مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تکلیف انصراف دهندگان از طرح خرید خودرو چیست؟ آیا دوباره حق شرکت در طرح را دارند؟

تکلیف انصراف دهندگان از طرح خرید خودرو چیست؟ آیا دوباره حق شرکت در طرح را دارند؟ با وجود اینکه در طرح های مختلف خرید خودرو در سامانه، افرادی بودند که انصراف خود را اعلام کرده بودند و در مقابل بعضی از این افراد خواهان این هستند که دوباره در طرح های جدید شرکت کنند، حال " تکلیف انصراف دهندگان از طرح خرید خودرو چیست؟ آیا دوباره حق شرکت در طرح را دارند؟ " همراه خبر خودرو ایران از سایت 22 شرقی باشید تا توضیحاتی که در این خصوص اعلام شده است را به اطلاع شما برسانیم.

تکلیف انصراف دهندگان از طرح خرید خودرو چیست؟ آیا دوباره حق شرکت در طرح را دارند؟

با وجود اینکه در طرح های مختلف خرید خودرو در سامانه، افرادی بودند که انصراف خود را اعلام کرده بودند و در مقابل بعضی از این افراد خواهان این هستند که دوباره در طرح های جدید شرکت کنند، حال ” تکلیف انصراف دهندگان از طرح خرید خودرو چیست؟ آیا دوباره حق شرکت در طرح را دارند؟ ” همراه خبر خودرو ایران از سایت ۲۲ شرقی باشید تا توضیحاتی که در این خصوص اعلام شده است را به اطلاع شما برسانیم.

بعضی از اشخاص که در طرح‌های فروش یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی شرکت کرده بودند، به دلایل مختلف از این طرح‌ها انصراف داده‌اند. با این حال، برخی دیگر از آن‌ها تصمیم دارند که در طرح‌های جدیدی که شامل هر دو نوع خودرو (داخلی و وارداتی) می‌شود، دوباره شرکت کنند. این افراد ممکن است سوال داشته باشند که آیا این امر برایشان امکان‌پذیر است یا خیر؟

طرح‌های فروش یکپارچه خودروهای داخلی در چند سال گذشته به شکل‌های مختلفی اجرا شده است. در ابتدا، این طرح‌ها با استفاده از قرعه‌کشی برای انتخاب شرکت‌کنندگان خود، آغاز شدند. از سال گذشته، این طرح‌ها به سه دوره اجرا درآمد و در نهایت به دست شرکت‌های خودروساز رسید. در این فرایند، قرعه‌کشی نقش مهمی در تعیین مشتریان نهایی داشت و روشی برای تعیین آن‌ها بود.

طرح ویژه سورن پلاس 

بعد از آن، از اواخر سال گذشته، فروش یکپارچه خودروها شکلی جدید گرفت و با انتقال از فرآیند قرعه‌کشی (برنده شده یا نشده)، به سیستمی دیگر برای تعیین زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام شد.

مطالعه بیشتر  احتمال تعطیلی 2 ماهه قطعه سازان

در همین زمان، از اوایل آخرین ماه سال گذشته، ثبت‌نام اولین دوره خودروهای وارداتی آغاز شد. به این ترتیب، تعداد زیادی از مشتریان در یک سال و نیم گذشته در طرح‌های مختلف فروش خودروها، از جمله داخلی (تولید داخلی و مونتاژی) و وارداتی شرکت کرده و ثبت‌نام نموده‌اند. اما پس از مدتی، به هر دلیلی از ادامه فرآیند خرید خودرو منصرف شده‌اند. به عنوان مثال، برخی از آنان در قرعه‌کشی برای تحویل خودروهای داخلی در اولویت سال ۱۴۰۳ قرار گرفته بودند، که برایشان این زمان بیش از یک سال می‌باشد و از دسترسی به این خودروها به علت فراخوان‌های واریز وجه خودروی خود، صرف نظر کرده و از خرید منصرف شده‌اند.

در مورد خودروهای وارداتی، ابتدا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی آنها مسدود شد. اما در چند مرحله طی دو سه ماه گذشته، امکان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی فراهم شد. با این حال، برخی از افراد از ادامه فرآیند خرید خودروی وارداتی منصرف شده و در نظر دارند به جای آن، با توجه به ظرفیت موجود، از خرید خودروهای داخلی (تولید داخلی یا مونتاژی) استفاده کنند. زیرا در حال حاضر، خودروهای داخلی بدون هیچگونه محدودیتی در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی عرضه می‌شوند.

بنابراین، این مشارکت‌کنندگان مایلند بدانند که آیا می‌توانند همچنان در طرح‌های جدید شرکت کنند یا آیا دیگر امکان ثبت‌نام برای آن‌ها وجود ندارد؟

گروه های خودرویی موظف به اعلام انصراف مشتریان هستند!

مدیر سامانه یکپارچه خودروها اظهار کرد که زمانی که یک شخص به عنوان مشتری منتخب برای یک خودرو در سامانه ثبت می‌شود، اطلاعات او به شرکت خودروساز مرتبط (که توسط او انتخاب شده است) ارسال می‌شود. بنابراین، مراحل از واریز وجه خرید تا تحویل نهایی خودرو به عهدهٔ شرکت خودروساز است.

مطالعه بیشتر  فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو

مهدی تقدسی توضیح داد: اگر مشتری در زمان مقرر برای واریز وجه اقدام نکرده باشد، شرکت این امر را به عنوان انصراف مشتری در نظر می‌گیرد. در این صورت، شخص باید اطلاعات خود را دوباره به سامانه یکپارچه ارسال کند تا اطمینان حاصل شود که مشتری دیگر به صورت رسمی در سیستم ثبت‌نام نشده و امکان ثبت‌نام مجدد برای او بازگشایی شود. تا زمانی که شرکت اعلام نکند که مشتری از خرید خودروی برنده شده یا در نوبت تحویل خودرو منصرف شده است، سامانه اطلاعاتی درباره وضعیت این مشتری ندارد و این فرد قادر به مشارکت در هیچ طرحی نخواهد بود.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها اظهار کرد که هنگامی که شرکت به سامانه اعلام می‌کند که یک مشتری از خرید خودرو منصرف شده است، سامانه قادر است امکان دسترسی مشتری برای شرکت در طرح‌های بعدی را فراهم کند. این به این معناست که مشتری می‌تواند در همه طرح‌های فروش خودروسازان، مجدداً شرکت کرده و ثبت‌نام نماید.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

رونمایی از کراس اور DL۵ پارس خودرو

mortazavi

جرمی کلارکسون : زندگی نامه و همه چیز درباره آن

نیما شیرازی

به روزرسانی قیمت های ایران خودرو و سایپا در ۲۰ شهریور

mortazavi

نظر دهید.