مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

تجدیدنظر در قیمت خودروهای مونتاژی

تجدیدنظر در قیمت خودروهای مونتاژی سخنگوی کمیسیون رقابت بازار از بررسی و تجدید نظر در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده خبر داد. اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه محاسبات شورای رقابت در مورد خودروهای مونتاژ شده در سال گذشته مربوط به صورت های مالی بوده است، اظهار داشت: شرکت های خودروسازی صورت های مالی شش ماهه اول سال 1401 خود را به سازمان حمایت ارائه کردند. و محاسباتی که از اعلام هفته گذشته بر اساس این صورت های مالی حاصل شد. وی با تاکید بر اینکه محاسبات جدیدی انجام خواهد شد، گفت. «البته من اعلام کردم که محاسبات جدید تا سه ماه آینده انجام می شود، اما رئیس شورا گفت که می تواند خیلی زودتر باشد. البته شورا بررسی و تجدید نظر نمی کند اما بر اساس گزارش های مالی محاسبات جدیدی ارائه خواهیم کرد.

تجدیدنظر در قیمت خودروهای مونتاژی

سخنگوی کمیسیون رقابت بازار از بررسی و تجدید نظر در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده خبر داد. اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه محاسبات شورای رقابت در مورد خودروهای مونتاژ شده در سال گذشته مربوط به صورت های مالی بوده است، اظهار داشت: شرکت های خودروسازی صورت های مالی شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ خود را به سازمان حمایت ارائه کردند. و محاسباتی که از اعلام هفته گذشته بر اساس این صورت های مالی حاصل شد. وی با تاکید بر اینکه محاسبات جدیدی انجام خواهد شد، گفت. «البته من اعلام کردم که محاسبات جدید تا سه ماه آینده انجام می شود، اما رئیس شورا گفت که می تواند خیلی زودتر باشد. البته شورا بررسی و تجدید نظر نمی کند اما بر اساس گزارش های مالی محاسبات جدیدی ارائه خواهیم کرد.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به موضوع دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در فوریه گذشته {۱۴۰۱} گفت: وقتی قیمتی را اعلام می‌کنیم، ممکن است مصرف‌کننده یا سازنده از آن قیمت ناراضی باشد. همانطور که در مورد قیمت های کارخانه که به طور متوسط ​​۳۰ درصد بالاتر از قیمت های فعلی بود، بسیاری از مصرف کنندگان ادعا کردند که به نفع سازنده عمل کرده اند، اکنون که قیمت خودروهای مونتاژی کمتر شده است، تولیدکنندگان ناراضی هستند.

اسماعیلی در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه وظیفه شورای رقابت تنظیم مقررات است، گفت: حمایت از مصرف کننده یکی از اصول اصلی شورا است، اما این حمایت از دروازه های تولید می گذرد، نباید به نحوی قیمت گذاری کنیم که تولید متوقف می شود.

مطالعه بیشتر  یک راه آسان برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو

بر اساس این گزارش، قیمت خودروهای مونتاژ شده روز شنبه هفته جاری (۱۶ اردیبهشت) در شورای رقابت تایید و روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت) اعلام شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تنها منتظر ۲ مدل خودروی کیا در ایران باشیم….

mortazavi

وعده های دروغین شرکت ایران خودرو

mortazavi

خبر خودرویی امروز با واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا!!

mortazavi

نظر دهید.