مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

بورس کالا شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعلام کرده است…

بورس کالا شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعلام کرده است... شرایط خرید خودروی مدل KMc T۸ که قرار است در بورس کالای ایران، در روز سه شنبه این هفته (۲۴ بهمن) عرضه شود، مشخص شده است. در نامه‌ای که از سوی مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران صادر شده است و درخصوص خرید این خودرو صادر شده است، جزئیات این موضوع ذکر شده است.

بورس کالا شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعلام کرده است…

شرایط خرید خودروی مدل KMc T۸ که قرار است در بورس کالای ایران، در روز سه شنبه این هفته (۲۴ بهمن) عرضه شود، مشخص شده است. در نامه‌ای که از سوی مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران صادر شده است و درخصوص خرید این خودرو صادر شده است، جزئیات موضوع بورس کالا شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعلام کرده، ذکر شده است.

مهلت ثبت سفارش برای خرید خودروها تا ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۴ بهمن می‌باشد. کارگزاران مجاز همچنین امکان مسدودسازی سفارشات دریافتی را تا ساعت ۸:۳۰ صبح این روز خواهند داشت به منظور مدیریت بهتر سفارشات مشتریان. پیش دریافت مبلغ خرید برابر با ۱۰ درصد از کل مبلغ خرید است.

هر فرد حقیقی با داشتن یک کد ملی و هر شخص حقوقی با داشتن یک شناسه ملی مجاز به ثبت سفارش یک دستگاه خودرو می‌باشند. اشخاصی که قبلاً در عرضه‌های قبلی در بورس کالا خودروهایی به جز کامیون و کامیونت خریداری کرده‌اند، اجازه ثبت سفارش را ندارند.

تالار خودرو بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۲۴ بهمن میزبان عرضه ۵۰۰ دستگاه خودرو کی‌ام‌سی T۸ تحت مالکیت شرکت کرمان موتور بوده و در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن میزبان عرضه ۵۰ دستگاه خودرو کامیون کشنده فاو تحت مالکیت سیباموتور خواهد بود.

این خبر به منظور اعلام شرایط خرید خودرو در بورس به معنای آماده‌سازی برای فروش عمومی یا عرضه خودرو به عنوان یک محصول مالی اعلام شده است.

این روش به شرکت‌های خودروسازی امکان فروش عمومی خودروهای خود را از طریق بورس کالا می‌دهد. این روش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌های لازم برای تولید و توسعه خودروهای جدید را جذب کنند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کنند.

مطالعه بیشتر  شرایط پیش فروش وانت پراید 151 SE از سایپا

شرایط عرضه وانت کارا در بورس خودرو

براساس اطلاعیه ای که بورس کالا ارائه کرده است، روز چهارشنبه به تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ خودروی وانت کارا تک کابین بهمن موتور با شرایط زیر عرضه می شود.

  • تعداد عرضه: ۲۰۰ دستگاه
  • قیمت پایه: ۴۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • درصد پیش‌پرداخت: ۱۰ درصد قیمت پایه
  • تاریخ تحویل: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

شرایط عرضه کاپرا ۲ در بورس کالای خودرو

بورس کالای خودرو در روز دوشنبه به تاریخ ۹ بهمن ماه، وانت کاپرا ۲ بهمن موتور با شرایط زیر اعلام می شود:

  • تعداد عرضه: ۵۰ دستگاه خودرو
  • قیمت پایه: ۸۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  • درصد پیش‌پرداخت: ۱۰ درصد قیمت پایه
  • تاریخ تحویل: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

با توجه به اطلاعات در دسترس، ایران خودرو در نامه‌ای به شورای رقابت خواستار از سرگیری عملیات عرضه خودرو در بورس کالا شده است. این شرکت در نامه مذکور، به صدور مجوزهایی مانند مجوز ثبت پلاک ملی برای خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رعایت مقررات و قوانین مربوط به واردات خودرو و همچنین صدور مجوز واردات خودروهای کارکرده به منظور تنظیم بازار، اشاره کرده است. ایران خودرو اعلام کرده که انحصار در بازار خودرو را فاقد اعتبار می‌داند و درخواست دارد مصوبه شورای رقابت که در بهمن ماه سال گذشته به عنوان عدم عرضه خودرو در بورس کالا صادر شده بود، لغو شود.

با توجه به اعلام مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، اعلام شده است که به دلیل تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه خودروها در بورس وجود ندارد. این وضعیت احتمالاً تا یک سال و نیم آینده، یعنی تا اواخر سال ۱۴۰۳، ادامه خواهد داشت. اما در صورتی که در آینده خودروسازان تمایل داشته باشند محصولات خود را در بورس عرضه کنند، هیچ مانعی برای این کار وجود نخواهد داشت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کاهش ۱۰ میلیونی قیمت تارا اتوماتیک ایران خودرو ۳۰ خرداد

mortazavi

برلیانس اچ ۳۳۰ : تست و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه باید بدانید

نیما شیرازی

طرح تبدیل حواله های پژو پارس ایران خودرو

mortazavi

نظر دهید.