مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

آیا بازار خودرو در هفته دوم دی ماه ۱۴۰۱ به ثبات خواهد رسید یاخیر!؟

آیا بازار خودرو در هفته دوم دی ماه 1401 به ثبات خواهد رسید یاخیر!؟ بازار خودرو در آخرین روزهای آذرماه و اوایل دی ماه 1401 رشد بی سابقه ای داشته که این افزایش قیمت به شکل روزانه بوده و به طور مثال می توان به رشد قیمت 57 میلیونی پژو 207 سقف قرمز ام سی اشاره کرد که در کنار آن برخی محصولات دیگر رشد این چنینی را تجربه کرده اند! برنامه بازار خودرو در روزهای آتی دی ماه 1401 چه خواهد بود؟ آیا می توانیم شاهد ریزش بازار خودرو باشیم یا خیر؟ به طور کلی پیش بینی بازار خودرو برای روزهای آینده و روزهای پایانی سال چگونه خواهد بود؟ 

آیا بازار خودرو در هفته دوم دی ماه ۱۴۰۱ به ثبات خواهد رسید یاخیر!؟

بازار خودرو در آخرین روزهای آذرماه و اوایل دی ماه ۱۴۰۱ رشد بی سابقه ای داشته که این افزایش قیمت به شکل روزانه بوده و به طور مثال می توان به رشد قیمت ۵۷ میلیونی پژو ۲۰۷ سقف قرمز ام سی اشاره کرد که در کنار آن برخی محصولات دیگر رشد این چنینی را تجربه کرده اند! برنامه بازار خودرو در روزهای آتی دی ماه ۱۴۰۱ چه خواهد بود؟ آیا می توانیم شاهد ریزش بازار خودرو باشیم یا خیر؟ به طور کلی پیش بینی بازار خودرو برای روزهای آینده و روزهای پایانی سال چگونه خواهد بود؟ اما کنترل بازار خودرو در هفته دوم دی ماه چگونه خواهد بود؟  

به گزارش سایت خبرگزاری ۲۲ شرقی، در آخرین روز هفته گذشته قیمت برخی از محصولات داخلی بیش از ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. این پدیده زمانی رخ داد که نرخ ارز در بازار به محدوده ۴۴ هزار تومان رسید. رویدادی که همه بازارهای کالا را تحت تاثیر قرار می دهد. بازار خودرو هفته اول دی ماه را با رکوردهای جدیدی به پایان رساند. اکنون قیمت ارز کمی کاهش یافته است، گفته می شود اقداماتی برای کاهش قیمت و تثبیت آن انجام می شود، حال باید منتظر ماند، آیا این موضوع بر بازار خودرو تاثیر می گذارد و باعث ثبات آن می شود؟

به طور میانگین پرفروش ترین محصولات ایران خودرو و سایپا در هفته گذشته ۵۰ میلیون و ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است. در هفته اول زمستان ۱۴۰۱ با افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز از این افزایش تبعیت کرد و به رشد بالاترینی خود رسیده است که برخی از فروشندگان قیمت ها را ساعتی افزایش می دهند. کارشناسان علت درهم برهم بودن این روزهای بازار خودرو را افزایش نرخ ارز می دانند و می گویند هر بار که نرخ دلار رکورد می زند، قیمت خودرو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالعه بیشتر  اخبار خودرو: قیمت خودرو به صورت جهانی بالا رفته است!

خبر خودرو: آیا بورس کالا می تواند کمکی کند تا قیمت خودرو کاهش داشته باشد؟

حالا سخنگوی وزارت صمت درباره نخریدن خودرو اظهار نظر کرد. چرا که پیش بینی می شود تا ۶ ماه آینده یک میلیون خودرو وارد بازار شود و عطش بازار را رفع کند، در آخرین روز هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی از ۱۰ میلیون به ۵۷ میلیون تن افزایش یافت. قیمت تمام شده پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۵۷ میلیون تومان افزایش به ۷۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با افزایش ۴۹ میلیون تومانی به ۶۸۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ مجهز به ۶۳۰ میلیون تومان، ۴۲ میلیون XU. موتور با ۵۰۵ میلیون افزایش به ۳۰ میلیون و پژو ۲۰۷ پانوراما به طور خودکار با ۳۰ میلیون افزایش به ۶۰۰ میلیون رسید.

همچنین متوجه شدیم که در گروه خودروهای چینی قیمت برخی از مدل ها از ۱۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون افزایش یافته است. قیمت لاماریما با ۳۵۰ میلیون تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با ۲۴۰ میلیون تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی با افزایش ۱۱۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان رسید.

تیگو ۷IE از ۱۰۰ میلیون تومان و ۴۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد و فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین شاهد افزایش قیمت خودروهای خارجی پریمیوم از ۵۰ به ۲۵۰ میلیون تام برای برخی مدل ها بوده ایم. همچنین در بین خودروهای لوکس خارجی شاهد افزایش قیمت برخی مدل ها از ۲۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان هستیم.

مطالعه بیشتر  جدیدترین خودروهای جهان 2021، گک GS3 از کمپانی ترامپچی

بی ام و ۷۴۰Li کامل با ۱۶٫۳ میلیارد تومان افزایش و بی ام و ۵۳۰i با ۱۰٫۵ میلیارد تومان افزایش معامله شد. افزایش نرخ در آخرین روز هفته گذشته باعث افزایش شدید قیمت اکثر خودروها در بازار آزاد شد. روز پنجشنبه قیمت دلار در بازار از ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز شد و سپس تا ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت اما در ادامه به ۴۱ هزار تومان کاهش یافت. در صورت تداوم این کاهش می توان انتظار کاهش قیمت ها در بازار خودرو را در هفته جاری نیز داشت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

طرح ویژه خدمات امدادی سایپا ویژه عید فطر

سجاد ناجی

قیمت جدید کامیونت های فاو ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

mortazavi

کاهش قیمت مدل پرفروش ایرانخودرو در ۲۶ مهر

mortazavi

نظر دهید.