مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

خبر خوش از ایران خودرو برای طرفداران دنا

خبر خوش از ایران خوردو برای طرفداران دنا در طول دوره‌های مالی شش‌ماهه، ایران خودرو اخبار خوشحال‌کننده‌ای را برای طرفداران خودروهای خانواده دنا ارائه داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، خودروسازی ایران خودرو پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری حدود 56 هزار دستگاه از مدل‌های مختلف خانواده دنا را به متقاضیان تحویل خواهد داد. این اتفاق در شرایطی اتفاق می‌افتد که در نیمه اول سال جاری، این خودروساز حدود 37 هزار و 900 دستگاه از خودروهای دنا را به بازار عرضه کرده است. از این رو، بر اساس این تحلیل، تعداد دناهای عرضه شده در نیمه دوم سال جاری حدود 22 هزار و 100 دستگاه خواهد بود که نشان‌دهنده یک رشد حدوداً 58 درصدی در فروش خانواده دنا نسبت به نیمه اول سال است. این افزایش تعداد دناهای عرضه شده نشان‌دهنده رشد در تولید این خودروها نیز خواهد بود.

خبر خوش از ایران خودرو  برای طرفداران دنا

در طول دوره‌های مالی شش‌ماهه، ایران خودرو اخبار خوشحال‌کننده‌ای را برای طرفداران خودروهای خانواده دنا ارائه داد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، خودروسازی ایران خودرو پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری حدود ۵۶ هزار دستگاه از مدل‌های مختلف خانواده دنا را به متقاضیان تحویل خواهد داد. این اتفاق در شرایطی اتفاق می‌افتد که در نیمه اول سال جاری، این خودروساز حدود ۳۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه از خودروهای دنا را به بازار عرضه کرده است. از این رو، بر اساس این تحلیل، تعداد دناهای عرضه شده در نیمه دوم سال جاری حدود ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه خواهد بود که نشان‌دهنده یک رشد حدوداً ۵۸ درصدی در فروش خانواده دنا نسبت به نیمه اول سال است. این افزایش تعداد دناهای عرضه شده نشان‌دهنده رشد در تولید این خودروها نیز خواهد بود.

در نیمه اول امسال، خودروساز کیلومتر ۱۴ حدود ۴۰ هزار دستگاه از خودروهای دنا را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است. اما برآوردهای مدیران ایران خودرو نشان می‌دهد که این خودروساز قصد دارد تا در نیمه دوم امسال نزدیک به ۵۸ هزار دستگاه دنا را در خطوط تولید خود تکمیل کند. اگر آبی‌های جاده مخصوص توانایی رسیدن به هدف تولیدی خود را تا پایان نیمه دوم امسال داشته باشند، درصدی حدود ۴۵ درصد رشد در تولید انواع دنا را خواهیم داشت.

امروز ۵ آذر با قیمت خودروها 

در زمینه تولید و فروش اعضای خانواده دنا، یک خبر خوشحال‌کننده دیگر نیز وجود داشته است، که آن رشد تولید و فروش این خودرو در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بوده است.

مطالعه بیشتر  خودروسازان ملزم به اجرای تعهد 15 گانه شدند

با در نظر گرفتن وضعیت نیمه اول سال جاری، آبی‌های جاده مخصوص اگر قادر باشند پیش‌بینی خود را در نیمه دوم سال در مورد تولید و عرضه خودروهای دنا محقق کنند، می‌توانند تا پایان سال حدود ۹۸ هزار دستگاه دنا را در خطوط تولید خود نهایی کنند. این میزان تولید در صورتیکه محقق شد، تقریباً ۱۶ هزار دستگاه بیشتر از تولید سال گذشته این خودرو خواهد بود. در سال گذشته، خودروسازان ایران خودرو حدود ۸۲ هزار دستگاه از انواع دنا را تکمیل کرده و از خطوط تولید خارج و به سمت پارکینگ ها رفتند.

با فرض تحقق هدف گذاری تولید دنا در نیمه دوم سال جاری، آبی‌های جاده مخصوص ممکن است رشدی نزدیک به ۲۰ درصد در کارنامه خود ثبت کنند. اگر خودروسازان در بخش فروش دنا در بازه زمانی مهر تا اسفند ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی خود را اجرایی کنند، ممکن است حدود ۹۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه از انواع دنا در این بازه به بازار عرضه شود. این میزان فروش نشان‌دهنده یک افزایش تیراژ حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه نسبت به فروش‌هایی است که تا پایان سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده بوده و همچنین حکایت از رشدی نزدیک به ۱۵ درصد در فروش دنا در این دوره زمانی دارد.

با توجه به اخبار منتشر شده، می‌توان گفت که ایران خودرو پیام‌های خوشایندی را به بازار دنا منتقل کرده است، و افراد متقاضی می‌توانند امیدوار باشند که در صورتی که آرامش در بازار ادامه یابد، قیمت‌های دنا به طور ناگهانی افزایش نیابد. با این حال، باید به یاد داشت که عوامل دیگری همچون نرخ ارز و نرخ تورم، علاوه بر تیراژ عرضه، می‌توانند بر قیمت خودروها، از جمله دنا، تأثیر بگذارند. این پارامترها ممکن است با وجود تیراژ مناسب عرضه، باعث نوساناتی در قیمت خودروهای بازاری شوند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نتایج فرمول یک ترکیه ۲۰۲۱ | پیروزی باورنکردنی والتری بوتاس

mortazavi

خودروها و قیمت ها در ۵امین روز از خردادماه ۱۴۰۳

mortazavi

نخستین مدل خودروی خارجی در بورس چانگان CS35 پلاس مدل ۲۰۲۳

mortazavi

نظر دهید.