مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

هفته آینده اولین خودروهای خارجی تحویل خواهند شد…

هفته آینده اولین خودروهای خارجی تحویل خواهند شد... سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر مبنی بر احتمال تحویل اولین سری خودروهای وارداتی در هفته آینده، گفت: 300 دستگاه النترا نیز در هفته آینده تحویل خواهد شد. امید قالیباف در گفت و گو با خبرگزاری های خودرویی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 108 دستگاه خودرو وارد و فروخته شده که بالغ بر 400 دستگاه چانگان است و احتمالاً در هفته جاری دعوتنامه آنها برای مشتریانی که مرحله تکمیل پرداخت را آغاز کرده و بتوانند ماشین آنها را بخرند اولین سری خودروهای وارداتی هفته آینده تحویل می شود.

هفته آینده اولین خودروهای خارجی تحویل خواهند شد…

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر مبنی بر احتمال تحویل اولین سری خودروهای وارداتی در هفته آینده، گفت: ۳۰۰ دستگاه النترا نیز در هفته آینده تحویل خواهد شد. امید قالیباف در گفت و گو با خبرگزاری های خودرویی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو وارد و فروخته شده که بالغ بر ۴۰۰ دستگاه چانگان است و احتمالاً در هفته جاری دعوتنامه آنها برای مشتریانی که مرحله تکمیل پرداخت را آغاز کرده و بتوانند ماشین آنها را بخرند اولین سری خودروهای وارداتی هفته آینده تحویل می شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه عرضه خودروهای وارداتی طبق برنامه و روال خود در سامانه در حال انجام است، اعلام کرد: همچنین در هفته آینده عرضه ادامه خواهد داشت. در بین خودروهای وارداتی حدود ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا به فروش می رسد. البته از خرداد ماه عرضه های بیشتر (تعداد دستگاه بالاتر) در متنوع ترین مدل ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: خودروهای وارداتی می توانند در چند حالت وجود داشته باشند، یا از کشتی بارگیری می شوند، یا در مسیر هستند، یا ترخیص و در گمرک هستند و یا در خط تولید هستند. بنابراین خودروهای وارداتی برای ورود به کشور در یکی از این مراحل مراحل واردات را طی می کنند.

همچنین گفتنی است که اولین بار خودروهای وارداتی که نزدیک به ۲۲ خودرو از شش نمونه محصولات کیا همچون سراتو، پیکانتو، ریو، پگاس، سونت و اسپورتیج هستند که بعد از ۵ سال توقف سوم دی ماه سال قبل وارد کشور شده است.

مطالعه بیشتر  آمادگی سایپا برای تزریق خودرو به بازار با قیمت آزاد!

از ابتدا قرار بود خودروهای وارداتی فقط در بورس کالا عرضه شود که این تصمیم عوض شد و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو جای خود را به بورس کالا داد. متقاضیان پس از تعریف حساب نیابتی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان واریز و سپس اقدام به ثبت نام خودروها کردند.

در آخرین مرحله در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی نوبت دهی در روز ۲۱ اسفند ها را برای تعیین زمان تحویل نزدیک به ۱۲۰ هزار فرد ثبت نام شده، انجام دادند که به دنبال تمامی تلاش وزارت صمت این بود تا اولین خودروهای وارداتی را در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ انجام دهد که این اتفاق افتاد و روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱، وزارت صمت اولین عرضه خودروهای وارداتی را در سامانه aleauto.ir برای فروش خود عرضه کرد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

شیوا، دلیل اختلاف ۱۲۰میلیون تومانی قیمت دنا پلاس با توربو را بیان کرد

سجاد ناجی

اعلام قیمت کامیون باری دافران ویژه مهرماه ۱۴۰۲

mortazavi

اجرای مرحله نخست طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور و گیربکس

سجاد ناجی

نظر دهید.