مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

تامین ارز خودروهای خارجی وارداتی چگونه انجام می شود؟

تامین ارز خودروهای خارجی وارداتی چگونه تامین می شود؟ بعد از سفر رئیس جمهور به کشور چین اتفاقات جالبی درمورد منابع ارزی ایران روی داد که بانک مرکزی علاوه بر استفاده از منابع ارزی خود در عراق، استفاده از منابع ارزی در چین را آغاز کرده که اکنون با قسمت زیادی از تامین ارز واردات خودرو در حال انجام گرفتن است. طرح فروش خودروهای وارداتی بعد از چندین ماه اکنون به مرحله اجرایی رسیده است و قرعه کشی ثبت نامی های اولیه خرید خودروهای وارداتی امروز انجام می شود که تامین کردن ارز برای واردات خودرو مسئله بسیار مهمی است که بسیار مورد توجه رسانه های خودروخبری قرار گرفته بود. 
تامین ارز خودروهای خارجی وارداتی چگونه انجام می شود؟
بعد از سفر رئیس جمهور به کشور چین اتفاقات جالبی درمورد منابع ارزی ایران روی داد که بانک مرکزی علاوه بر استفاده از منابع ارزی خود در عراق، استفاده از منابع ارزی در چین را آغاز کرده که اکنون با قسمت زیادی از تامین ارز واردات خودرو در حال انجام گرفتن است. طرح فروش خودروهای وارداتی بعد از چندین ماه اکنون به مرحله اجرایی رسیده است و قرعه کشی ثبت نامی های اولیه خرید خودروهای وارداتی امروز انجام می شود که تامین کردن ارز برای واردات خودرو مسئله بسیار مهمی است که بسیار مورد توجه رسانه های خودروخبری قرار گرفته بود.
اما بعد از گفته های سخنگوی وزارت صمت، واردات خودرو به مبلغی نزدیک به یک میلیارد یورو ارز نیاز دارد و بانک مرکزی در حال آماده سازی آن است.
در همین راستا مجری طرح واردات خودرو وزارت صنعت تاکید کرد: بخش زیادی از ارز مصرفی در واردات خودرو از محل ارز ترخیص شده و از محل ارز تامین می شود که طبق برنامه ریزی بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت. بانک مرکزی از منابع نقدی خود در چین و ترکیه برای تامین ارز خودروهای وارداتی استفاده کرد.

نرخ دلار که در هفته های اخیر به خاطر بعضی چالش ها و جوسازی به ۶۰ هزار تومان رسیده بود، در هفته های اخیر یک روند کاهشی داشت که این موضوع از عصر جمعه شروع شد و بعد از منتشر شدن خبر توافق ایران و عربستان برای شروع مجدد روابط بین این دو کشور، شدیدتر شد و نرخ ارز دلار به مرز ۴۴ هزار تومان رسید.
بر این اساس فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی ادامه روند نزولی دلار را پیش بینی می کنند و بازگشت دلار به خط ۳۰ هزار تومانی را دور از در نظر گرفتن عوامل سیاسی و اقتصادی نمی دانند.
سلطانی زاده عضو شورای عالی اتحادیه ارز گفت: امروز برخلاف روزهای گذشته درب صرافی ها صف خرید دلار وجود ندارد و کسی ۴۵ هزار و ۵۰۰ دلار دریافت نمی کنند.
سلطانی زاده تاکید کرد: توصیه می کنیم که در کانال های تلگرام نرخ دلار را بالا نگه داشته می شود تا دلالان را از ضرر بیشتر حفظ کند و دلارهای خود را با قیمت بالاتر بفروشد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  عرضه 10 هزار دنا پلاس در بورس باعث ریزش قیمت ها در بازار خودرو شد!

مطالب مرتبط

انحصاری بودن صنعت خودرو به گفته وزیر

سجاد ناجی

فروش محصولات مدیران خودرو با اقساط ۶۰ ماهه

سجاد ناجی

شاهین امروز در بازار خودرو با چه قیمتی به فروش رسید! (۱۶ اردیبهشت ماه)

mortazavi

نظر دهید.