مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

اعلام بانک های جدید برای خرید خودروهای خارجی

اعلام بانک های جدید برای خرید خودروهای خارجی با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت 5 بانک جدید به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شدند. وزارت صمت اعلام کرد که بانک های کشاورزی، سپه، صنعت و معدن، رفاه و توسعه تعاون هم به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شدند. طبق این اطلاعیه، افراد متقاضی ثبت نام باید وجه 500 میلیون تومانی را در حساب های ذکر شده قرار داده تا بانک آن را برای تکمیل وجه و تحویل خودرو مسدود کند.

اعلام بانک های جدید برای خرید خودروهای خارجی

با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵ بانک جدید به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شدند. وزارت صمت اعلام کرد که بانک های کشاورزی، سپه، صنعت و معدن، رفاه و توسعه تعاون هم به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شدند. طبق این اطلاعیه، افراد متقاضی ثبت نام باید وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب های ذکر شده قرار داده تا بانک آن را برای تکمیل وجه و تحویل خودرو مسدود کند.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از امروز شنبه ۶ اسفند ساعت ۱۲ یک هفته فرصت دارند تا به سامانه یکپارچه توزیع خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir مراجعه و ابتدا پیش ثبت نام کنند.
همانطور که اعلام شده است، پیش شرط برای ثبت نام موجودی حساب بانکی فردی است که ثبت نام کرده و باید به شکل علی الحساب ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب خود داشته باشد. متقاضیان خرید خودروهای وارداتی قبل از اینکه در سامانه اقدام به ثبت نام کنند، با مراجعه به شعبه بانک های انتخاب شده مانند: ملت، ملی، صادرات، تجارت و قرض الحسنه مهر ایران، فرم مسدودی وجه ۵۰۰ میلیونی را پر کنند که این مبلغ تا زمان انتخاب و تحویل خودروی خارجی در حساب فرد مسدود باقی خواهد ماند.
عرضه خودروهای خارجی وارداتی باید در سه مرحله انجام گیرد که شامل:
  1. نوبت دهی
  2. تخصیص
  3. تحویل

مراحل گام به گام ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی در این لینک به طور کامل توضیح داده شده که می توانید با کلیک بر روی آن، مطالعه کنید.

همچنین ذکر شده است که تکمیل وجه نیز در سه نوبت انجام خواهد شد که در مرحله اولیه به شکل علی الحساب و پیش ثبت نام است. در مرحله دوم در زمان عقد قرارداد که مرحله تخصیص خودرو می باشد و قیمت خودرو و هزینه ها تا زمان ورود خودرو به گمرک را شامل می شود. مرحله سوم نیز در زمان تحویل خودرو که شامل هزینه های مربوط به مالیات، عوارض و حقوق گمرکی، شماره گذاری و دیگر موارد است.

مطالعه بیشتر  خداحافطی با سومین و چهارمین خودروی ملی ، توقف تولید ساینا و 405
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

چتر گرانی بر سر محصولات ایرانخودرو و سایپا در ۲۲ آبان ماه

mortazavi

خبر داغ خودرو با قطعه سازان چقدر از خودروسازان مطالبه دارند؟

mortazavi

اطلاعیه مهم برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده

mortazavi

نظر دهید.