مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

بررسی مشخصات شاهین پلاس در خودروهای جدید ایرانی

بررسی مشخصات شاهین پلاس در خودروهای جدید ایرانی گروه خودرویی سایگا از خودروی شاهین رونمایی کرد. این خودرو در اصل یک مدل ارتفا یافته از مدل شاهین است که برخی تغییرات را در قسمت ظاهری، پیشرانه و گیربکس اعمال کرده است. شاهین پلاس به غیر از اضافه شدن نشان پلاس در قسمت عقب خودرو آنچنان تغییراتی را شامل نشده است. 

بررسی مشخصات شاهین پلاس در خودروهای جدید ایرانی

گروه خودرویی سایپا از خودروی شاهین رونمایی کرد. این خودرو در اصل یک مدل ارتفا یافته از مدل شاهین است که برخی تغییرات را در قسمت ظاهری، پیشرانه و گیربکس اعمال کرده است. شاهین پلاس به غیر از اضافه شدن نشان پلاس در قسمت عقب خودرو آنچنان تغییراتی را شامل نشده است.

مشخصات فنی خودروی شاهین پلاس

در مورد تغییراتی که در قسمت پیشرانه و گیربکس این مدل مشاهده می شود که نوع پیشرانه در حجم ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME16 مگا موتور است که قادر است تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

انتقال قدرت در مدل دنده دستی به واسطه یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 در نمونه اتوماتیک و توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE انجام می گیرد. ضمن اینکه پیشرانه شاهین PLUS طبق سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها یا VVT استفاده می کند که باعث بازدهی هرچه بیشتر پیشرانه می شود.

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو

سیستم تعلیق در قسمت جلویی این سدان از مدل مک فرسون است و در قسمت عقب از ساختار نیمه مستقل H است. ضمن اینکه فرمان این خودرو هم از مدل کمکی برقی می باشد.

در مدل معمولی شاهین، پیشرانه با حجم ۱٫۵ لیتری توربو و ۴ سیلندر می باشد که می تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این پیشرانه M15 است و گیربکس ۵ سرعته دستی تولید شده آیسین ژاپن می باشد، انتقال قدرت را انجام می دهد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  خودکفایی در صنعت خودرو؛ از رؤیا تا واقعیت

مطالب مرتبط

ایران خودرو و سایپا قیمت امروز ۲۸ شهریور

mortazavi

طرح فروش پیکاپ T8 با شرایط اقساطی (دی – بهمن ۱۴۰۲)

mortazavi

کراس‌اوور جدید گروه بهمن با چه مشخصاتی به بازار می‌آید؟

سجاد ناجی

نظر دهید.