مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

افتخار بزرگترین صادرکننده خودرو در دنیا به این کشور رسید!

افتخار بزرگترین صادرکننده خودرو در دنیا به این کشور رسید! با استناد به داده‌های اولیه انجمن خودروسازان چین (CAAM)، گزارش‌های نشریه نیکی آسیا روز جمعه اظهار داشته‌اند که چین برای اولین بار در تاریخ خود در حال تبدیل شدن به بزرگترین کشور صادرکننده خودرو در جهان در طول امسال میلادی است. طبق آمارها، از ابتدای سال تا نوامبر، چین حدود 4.41 میلیون دستگاه خودرو را صادر کرده است که نسبت به دوره مشابه در سال 2022، یک افزایش 58 درصدی را نشان می‌دهد.

افتخار بزرگترین صادرکننده خودرو در دنیا به این کشور رسید!

با استناد به داده‌های اولیه انجمن خودروسازان چین (CAAM)، گزارش‌های نشریه نیکی آسیا روز جمعه اظهار داشته‌اند که چین برای اولین بار در تاریخ خود در حال تبدیل شدن به بزرگترین کشور صادرکننده خودرو در جهان در طول امسال میلادی است. طبق آمارها، از ابتدای سال تا نوامبر، چین حدود ۴٫۴۱ میلیون دستگاه خودرو را صادر کرده است که نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۲، یک افزایش ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این عدد نشان می‌دهد که چین در حال از پشت سر گذاشتن کشورهایی مانند ژاپن است، که معمولاً به عنوان پیشتاز در صادرات خودرو در جهان شناخته می‌شوند. انتظار می‌رود صادرات سالانه ژاپن به حدود ۴٫۳ میلیون دستگاه برسد.

آخرین باری که ژاپن از رتبه اول سقوط کرد، در سال ۲۰۱۶ بود که آلمان از آن پیشی گرفت. نیکی نوشته است که چین برنامه دارد به یک نیروگاه تولید خودرو تبدیل شود و با جلب توجه به خودروهای الکتریکی، به دنبال تغییرات جهانی در این زمینه می‌باشد تا به این هدف دست یابد.

با توجه به اظهارات نشریه نیکی آسیا، صادرات خودروهای چینی به روسیه با توجه به خروج کمپانی‌های خودروسازی ژاپنی و غربی از این بازار به دلیل تحریم‌های جدید، تجربه افزایش قابل توجهی را کرده است. آمارهای انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که از ژانویه تا اکتبر، چین تعداد ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو را به روسیه صادر کرده است که نسبت به سال گذشته یک افزایش هفت برابری را نشان می‌دهد. شرکت‌های معروف مانند “چری” و “گریت وال موتور” به‌ویژه خودروهای بنزینی از جمله خودروهای متوسط و بزرگ اسپرت (SUV) را به این کشور صادر کرده‌اند.

مطالعه بیشتر  رسوخ رانت مافیایی بر همه ابعاد بازار خودرو

مکزیک نیز به عنوان دومین بازار بزرگ صادرات خودروهای چینی شناخته شده است، که حجم خودروهای چینی با یک افزایش ۷۱ درصدی به ۳۳۰ هزار دستگاه رسیده است. گزارشات نیکی نشان می‌دهد که خودروسازان چینی سعی در ایجاد پایگاهی برای مشتریان خود در این کشور دارند تا به عنوان نقطه عطفی برای گسترش خود به بازارهای ایالات متحده و کانادا باشند.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهند که صادرات خودروهای برقی و سایر خودروهای انرژی جدید از چین با یک افزایش ۷۷ درصدی به ۱٫۴۳ میلیون دستگاه در بازه ژانویه تا اکتبر افزایش یافته است. طبق گزارش انجمن خودروسازان چین، این نوع خودروها ۳۴ درصد از کل صادرات خودروی این کشور را در این دوره تشکیل داده‌اند. صادرات بیشتر خودروهای برقی چین به سوی اروپا و آسیای جنوب شرقی انجام شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت انواع فوتون در شنبه ۱۶ دی

mortazavi

آغاز پیش فروش محصولات زامیاد

سجاد ناجی

زمان پیش فروش خودرو شاهین اعلام شد

سجاد ناجی

نظر دهید.