مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

ایران خودرو به احتکار هایما در شهریور اعتراف کرده است…

ایران خودرو به احتکار هایما در شهریور اعتراف کرده است... ایران خودرو در یک گزارش رسمی خود به سازمان بورس اعلام کرد که در شهریورماه خودروهای تولید شده هایما را احتمار کرده و برای عرضه این خودروها اقدامی نداشته است.

ایران خودرو به احتکار هایما در شهریور اعتراف کرده است…

ایران خودرو در یک گزارش رسمی خود به سازمان بورس اعلام کرد که در شهریورماه خودروهای تولید شده هایما را احتمار کرده و برای عرضه این خودروها اقدامی نداشته است.

گزارش خبرگزاری امروز ۲۴مهرماه در سایت ۲۲ شرقی همچنین اعلام می کند که در مدت زمان یک هفته گذشته مسئولان استاندارد، تعزیرات و سازمان حمایت بر احتکار خودرو توسط ایران خودرو را تصدیق کرده اند.

در جلسه شورای‌عالی قضائی روز دوشنبه، رئیس قوه قضائیه به مساله احتکار خودروها پرداختند و آمرزش دادگاه‌ها را درخصوص این موضوع خواستند. او اظهار کرد: “بعضی رسانه‌ها ادعا می‌کنند که خودروها با هدف افزایش قیمت نگه‌داشته می‌شوند. این نوع اخبار بر آزار مردم افزوده است. قبلاً در مورد بازرسی کل کشور هم صحبت کردم و گفتم باید وارد شوند و خودروسازها باید به‌صراحت به مردم توضیح دهند که این خودروها دارای چه ایراداتی هستند.”

در طی بازدید از یک پارکینگ در خراسان رضوی، سازمان تعزیرات ۱۰ هزار خودروی عرضه نشده را کشف کرد. از این تعداد، ۶ هزار دستگاه دارای مشکلات فنی بودند و ۴ هزار دستگاه دیگر بدون نقص بودند، اما به بازار عرضه نمی‌شدند. بلافاصله پس از ورود سازمان تعزیرات، مسئول فروش خودرو در این منطقه با شتاب و تعجیل به عرضه و واگذاری اقدام کرد! این موضوع نشان می‌دهد ضرورت بررسی دقیق و کامل فرآیند عرضه خودروهاست و باید این اطلاعات به شفافیت برای مردم و مشتریان ارائه شود. همچنین، سازمان استاندارد اعلام کرده است که خودروهای عرضه نشده دارای هیچ مشکل استانداردی نیستند.

مطالعه بیشتر  قیمت رانا امروز در مدل های مختلف (24 اسفندماه)

رئیس قوه قضائیه به احتکار چهار هزار خودروی هایما توسط شرکت ایران‌خودرو اشاره کرد. مدیران این شرکت در ابتدا مدعی بودند که این خودروها دارای استاندارد صندلی هستند. اما پس از افشای این احتکار توسط رسانه‌ها، ناگهان نسبت به تحویل آنها اقدام کردند.

در دهم مهرماه، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی از شرکت ایران‌خودروی مشهد بازدید کرد. این بازدید منجر به تشکیل پرونده ظن احتکار برای چهار هزار خودروی ایران‌خودروی هایما و پژوپارس در پارکینگ بینالود مشهد شد. این اقدام به تایید احتکار خودروهایی که آماده تحویل هستند ولی خودروساز از تحویل آنها به مشتریان خودداری می‌کند، می‌پردازد.

در تاریخ ۱۵ مهرماه، سید مرتضی مدنی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که در گشت مشترک تعزیرات حکومتی در پارکینگ بینالود، از ۱۰ هزار خودروی موجود، چهار هزار دستگاه خودروی هایما و پژو پارس بدون پلاک شناسایی شده‌اند. این وضعیت باعث تشکیل پرونده تخلف برای این شرکت شده است.

به گفته سید مرتضی مدنی، بررسی و تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای احراز تخلف ضروری است و در صورت تائید، به سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به همین توالی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مهلت ۱۰ روزه‌ای به مدیران این شرکت خودروساز داده تا خودروها را به مصرف‌کنندگان واقعی منتقل کنند؛ در غیر این صورت، اقدامات قانونی به عنوان سودجویی یا گرانفروشی کالا صورت خواهد گرفت.

گزارش رسمی ارائه شده توسط ایران‌خودرو به سازمان بورس نشان می‌دهد که در ماه شهریور، این شرکت ۲۴۱۰ دستگاه هایما تولید کرده است، اما تنها ۲۶۳ دستگاه از آن‌ها را به مشتریان فروخته است. به عبارت دیگر، بیش از ۲۱۰۰ دستگاه هایمای تولیدی در این ماه احتکار شده بودند.

مطالعه بیشتر  خبر قیمت خودرو رانا امروز 18 مهر در چه وضعیتی است؟

در شش ماه نخست امسال، ایران خودرو ۱۰۵۲۸ دستگاه هایما تولید کرده است، اما تنها ۷۶۵۵ دستگاه از آن‌ها را به مشتریان فروخته بود. به طور خلاصه، تا پایان شهریور، ۲۸۷۳ دستگاه هایما توسط ایران‌خودرو احتکار شده بودند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پیش فروش محصولات زامیاد بدون قرعه کشی

سجاد ناجی

اعلام قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۱ و ۲ از بهمن موتور

mortazavi

حذف قرعه کشی فقط برای برخی خودرو ها

سجاد ناجی

نظر دهید.