مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

ایران خودرو اضافه پرداختی ها را برگشت خواهد زد…

ایران خودرو اضافه پرداختی ها را برگشت خواهد زد... بعد از اعمال شدن بالارفتن قیمت خودروها که در سال جدید انجام شد و توقف یکساله ایی که وجود داشت، بسیاری از مشتریان بیشترین چالش را با ایران خودرو داشتند و افزایش قیمت داده بر روی تمامی مبالغ خودرویی پیش فروش شده سال قبل که در فروردین ماه نوبت به آنها داشتند, اعمال شده است. این افزایش قیمت ها در صورتی اعمال شد که طبق مصوبه مرداد ماه 1400 افزایش قیمت در مورد برخی خودروهای پیش فروش شده برای فقط مابقی خودروها است. 

ایران خودرو اضافه پرداختی ها را برگشت خواهد زد…

بعد از اعمال شدن بالارفتن قیمت خودروها که در سال جدید انجام شد و توقف یکساله ایی که وجود داشت، بسیاری از مشتریان بیشترین چالش را با ایران خودرو داشتند و افزایش قیمت داده بر روی تمامی مبالغ خودرویی پیش فروش شده سال قبل که در فروردین ماه نوبت به آنها داشتند, اعمال شده است. این افزایش قیمت ها در صورتی اعمال شد که طبق مصوبه مرداد ماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت در مورد برخی خودروهای پیش فروش شده برای فقط مابقی خودروها است.

در پی پرتوقعی ایران خودرو و شاید برخی دیگر از خودروسازان، سازمان های حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر اساس راهکارهای ذکر شده طی ۱۴۰۰ سال طی نامه ای به تمامی خودروسازان اعلام کردند که در فروش قبلی در سال گذشته مقدار پیش پرداخت شده است. . پس از برنده شدن در قرعه کشی به دلیل محدودیت مبلغ، قیمت افزایش نمی یابد و این افزایش قیمت فقط برای مابقی قیمت خودرو اعمال می شود.

پس از نامه سازمان حمایت، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت را که مرداد سال گذشته به تصویب رسیده بود، رونمایی کرد. این تصمیم اکنون اجرایی شده است و از سوی شرکت های خودروسازی است. دریافت پیش پرداخت از مشتریان؛ آنها اجازه ندارند تورم کل قیمت خودرو را به حساب آورد.

قیمت جدید خودروها اردیبهشت ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد ایران خودرو که سال گذشته با قانون شکنی و تحویل خودروهای پیش فروش شده با قیمت های جدید با موعد تحویل فروردین ماه سال جاری، قبل از اعلام سازمان حمایت، اقدام به عقب نشینی کرده و موظف شده شورای تنظیم مقررات رقابت بازار را انجام دهد.

مطالعه بیشتر  اعتراض خودروسازان به دلالی با کد ملی

معاون فروش گروه ایران خودرو نیز در این خصوص اعلام کرده است: افزایش قیمت اعمال شده در فروردین ماه شامل بخشی از مبلغ خودروهایی که در زمان ثبت نام توسط مشتریان واریز شده، را شامل نمی شود. در پی این اقدام، ایران خودرو اعلام کرد که اضافه پرداختی مشتریان به حساب آنها بازگردانده می شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

رشد قیمت ها در فروردین ۱۴۰۳ (قیمت امروز ماشین ها در ۱۹ام)

mortazavi

طرح زمستانی سایپا که در ۹۰ روز با قیمت کارخانه صاحب خودرو می شوید!

mortazavi

قیمت گذاری دستوری حذف شد! سکان دار بازار خودرو به دست وزارت صنعت

mortazavi

نظر دهید.