مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تایید شدن واردات خودروهای کارکرده در شورای نگهبان

تایید شدن واردات خودروهای کارکرده در شورای نگهبان

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، واردات خودروهای کارکرده از نظر شورای نگهبان با شرع و قانون اساسی مخالف شناخته نشد و براساس موافقت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مورد امروز تبدیل به یک قانون شده است.

پیرو خبررسانی خودرویی، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در یک نشست خبری امروز شنبه ۲۴ تیر با اشاره به آخرین طرح و لوایح مورد بررسی در این شورا گفت: شورای نگهبان از یک سال گذشته، تا به امروز ۸۶ مصوبه اعم از طرح، لایحه و اساسنامه را مورد بررسی قرار داده است و همچنین در این زمان ۱۱۵ استعلام دیوان عدالت اداری در ۱۵۳ جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و به دستگاه های مربوطه پاسخ داده شده است.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شورا بررسی شد و در نهایت این موضوع خلاف قوانین اساسی و شرح به شمار نرفت و همچنین افراد مشمول به خدمت سربازی نیز می توانند از این تسهیلات جوانی جمعیت استفاده کنند.

همچنین لایحه ساماندهی واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورا مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و براساس تایید هیئت عالی نظارت این لایحه می توانید فرایند ابلاغ به دستگاه های ذی ربط را طی کند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح توقف اجرای ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی نیز در جلسات گذشته شورا مورد بررسی قرار گرفت. این مصوبه با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده است. یکی از ایرادات بحث بار مالی این طرح بود که مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد. همچنین در ارتباط با طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در خلال این چند هفته هیئت عالی نظارت طی دو مرحله نظرات خود را اعلام کرد و در نهایت با وجود عدم ایراد شورای نگهبان به این مصوبه، هیئت عالی نظارت درباره تناسبی شدن انتخابات در تهران ایراداتی وارد کرده بود که باید این ایراد نیز در صحن مجمع تعیین تکلیف شود.

مطالعه بیشتر  آغاز تحویل (تیوولی)های رامک خودرو

این خبر همچنان در حال تکمیل شدن است….

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

لیست قیمت جدید محصولات بی ام و ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

mortazavi

تولید ۹ محصول جدید در سال آینده

سجاد ناجی

فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.