مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

ایران خودرو سهام خود را به زودی واگذار می کند!

ایران خودرو سهام خود را به زودی واگذار می کند! در نامه‌ای که مدیر عامل ایران خودرو به سازمان بورس ارسال کرده است، اعلام شده است که موضوع واگذاری سهام این شرکت به شرکت‌های فرعی و وابسته بعد از بررسی دقیق دارایی‌ها مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته است. علاوه بر این، علیمردان عظیمی، عضو هیأت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، در نامه‌ای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که موضوع واگذاری سهام این شرکت به شرکت‌های فرعی و وابسته مورد تأیید قرار گرفته است.

ایران خودرو سهام خود را به زودی واگذار می کند!

در نامه‌ای که مدیر عامل ایران خودرو به سازمان بورس ارسال کرده است، اعلام شده است که موضوع واگذاری سهام این شرکت به شرکت‌های فرعی و وابسته بعد از بررسی دقیق دارایی‌ها مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته است. علاوه بر این، علیمردان عظیمی، عضو هیأت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، در نامه‌ای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که موضوع واگذاری سهام این شرکت به شرکت‌های فرعی و وابسته مورد تأیید قرار گرفته است.

در متن نامه آمده است که بر اساس نامه شماره ۱۲۲/۱۴۷۸۵۹ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵، که مبنای ارائه برنامه واگذاری سهام شرکت ایران خودرو به شرکت‌های فرعی و وابسته بوده است، اقدامات مربوط به واگذاری سهام از طریق ارزشیابی و انتشار فراخوان در روزنامه‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است. همچنین، دو شرکت کنسرسیوم قطعه‌سازان و خودروساز به شرکت ایران خودرو پیشنهاد خرید داشتند که جهت بررسی صلاحیت آنها، فرم‌های مربوطه تکمیل شده و جهت بررسی صلاحیت ارسال شده‌اند.

با ارجاع به نامه شماره ۱۲۲/۱۴۷۸۵۹ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ و مطابق با مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، اعلام می‌شود که مسأله واگذاری سهام شرکت ایران خودرو به شرکت‌های فرعی و وابسته متوقف شده است. با توجه به تمدید مهلت تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۸، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفته است که به منظور حفظ منافع سهامداران، اقداماتی را برای واگذاری سهام با قیمت منصفانه انجام دهد.

این اقدامات شامل بهبود ساختار مالی از طریق اجرای راهبردهای سودآوری مانند افزایش قیمت محصولات، کنترل هزینه‌ها، بهینه‌سازی ترکیب محصولات تولیدی، واگذاری دارایی‌های غیر مولد و غیره می‌شود. همچنین، از طریق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اقدامات لازم برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت انجام خواهد شد. این اقدامات باعث افزایش ارزش ذاتی و بازاری سهام شرکت ایران خودرو خواهد شد.

مطالعه بیشتر  افزایش 10.8 درصدی تولید خودرو

می‌بینیم که مالکیت سهام شرکت ایران خودرو در شرکت‌های فرعی و وابسته، حدود ۲۴ درصد است. از این میزان، حدود ۱۱ درصد از سهام شرکت اصلی توسط این شرکت‌های فرعی و وابسته نگهداری می‌شود.
با توجه به این موقعیت، پس از فراهم شدن شرایط و هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح، فرصت زمانی برای انجام اقدامات لازم به منظور واگذاری سهام تودلی فراهم خواهد شد.

ایران خودرو سهام خود را به زودی واگذار می کند!  در نامه‌ای که مدیر عامل ایران خودرو به سازمان بورس ارسال کرده است، اعلام شده است که موضوع واگذاری سهام این شرکت به شرکت‌های فرعی و وابسته بعد از بررسی دقیق دارایی‌ها مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته است. علاوه بر این، علیمردان عظیمی، عضو هیأت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، در نامه‌ای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که موضوع واگذاری سهام این شرکت به شرکت‌های فرعی و وابسته مورد تأیید قرار گرفته است.
ایران خودرو سهام خود را به زودی واگذار می کند!
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی قیمت ایرانخودرو و سایپا در ۱۶ مهرماه

mortazavi

جدول قیمت خودروهای وارداتی در ۲۰ مهرماه

mortazavi

سایپا + قیمت به روزرسانی شده محصولات (۲۳ اسفندماه)

mortazavi

نظر دهید.