مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

اولین شاسی بلند سایپا چه مشخصاتی دارد؟

اولین شاسی بلند سایپا چه مشخصاتی دارد؟ شرکت سایپا از چندین سال پیش، مانند ایران خودرو، پروژه تولید یک خودرو شاسی بلند ایرانی را آغاز کرده است که در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. اما مشخصات فنی مدل SP۰ سایپا چیست و زمان دقیق عرضه این خودروی شاسی بلند تولیدی سایپا چگونه است؟

اولین شاسی بلند سایپا چه مشخصاتی دارد؟

شرکت سایپا از چندین سال پیش، مانند ایران خودرو، پروژه تولید یک خودرو شاسی بلند ایرانی را آغاز کرده است که در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. اما مشخصات فنی مدل SP۰ سایپا چیست و زمان دقیق عرضه این خودروی شاسی بلند تولیدی سایپا چگونه است؟

پروژه ساخت خودرو شاسی بلند در داخل کشور یکی از اهداف اصلی و مهم خودروسازان محسوب می‌شود. دو شرکت خودروساز بزرگ کشور از چندین سال پیش شروع به تولید این نوع خودرو کرده‌اند. در حالی که ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نمونه‌های آزمایشی از خودروهای ریرا بنزینی و برقی را به نمایش گذاشت، هنوز اطلاعاتی درباره SP۰ یا شاهین شاسی‌بلند سایپا اعلام نشده بود. بیان این نکته مهم است که پلتفرم مورد استفاده در این نسخه به طور کامل با خودروهای شاهین و آریا متفاوت خواهد بود.

مشخصات فنی مدل SP۰ سایپا

این خودرو با پیشرانه چهار سیلندر و حجم ۱.۶ لیتری و توان ۱۴۸ اسب‌بخار از خود برای عملکرد بهره می‌برد. گیربکس آن دستی و یا اتوماتیک موجود است، و استاندارد آلایندگی آن برابر با یورو ۵ است. از نظر ظاهری، این خودرو در سگمنت مینی SUV قرار دارد و ابعاد کمی کوچکتر از خودروی شاهین دارد. ظاهر آن نیز به طور قابل توجهی شباهتی به محصولات قبلی شرکت سایپا دارد. همچنین امکاناتی که این مدل دارد عبارتنداز:

  • کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای
  • سیستم مالتی‌مدیا
  • چراغ روز و سنسور پارک

که با مصوبه استاندارد ۸۵گانه باید آپشن هایی مانند:

  • کنترل پایداری
  • سنسور فشار باد تایر‌ها
  • نمایشگر تعویض دنده GSI
مطالعه بیشتر  بررسی قیمت خودروها در تاریخ 9 آبان ماه

باید بر روی خودرو اعمال گردد.

SP۰ هاچ‌بک سایپا جزو دسته‌بندی سگمنت B خودروها قرار دارد و این شرکت قصد دارد نسخه مینی SUV از همین محصول را بر پایه این پلتفرم تولید کند. اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که خودروی شاهین شاسی‌بلند دارای ابعاد بزرگی باشد، اما در واقع ابعاد SP۰ حتی از شاهین کوچک‌تر است. با این‌حال، با وجود تفاوت‌های پلتفرم و سگمنت خودرو، نمونه‌های اولیه این خودرو به میزان قابل توجهی شباهت دارند با تولیدات قبلی این شرکت.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

میزان فروش خودروسازان داخلی در بهار ۱۴۰۱

سجاد ناجی

افزایش بسیار زیاد درآمد فروش در سایپا

سجاد ناجی

فروش اقساطی محصولات MVM از اسفندماه

mortazavi

نظر دهید.