به سختی ایجاد هماهنگی بین ارگان های مختلف و نهایی شدن ابلاغیه های گمرکی، روند گمرک کمی طولانی شد اما با هماهنگی های مناسب، انتظار داریم از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش یابد.

ترخیص ۴۰۰۰ خودرو از گمرک

رئیس سازمان توسعه تجارت از ترخیص ۴۰۰۰ خودروی ثبت نامی وارداتی خبر داد. دیغمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بخش مهمی از این خودروها از خانواده چانگان است. با توجه به سختی ایجاد هماهنگی بین ارگان های مختلف و نهایی شدن ابلاغیه های گمرکی، روند گمرک کمی طولانی شد اما با هماهنگی های مناسب، انتظار داریم از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۷ شرکت مراحل ثبت سفارش خودرو را به پایان رسانده اند، تصریح کرد: همانطور که پیش بینی می شد خودروی زوتی به زودی وارد گمرکات کشور می شود و ترخیص می شود و هنوز برخی از هیوندای النترا در مرحله نهایی ترخیص هستند.

طبق گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت، این مدل خودروها قرار نیست که ارز نیمایی دریافت کنند و نیاز آنها به شکل ارز حاصل از صادرات تامین خواهد شد که این فرآیند به سود صادرکننده و واردکننده است و تا به اکنون تعدادی از شرکت ها فرآیند تامین ارز خود را نیز نهایی کرده اند و شرکت های نیز پیگیر نهایی شدن این موضوع هستند، وزارت صمت به نوبه خود نیز تلاش هایی در این راستا داشته و هماهنگی های برای سرعت بخشیدن به فرآیند نهایی داشته است. ضیغمی در خصوص ثبت نام خودروهای وارداتی گفت: ترخیص خودروهای وارداتی پس از تعیین قیمت این خودروها در سازمان حمایت و شورای رقابت نجام می شود و در زمان تحویل هیچ مشکلی برای پلاک گذاری وجود نخواهد داشت.

وی درباره سایر خودروهایی که وارد بازار ایران می شود نیز توضیح داد: با توجه به اینکه روند مذاکرات و شرکت های همراه ادامه دارد، قطعا لیست خودروهای وارداتی تغییر خواهد کرد اما تاکنون دو شرکت توانسته اند مدارک خود را ارائه دهند. برای واردات تویوتا از سوی دیگر ۵۰۰۰ دستگاه خودروی نیسان سفارش داده شده است. مدل های خودروهای کره ای مانند هیوندای نیز وارد بازار خواهند شد و پیگیری شرکت ها برای واردات خودرو از اروپا ادامه دارد.

مطالعه بیشتر  قیمت پژو پارس امروز 15 ابان ماه همه را شوکه کرد!

به گفته ضیغمی، وزارت صمت واردکننده یا مجری واردات خودرو در این فرآیند نیست، اما وی تلاش کرد با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و تسهیل در تغییر خودرو، شرایط را برای تسریع در واردات خودرو فراهم کند. وسیله نقلیه. قوانین لازم و این امید وجود دارد که پس از تحویل خودرو در گام اول، واردات خودرو در فازهای جدید اجرایی شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

شرایط تبدیل دنا پلاس دستی به دیگر محصولات ایران خودرو اعلام شد…

mortazavi

خبرگزاری خودرویی ایران | قیمت لاماری ایما در بورس کالای ایران

mortazavi

بانک مرکزی مخالف واردات خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.