مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

تقاضای سایپا برای بالا بردن قیمت خودرو

تقاضای سایپا برای بالا بردن قیمت خودرو گروه خودروسازی سایپا در نامه ای به سازمان بورس ضمن صحبت از پایان مصوبه ستاد کنترل بازار در مورد قیمت خودروها و موضوعی که در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، اعلام کرد که قیمت نهایی محصولات با تایید بازرس و تحلیل تغییرات نهاده های تولید با هدف ارسال به شورای رقابت جهت صدور مجوز افزایش قیمت خودروانجام شده است. 
تقاضای سایپا برای بالا بردن قیمت خودرو
گروه خودروسازی سایپا در نامه ای به سازمان بورس ضمن صحبت از پایان مصوبه ستاد کنترل بازار در مورد قیمت خودروها و موضوعی که در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، اعلام کرد که قیمت نهایی محصولات با تایید بازرس و تحلیل تغییرات نهاده های تولید با هدف ارسال به شورای رقابت جهت صدور مجوز افزایش قیمت خودروانجام شده است.

این گروه خودروسازی در چندوقت اخیر اخرین صورت های مالی خود را حسابرسی کرده است که براساس قیمت نهاده های تولید و تغییرات در بازه زمانی متفاوت که لیستی از بهای تمام شده محصولات در کارخانه و قیمت نهایی برای مصرف کنند را تهیه کرده است. این لیست که به بهای تمام شده قیمت محصول در کارخانه و همینطور قیمت نهایی محصول برای مصرف کننده با احتساب هزینه های جانبی (مالیات، ارزش افزوده و… ) به شرح جدول زیر است.

سپس با پایان مهلت تصویب ستاد تنظیم بازار در حوزه قیمت گذاری محصولات خودرویی، با توجه به اینکه موضوع قیمت گذاری محصولات خودرویی در برنامه گنجانده شده و در شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گرفت. از شورای رقابت تقاضا می شود مجوز تعدیل قیمت های فروش محصولات را صادر کند.

اکنون محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا این درخواست شورای رقابت را به جعفر سلطانی (رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار) ابلاغ کرده است.
متن نامه در ادامه ذکر شده است:

” بازگشت به نامه شماره ۹۹۲۶۸۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ به آگاهی می‌رساند پس از انقضا دوره زمانی مصوبه ستاد تنظیم بازار، موضوع قیمت‌گذاری خودرو مجدداً در دستور کار شورای رقابت قرار گرفت که در این راستا پس از تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت کلیه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده محصولات بر اساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده و نیز آنالیز نهاده‌های تولید و تغییرات آن در بازه های زمانی مختلف طی نامه (به شماره ۶۴۴۳۳۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ) و نیز درخواست صدور مجوز تعدیل نرخ‌های فروش محصولات (نامه شماره ۴۶۹۰۲۴ مورخ ۱۳۰۱/۱۱/۲۴ ) توسط شرکت سایپا به شورای رقابت ارسال شده است.

مطالعه بیشتر  حذف برخی محدودیت‌های ثبت نام در خودروهای بدون قرعه کشی

شایان ذکر است که عرضه محصولات در بورس کالا همواره به عنوان یکی از روش‌های فروش مد نظر این شرکت بوده که در صورت صدور مجوزات لازم نسبت به عملیاتی نمودن آن اقدام خواهد شد.”

بگذریم که در اواسط بهمن ماه سال جاری موضوع مدیریت بازار خودرو، پیشنهاد کارگروه ویژه خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به طور کامل به تصویب رسید.

این شورا در دستورالعمل مورد توافق خود برای تنظیم بازار خودرو، عرضه کنندگان خودرو را در هفت بند به تعهدات خود موظف کرده است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

طرح فروش سایپا دی ماه ۱۴۰۲ / این دو محصول را می توانید در شرایط ویژه خرید کرده و سه ماهه تحویل بگیرید!

mortazavi

این مدل بنز ۳۰۰ میلیون افزایش قیمت را در ۳۰ شهریور ثبت کرد….

mortazavi

اولین دستاورد مشترک ایران خودرو و سایپا

سجاد ناجی

نظر دهید.